F
frav: Är det en kopia på den här? http://www.dualsaw.com/
1 svar · 3,9k läst
1457g
1457g: Nej inte ett dugg nördigt. Den appen lär ju inte vara nyttig för plånboken misstänker jag. :)
1 svar · 997 läst
mattiasp
mattiasp: Kolla hos Gerschwitz: http://www.gerschwitz.net/gerschwitz/artikel.php?artnr=13110049662000000000&SessID=debbfc7a1c7ebfb697042563af49f838&name=Schleifscheiben-STF-D150-16-P-24-SA--5-496620-FESTOOL-& ;) Dagens tips är att söka efter rätt produkt på Festoos hemsida, och sedan söka på produktnumret på Gerschwitz hemsida. Det misslyckas sällan.
3 svar · 1,1k läst
platon1980
platon1980: Jag har också föregångaren, byggt altan och lite annat med den, funkar kalasbra, mjuk och fin slide, broms, lasern är bra efter intrimning. Jämfört med Julas egna och Bauhaus billiga är denna något helt annat. Jag hade siktet inställt på Bosch gröna (PCM8 tror jag den heter), men de var alldeles för trög, för mycket motstånd, samma med någon DeWalt jag kände på. Som sagt, för
6 svar · 15,1k läst
C
corre: Vi har ett par manuella, men eftersom det är mååånga hål och lite tidsbegränsat så behövs maskinen med. Totalt 3 vindskydd som ska byggas, i storlek med Skåneledens fast av rundstock som ska planas av lite och barkas.
6 svar · 4,4k läst
S
sblixten: [citat] Jag tycker bordet tillför lika mycket som sågen. Halva bordets funktion för mig är anslagen, så mitt råd är att köpa ett bord med anslag.
20 svar · 18,1k läst
Lolle
Lolle: K står för systainer X står för skena Så kx innebär såg inkl systainer och 1 skena
2 svar · 1,2k läst
S
Stehpan: Bra pris (i Festools värld) på D27 med plugit: http://www.gerschwitz.net/gerschwitz/artikel.php?artnr=13110045674600000000&SessID=e0c42e27c20f679a0a9d11a73cd604dc
0 svar · 1,2k läst
Alfredo
Alfredo: [citat] Den där är misstänkt lik Biltemas variant som jag tror de tar 1495 för. Biltemas variant verkar ha ett extra bord bakom, dvs totalt tre "sidobord" i stället för julamaskinens två. Jag tror du får mycket såg för pengarna om du slår till på julavarianten. Förvänta dig inte möbelsnickeriprecision men står du ut med att bygga ihop ett "mekanostativ" och svära några timmar
7 svar · 10,5k läst
N
Nilsson2: Det blev att jag köpte tre mejslar (kant, spår och hugg) från wejo.se. Känns som det är bra kvalitet och jämfört med att arbeta med biltemamejslar är det en fröjd. Fick totalt betala ca 2000 inkl frakt och moms. Sved rätt bra i plånboken men tittar man på länken till rönngrens så kom jag billigt undan
4 svar · 7,3k läst
T
tlundberg: [citat] Har precis fått hem mitt sävsjösläp. Hade inte tidigare reflekterat över hur stödhjulet sitter fast, men tyckte direkt det var väldigt smart fästpunkt när jag såg det! [bild]
42 svar · 16,7k läst
iSnobben
iSnobben: Finns det liknande tilltag i Östergötland? Öl är ju alltid gott och verktyg är intressant men det är långt till Skåne :(
25 svar · 3,5k läst
B
badtastex: [citat] Tolkade det som att det var en GSR 14,4 Li (dvs inte -2) om det är en GSR 14,4-2 Li är det ju inget att fundera på om man får 18V för 104kr till. Tycker jag. ;) Är iaf väldigt nöjd med min.
13 svar · 3,1k läst
Skånelängan
Skånelängan: Tack för länkarna. Lite annat pris än för stålen från Cobolt.
