hecke
hecke: [citat] Har du någon länk till Ebay försäljaren? Jag skulle också behöva ett nytt 12v batteri till Bosch skruvdragaren.
5 svar · 879 läst
K
Klicka: Hittade redan. Fanns på Clas Ohlson :-)
1 svar · 1,1k läst
B
badtastex: Har själv en lite större Ryobi kap/gersåg, vill minnas att den heter 3026EMS. Sågkapaciteten är väldigt bra då jag har kapat 110mm stolpar och 300-400mm långa skivor utan problem dock är väl kvaliteten på plastdetaljer och annat under all kritik. Både spånpåse och en av indikatorerna gick sönder inom ett par veckor efter inköpet och K-rautas support var väl ganska kass. Har
60 svar · 30,6k läst
·
T
thomasx: HIttade infon till sist i direktivet 76/757/EEG's bilaga 6, 2.6. BILAGA 6 FÖRESKRIFTER FÖR FORM OCH MÅTT 6.1 FORM OCH MÅTT FÖR REFLEXANORDNINGAR I KLASS I 1.1 Den reflekterande ytan på reflexanordningar i klass I skall kunna skrivas in i en cirkel med en diameter på 200 mm. 1.2 Formen av den reflekterande ytan skall vara enkel och får inte på normalt observationsavstånd kunna
3 svar · 14,0k läst
L
Lazzeman: Jag går i funderingar att köpa en cirkelsåg och har som ett starkt önskemål att det ska ´finnas mjukstart på den. Hur högt upp i pris måste man leta för att hitta en såg med mjukstart? Vilken är den billigaste sågen med mjukstart?
0 svar · 2,4k läst
T
TryBran: [citat] Ja, tyvärr. Det verkar vara det som gäller. Nu får man iochförsig en ypperlig anledning att uppgradera kompressor. Min är lite effektsvag även om den kan leverera rätt bra med luft.
11 svar · 5,0k läst
C
chiz: Har hunnit testa mitt kit nu, blev väl dryga 1000 skruv i helgen, blandat osb, gles och gipssmygar. Momentskruvdragaren är utan tvekan nya favoritmaskinen! Ruskigt snabb, stark (osb är riktigt hårt ibland) och bra kontroll på hur djupt man skruvar. Att den sen är ganska liten och lätt är ju inte heller fel. Den stora borrmaskinen har jag testat med några 73mm dosborr, 18mm och 35mm hål.
21 svar · 3,6k läst
K
Klicka: Tänkte bara att det blir snyggare :D
3 svar · 1,8k läst
R
Robert-san01: Någon som har en rörbockare som tar 22mm rör i STH området som man kan få låna en dag eller som kan hjälpa mig bocka ett rör? Det är ett vanligt kopparrör som behöver knäckas lite.
0 svar · 1,7k läst
ceson
ceson: Tyckte mig se en Alpha tools på Bauhaus ca.500:- 1200W fem års garanti och klyvkniv:)
17 svar · 4,1k läst
Lolle
Lolle: [citat] Då får man sluta vara en klant och börja bli pedant! Se det rimmar ju tom ;)
22 svar · 23,3k läst
F
frav: Har du kollat direkt med Metabo Sveriges verkstad? http://www.metabo.se/Reparations-service.6451.0.html
1 svar · 1,3k läst
F
frav: Ja ett GTA 3800 hade säkert varit förträffligt att få till. Men jag tror efter lite funderande att jag håller mig till GTA 2500 Compact pga att det är smidigare för mina behov. 15Kg mot 22Kg samt 1050mm mot 1578mm. M.a.o. mer flexibelt vad gäller mobilitet. Nu är det ju en 8" kap/ger-såg, hade det varit en 10" eller 12" så är nog GTA 3800 mer intressant, åtminstånde ur mitt
15 svar · 10,3k läst
Nyfniken
Nyfniken: http://www.powertoolspares.com/buy-parts/#/manufacturer/dewalt-spares-and-accessories/
7 svar · 14,3k läst
Fredrikolsson
Fredrikolsson: Köpte mig en Hitachi DS 18DSAL med 3 Ah idag på verktygsboden. Har bara skruvat i ca 200 skruvar, men är än så länge grymt nöjd. Men behövs väl ca 500 skruv till innan jag kan göra en utvärdering.
