Byggahus.se
  1. Hur mycket el förbrukar du? Jämför med andra

Bosch nya kap/ger GCM8 SJ

1. Nimajneb
    Medlem · Blekinge · 12 090 inlägg

Nimajneb

Medlem
    Snubblade över senaste Boschbladet idag och där finns Bosch nya lilla kap/ger GCM 8 SJ.... undrar vad J står för.. jag hittar väldigt lite om den. och det enda speciella so far har varit 100W starkare motor och mjukstart.d^_^b

Om det nu är en riktig efterföljare till 8S så är det väl dags att ta reda på vad den kommer att gå för. :p

I boschbladet kostar den med GTA3800 6243kr inkl moms.

Pressmeddelande

http://www.bosch-presse.de/TBWebDB/en-US/Presstext.cfm?CFID=16243906&CFTOKEN=649bf3062b93276f-317DA95E-A283-36EC-6327F696E14D6553&Search=1&id=4576

Bild

2. phl
    Medlem · Skåne · 7 149 inlägg

phl

Medlem
    Fast bara mjukstarten motiverar ju en uppgradering...

3. Nimajneb

Nimajneb

Medlem
    Uppgradering känns tungt :( men skulle jag stå inför ett köpbeslut idag hade jag inte tvekat..... om det inte finns något lurt med den som skulle göra den sämre än 8S.

Läser man hur dom promotar den så är det ju hanterbarheten och lasern.... det var ju inte nytt jmf med 8S.

4. skalman1
    Medlem · El Värmlando · 2 955 inlägg

skalman1

Medlem
    Jättebra

;)

5. mattiasp
    Hårklyvare · Stockholm · 6 677 inlägg

mattiaspPremiumikon: Hand

Hårklyvare
    Jag kommer att beställa mjukstartaren som reservdel till min gcm8s så fort den finns att få tag i!!

6. S
    Medlem · Fjerdingby · 4 inlägg

svpett

Medlem
    Heisann
    Her er info om softstartmodul, pris, partnummer osv...:))

se bilder:

MVH
    Svein-Egil

7. Nimajneb

Nimajneb

Medlem
    mattiasp, känn pressen på dig att skapa en pedagogisk guideline om hur den monteras på en 8S.;)

8. mattiasp

Hårklyvare
    Det kommer att bli en sådan guide, det kan du skriva upp! Men jag kommer att lägga den på en annan sida. Bilderna blir för dåliga i forumet. Självklart postar jag en länk

9. Nimajneb

Nimajneb

Medlem
    Noterat i Outlook:D

Håller fullständigt med dig att något så viktigt o intressant får inte försvinna i bruset, lägg gärna en länk i den klistrade maskintråden.

10. mattiasp

Hårklyvare
    Delen är beställd för 290 SEK +moms genom Boschs hemsida. Vi får se om de bekräftar ordern.

11. S
    Medlem · Stockholms Län · 555 inlägg

Sailorman

Medlem
    Toppen, en till som håller koll och väntar på guiden;-)

12. End
    Medlem · Stockholm · 1 392 inlägg

End

Medlem
    Det där var ju humant pris. Tack ska ni ha :)

13. Nimajneb

Nimajneb

Medlem
    Ja det är ju inte som Mercedes, hade bilen på service igår och efter några timmar ringer min servicekille o frågar om jag ville att dom skulle byta torkarbladen fram.. hmm sådant brukar dom ju inte direkt fråga om.. pris 735krq(;^;)p

Jag sätter på mina biltema 100kronors blad (made by Bosch) själv i fortsättningen åxå.

14. slacker
    Verktygstokig · Stockholm · 3 800 inlägg

slacker

Verktygstokig
    Rapport önskas även här - Verkar som en bra uppgradering för några hundralappar.. Den där sågen går för jämnan och med husköp runt knutenså lär det inte bli mindre heller...

15. skalman1
    Medlem · El Värmlando · 2 955 inlägg

skalman1

Medlem
    Av ren nyfikenhet så måste jag fråga om ni ska bygga dit mjukstart för att skona elmotorn eller för att ni ogillar att sågen rycker igång?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.