4 svar · 2,5k läst
·
pär h
pär h: http://www.byggahus.se/forum/mobelsnickeri/199226-om-att-bygga-med-enkla-medel.html Inlägg 9 Pär
25 svar · 7,9k läst
T
thomasx: Behöver byta dragstångsbussningarna på kärran. Någon menade på att dessa måste svarvas in. Nån här som har koll på detta, om det är så, eller om man kan byta själv utan att ha tillgång till svarv? Såg att det verkade finnas som reservdel, dragstångsbussning, men det kan ju vara en som måste svarvas in ändå. [bild]
0 svar · 9,7k läst
·
scubasteve1983
scubasteve1983: Kanske är värt det ändå :-)
14 svar · 5,1k läst
M
Mats Bengtsson: [citat] Grattis, en härlig känsla! Otroligt repetitiv. Jag kan inte marginalen, men gång efter annan skapar jag supertunna "hyvelspån" på någon meters längd. Ibland så tunna att fiberna bildar spån och däremellan finns luft. Dett är en ren slump och kommer av att innan jag fick hyvel vande jag mig vid att såga succesivt ned till bred. Det vill säga såga en sida rak, vända och såga
1 svar · 2,1k läst
·
Övningssnickarn
Övningssnickarn: Tjo jädrans i min balja ... vilken maskin! :) Så smutt och så behändig! Efter ett lite provande med både stora och små (Birka Tools, nån Skil, C6SS, DeWalt och Hitachi) så fick slutligen provandet av den batteridrivna "hittachiiitin" C18DSL mig att gå på den starkare och mer robusta kablade C6BU2. Det som avgjorde var att den har option på att ansluta sådan moj för att såga med
50 svar · 8,3k läst
pelpet
pelpet: Behåll din gamla 14V men kasta en längtande blick på DS18DSDL varje gång du går förbi den i affären. Livet blir roligare om man har något att längta till. Eller sätt upp den som lyx-belöning till dig själv om du uppnår något verkligt krävande, typ fullfölja stockholm marathon, vasaloppet under 6 timmar, renoverar "klart" källaren etc.
6 svar · 1,4k läst
eriobe
eriobe: Ja, visst är det lyxigt! Tanken är nog att förvaringen får samsas med ytbehandling. Men då får nog spånsugen byta rum...
6 svar · 1,7k läst
Z
zingo: Nej, här menade jag bara att det inte var sotigt eller såg allmänt slitet ut. Är ingen expert på tändstift. Jag ska prova att byta så får vi se. Är ju ett billigt test.
2 svar · 2,2k läst
A
AxxChild: Bumpar den här. Nån som fått installerat än?
41 svar · 9,8k läst
·
M
Mats Bengtsson: [citat] Ok, då är jag med dig, och ja jag har försökt lösa samma problem som du. Hela tiden med fokus på att ha ett rejält anhåll som jag kan ha direkt för sågning/fräsning istället för att mäta. Men ack, där hamnar man i den otäcka "det finns men det kostar" :). Min stösta och värsta, men frånsett magsmäran aldrig ångrade investering var en CMS bordssåg med dubbla
8 svar · 3,5k läst
·
Nimajneb
Nimajneb: [citat] Ytterligare en anledning till att köpa blå istf grön Bosch. ;)
29 svar · 17,4k läst
E
eran: Tycker den är helt ok för pengarna, använt sågen ganska många timmar. Byggt garage, lagt 100 kvm parkett, 50 kvm altan, listat/foder 118kvm hus och två mindre trappor till entréerna. Den lever ännu och gör efter klingbyte ett bra jobb. Lasern har jag aldrig använt och den lyser inte genom den blästrade plasten längre
10 svar · 46,5k läst
·
pär h
pär h: Jag har något liknande. Det skulle nästan kunna vara samma konstruktör som ritat den jag har. Den stora skillnaden är att min har bara en vertikal aluminium profil som sågen sitter fast i den här har två. Och jag har en festool sänksåg i den och använder den för att i mitt fall grovkapa skivor i. Den här modellen har nog mycket bättre precision än min. Pär
8 svar · 3,8k läst
T
tripptrapp: När jag ska mysa med min systainer så tycker jag att den är kantig och allmänt ovillig, den vill inte riktigt öppna sig. Jag vet inte vad jag ska göra, kanske jag ger mig på låsen lite för abrupt, kanske borde jag närma mig dem mer varsamt och göra det lite mysigt först? Blåa Bosch har fungerat jättebra tidigare, och Festool ställer ju alltid upp. Men nu på sistone har blå Bosch
16 svar · 2,2k läst
slacker
slacker: [citat] Brimarc och Axminster är väl samma företag om jag nu inte har helt fel...
11 svar · 5,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.