4 svar · 1,4k läst
FredrikR
FredrikR: [citat] Den är inte superprecis, tyvärr. Hade en själv till GKS65CE (behövdes då man lutade sågen på skenan). Glappar en del och är ganska vinglig.
8 svar · 4,5k läst
Nyfniken
Nyfniken: [citat] Hehe, ja, det är sant. Eller ja, det enda jag hittar är att 2-80 är "Levelling in 360° – Faster and easier than ever", medan 3-80 är "The compact Multi Line Laser for all indoor applications". Nåväl, det får stå vad det vill. Jag har i alla fall använt den utomhus utan några större problem. Som MathiasS säger så kan man behöva vinkla den så att den inte får direkt
13 svar · 9,3k läst
Buuzzz
Buuzzz: Jag var också i behov av en kunna skruva i vinkel, jag var också på jakt efter en ny skruvdragare så för mig blev det en optimal lösning att köpa: http://www.festool.se/Produkter/Pages/Product-Detail.aspx?pid=564386&name=Skruvdragare-T-15+3-Li-3-0-Set
9 svar · 5,6k läst
1457g
1457g: Och om man köper på eBay så kan man ju fynda riktigt billiga batterier, t.ex när jag hade bosch 14,4v så köpte jag 2 st 2,6Ah Li-Ion från Tyskland för 600kr med frakt totalt.
23 svar · 11,6k läst
bygga_bo
bygga_bo: Har ni hittat Floetrol i Sverige, eller är det beställning från utlandet som gäller?
2 svar · 5,3k läst
Stefan N
Stefan N: Var köper man det till bra pris?
0 svar · 1,4k läst
R
Robert-san01: Då var stegen beställd. Det blev en Wibe 2-delad yrkes 7,2m. Känns rätt fel att langa upp 3800kr för en stege men det kommer säkert att känns bra när jag väl kommer upp på den. :)
23 svar · 18,7k läst
pär h
pär h: Om det är som så att det kärvar bör man ta isär och kolla varför innan man börjar smörja. Alltid leta felkälla först. Och sedan huruvida man skall smörja dom två stängerna så tycker jag inte det av samma anledning som matttiasp skrev. Pär
8 svar · 4,0k läst
Enk Projektet
Enk Projektet: Jag använde min gamla Gjerdesåg när jag sågade upp massa pall, det går snabbt och lätt.....
15 svar · 9,1k läst
vojma
vojma: Jag betalade 24:- (!!!) för adaptern till min GEX125:a
9 svar · 7,7k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: De här udda skruvtyperna används där man inte vill att användaren skall öppna och meka själv. Skälet är förmodligen att det är svårmekat eller farligt ur elsäkerhetssynpunkt. Så tag det som en varning att vara försiktig!
4 svar · 3,4k läst
·
F
frav: [citat] Okej, bara synd att det inte finns någon butik i närheten.
10 svar · 2,7k läst
·
Nimajneb
Nimajneb: [citat] Jag skrev för MIN del.... Mao så passar den definitivt andra, kanske TS kanske inte.... Det är ju en superfin maskin som tyvärr är obekväm för mig att hålla, att sedan ToolAB har ett snålpaket med 1-timmes laddare betyd ju inte att maskinen är dålig.
7 svar · 818 läst
F
frav: En 1/2" snabbkoppling inhandlades igår http://www.jula.se/snabbkoppling-r-1-2-021626 & monterades därefter med gängtejp. Hade inte tid att testa koppla in något, men den höll i.a.f. tätt. Case closed! :)
8 svar · 3,9k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.