16 672 läst ·
42 svar
17k läst
42 svar
Stödhjul till släpvagn
Sida 1 av 3
Jag vill ha ett av bra kvalité, så jag inte behöver byta varannan vecka. Det får så klart gärna vara billigtNyfniken skrev:
Tänkte byta all belysning på kärran också, till led-belysning, så tips på prisvärda leverantörer av detta tas tacksamt emot också
Googla knott eller alko stödhjul så får du träff på kvalitetsstödhjul.
http://www.ebay.de/itm/Automatik-St...teile_Zubehör_Landtechnik&hash=item2c65dc3c3e så ska det se ut, jag har fått för mig att de tenderar att sitta uppe bättre än de normala klämfasthjulen.
Vad gäller diodlyktorna ser den här varianten trevlig ut:
http://www.ebay.de/itm/LED-RUCKLICH...9178?pt=Nutzfahrzeugteile&hash=item53ee18d05a
Vad gäller diodlyktorna ser den här varianten trevlig ut:
http://www.ebay.de/itm/LED-RUCKLICH...9178?pt=Nutzfahrzeugteile&hash=item53ee18d05a
Nja, många funktioner är inte samma sak som bra kvalité, ofta är det nog snarare tvärtom, IMO. Men för den som vill finns det gott om "funktioner" även på stödhjul, som våg, broms, automatik och säkert fler därtill.
Ebay i all ära, men jag hade tänkt hålla mig inom sveriges gränser denna gång och helst i närområdet.
Automatik är ju smidigt, när det fungerar, problemet är att det inte alltid gör det. Min erfarenhet är att det krävs ett visst avstånd mellan hjul och mark, annars funkar det överhuvudtaget inte, sanslöst frustrerande, så det går bort för mig.
Ebay i all ära, men jag hade tänkt hålla mig inom sveriges gränser denna gång och helst i närområdet.
Automatik är ju smidigt, när det fungerar, problemet är att det inte alltid gör det. Min erfarenhet är att det krävs ett visst avstånd mellan hjul och mark, annars funkar det överhuvudtaget inte, sanslöst frustrerande, så det går bort för mig.
Redigerat:
Jag har bara sett ett släp med ett bra stödhjul och det är mitt eget.
1. Stödhjulet sitter på ramens insida vilket minskar brytkrafterna.
2. Stödhjulet orkar maxlast eller mer, jag hissar lätt upp över 3t på flaket.
3. Automatik så man slipper en massa extra klämkopplingar som inte håller och som man glömmer. Har aldrig haft problem med detta.
4. Kullager i topplagringen på veven
5. Enkelt att smörja rörliga delar.
Ser inte riktigt ut såhär men detta är ganska likt, mitt är ett alko men röret är fyrkantigt.
http://www.al-ko.se/391_1052.htm?prod_id=prod_1052
1. Stödhjulet sitter på ramens insida vilket minskar brytkrafterna.
2. Stödhjulet orkar maxlast eller mer, jag hissar lätt upp över 3t på flaket.
3. Automatik så man slipper en massa extra klämkopplingar som inte håller och som man glömmer. Har aldrig haft problem med detta.
4. Kullager i topplagringen på veven
5. Enkelt att smörja rörliga delar.
Ser inte riktigt ut såhär men detta är ganska likt, mitt är ett alko men röret är fyrkantigt.
http://www.al-ko.se/391_1052.htm?prod_id=prod_1052
Redigerat:
Kan inte direkt påstå att dessa sk kvalitetsstödhjul får mig att dregla.
Kan någon visa upp ett stödhjul med inbyggd elmotor för drivning o styrning och dessutom fjärrstyrd så lovar jag att komma på andra tankar.
Tänk va coolt o kryssa runt på brädgården en trång lördagförmiddag mellan alla som inte kan parkera rätt med sina släp.
Kan någon visa upp ett stödhjul med inbyggd elmotor för drivning o styrning och dessutom fjärrstyrd så lovar jag att komma på andra tankar.
Tänk va coolt o kryssa runt på brädgården en trång lördagförmiddag mellan alla som inte kan parkera rätt med sina släp.
Fast då ser du ju bara ut som alla andra som inte kan navigera med släp på kroken? Om än lite mindre svettig. Inte coolt.Nimajneb skrev:Kan inte direkt påstå att dessa sk kvalitetsstödhjul får mig att dregla.
Kan någon visa upp ett stödhjul med inbyggd elmotor för drivning o styrning och dessutom fjärrstyrd så lovar jag att komma på andra tankar.
Tänk va coolt o kryssa runt på brädgården en trång lördagförmiddag mellan alla som inte kan parkera rätt med sina släp.