3799 för enbart sågen, samma pris som dom tar för 8S.
 
mattiasp skrev:
Delen är beställd för 290 SEK +moms genom Boschs hemsida. Vi får se om de bekräftar ordern.

Hej Mattiasp,

Beställde du bara del 36 mjukstartmodul?
Om du jämför sprängskisserna verkar det vara fler delar som skiljer.
Del 62 stickkoppling och del 44, själva huset.

Sen antar jag att garantin ryker.
Med tanke på den nya motoreffekten
kanske det är bäst att kontakta Bosch först?

Bortsett från ovanstående väntar jag med spänning...

mvh
 
Jag beställde bara mjukstartaren. Garantin har redan gått ut, men sånt brukar i alla fall inte hindra mig från att försöka förbättra illa konstruerade produkter.
 
Flaggar upp för mattiasp;
förutom 36, 44 och 62 har nr 2 "polsko" (stator heter det väl?) fått ett nytt detaljnummer.
Om det nu innebär någon förändring då rotorn har samma nr på båda modellerna.

Sen är ju faktiskt också nr 63 ny.
Men jag ska, om jag gör modifieringen, behålla de gamla dekalerna.
GCM8 Sleeper. :cool:
 
Snailman
Har börjat använda GCM 8S lite mera nu, och då har ett par olika skruvar börjat trilla av, en till skyddskåpan och en till det som låser vridningen i sidled (har en liten gummikudde) något som ni som har sådana råkat ut för, något annat man ska tänka på?

Tycker lasern funkar bra är smal och fin, men några mm vid sidan men man kanske ska justera den?
 
Lasern är ljusterbar, den pekade fel från fabrik på mitt ex, manualen innehåller allt du behöver veta
 
mattiasp skrev:
Delen är beställd för 290 SEK +moms genom Boschs hemsida. Vi får se om de bekräftar ordern.
Hur gick det? Fick du in dem? Funkar det på GCM 8S?
 
Sorry, det visade sig att beställningen på hemsidan bara utmynnade i en beställning som man skulle skriva ut och gå iväg med till sin handlare. Det fattade jag inte, utan trodde att även Bosch hade kommit in i 2000-talet. Jag trodde att man beställde på hemsidan och hämtade hos handlaren. Därför blev det ingen del. Förr eller senare beställer jag den, men för närvarande har kommit mer angelägna projekt före.
 
Någon som hört om den kommer SJ modeller av 10:an och 12:an också? Ska köpa såg men 8:an känns för liten.
 
P
någon som moddat in mjukstart i sin GCM8S än?
 
Bumpar den här.
Nån som fått installerat än?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.