Min egna fingrar o naglar och jag är säker på att dom flesta andras hatar snäpplåsen dom gamla systainrarna.

Jag är övertygad om att för er som öppnar o stänger ett par tre gånger om dan så har låsen mjukats upp med tiden, men för oss andra?

Någon som har ett bra tips på hur man kan göra låsen användarvänliga för mina fingrar? Eller är enda sättet att bända upp dom med ett lämpligtnverktyg?

Fila av en aningens aning på "kammarna" som snäpper över

Siliconstift på ytan som det knäpps över hade jag, men om man inte vill ha silicon i närheten så funkar väl något annat också.

skalman1 skrev:
Siliconstift på ytan som det knäpps över hade jag, men om man inte vill ha silicon i närheten så funkar väl något annat också.
Slits inte det bort fortare än kvickt?

Jag har testat med lite fett tidigare men det hjälpte knappt och var borta efter ett tag.

Får fundera på detta med att fila lite.

Stearin fungerar någorlunda.

thomasx skrev:
Slits inte det bort fortare än kvickt?
Njae, det höll några månader för mig innan det blev lite kärvt igen.

skalman1 skrev:
Njae, det höll några månader för mig innan det blev lite kärvt igen.
Filarna man lite, behöver man aldrig fila igen ;)

Kan rekommendera dyksilikon. Fungerar prima till just detta.

Förklaring. Finns där du kan hyra/köpa dykarutrustning. Används för packningar och liknande.

Svär man i kyrkan om man påstår att detta är ett konstruktionsfel från Tanos sida?

Jag tyckte att det gick över ganska fort. Om det inte gör det stavas lösningen t-loc.

Nimajneb skrev:
Svär man i kyrkan om man påstår att detta är ett konstruktionsfel från Tanos sida?
Näe, det är inte en optimal lösning. Men det är långt bättre än ett liv utan systainers. Jag köper fortfarande den gamla modellen när jag hittar den billigt även om jag hellre vill ha T-locks.

thomasx skrev:
Filarna man lite, behöver man aldrig fila igen ;)
Nej men dom kanske blir för slappa efter ett tag då.
Har en Elu systainer i jobbet som båda snäppena är helslappa på så dom åker ut när lådan står i bilen.

skalman1 skrev:
Nej men dom kanske blir för slappa efter ett tag då.
Har en Elu systainer i jobbet som båda snäppena är helslappa på så dom åker ut när lådan står i bilen.
Fast om man inte använder dom mer än att dom inte ens sliter in sig, kommer dom nog inte heller att slita ut sig efter man filat lite ;)

Man kan aldrig veta säkert.
DET ÄR EN ENORM RISK ATT TA!!!!!!!!!!!!!

Okej nu kanske jag överdrev en smula. ;)

Skickat från min näsa

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.