Har kommit fram till att det blir en av dessa sågar..

Hitachi C6BU2 eller Hitachi C6MFA.. På specarna jag tittat på skiljer det inte speciellt mycket dem emallan.. Samma sågdjup och motoreffekt...

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=245060,244229

Skiljer en del i pris dock..

vad är det som är bättre med C6BU2?

du vill ju ha cbu2, så köp...cbu2.

Alternativet heter 7cbu2 eller en sänksåg.

7:an behöver jag inte. Räcker gott med sågdjupet de andra har. Är dock nyfiken på skillnaderna mellan dessa två. Gissar att jag egentligen klarar mig med den icke ufoliknande sågen men samtidigt kanske det är något väsentligt jag missat...?

vet att cbu2 har kling/motor broms har den andra det ?

ppalm skrev:
vet att cbu2 har kling/motor broms har den andra det ?[/QUOTE

Det kan nog vara en sak som skiljer... Tackar för inputen!

Klyvkniv?

Danne78 skrev:
Klyvkniv?
Saknas... Har hittat lite info nu och det får bli en c6bu2..

Bra val, det kommer komma en dag då du inser värdet i motorbromsen.

phl skrev:
Bra val, det kommer komma en dag då du inser värdet i motorbromsen.
Enl en tråd här skulle det iof finna spå den andra också.. Men ingen klyvkniv dock..

Sen verkar den mer gedigen...

B:et i CxBU2 står för <Break> samma logik hittar du hos Festool och kanske andra åxå.

Nimajneb skrev:
B:et i CxBU2 står för <Break> samma logik hittar du hos Festool och kanske andra åxå.
Okej, då har de fel i den andra tråden då...

Finns en butik som lagt till ett K effer b:et också.. Är det en annan modell?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=447034

det är som elektronik o vitvaror, kan antingen vara en variant specialanpassad för något land/kund eller så kan det innebära att den har extra tillbehör typ en systainer/låda, eller extra klingor mm... lusläs specen så hittar du kanske någon skillnad.

K:et brukar vara koffert, dvs låda.

Gilbert skrev:
K:et brukar vara koffert, dvs låda.
Men gud va löjligt att lägga till en bokstav i modellnamnet för att det ingår en låda... Gör ju att man funderar på om det är en annan såg...

Hade det varit en Tysk maskin hade jag åxå sagt låda/systainer direkt men nu är det en Hitachi. Men det lär ju knappast vara låda på Japanska så kanske Hitachi har annamat det tyska systemet.
K=Koffer
B= Bremse
E= Elektonische Regelung (Stuerung)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.