17 975 läst ·
20 svar
18k läst
20 svar
Ska köpa gersåg. Är det nödvändigt att köpa till sågbord?
Hehe, lustigt att du skriver det. Det har jag nämligen gjort då XL bygg hade bra pris på detta nu, verkar vara ett gediget men ändå ganska smidigt bord efter det lilla som jag hunnit bekanta mig med det.iSnobben skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 332 inlägg
Som amatör och enbart med erfarenhet av GTA3700 tycker jag det är ett toppenbord, men trots väl tilltagen längd är det ibland nödvändigt att ha extra stödrullar också. Men jag tror vilket bord som helst är bättre än inget, de tar dessutom ingen speciell plats i garaget om man är orolig för det. Fördelen med lite dyrare KAN vara att de är lättare att sätta upp och har extra finesser som anslag, längre utdrag och justerbart ben osv. Som sagt, hellre ÖoB-bord av enklaste sort än ligga och kräla på marken eller dra pallar fram och tillbaka. (tycker jagiSnobben skrev:
Jag tycker bordet tillför lika mycket som sågen.Maxikatten skrev:Som amatör och enbart med erfarenhet av GTA3700 tycker jag det är ett toppenbord, men trots väl tilltagen längd är det ibland nödvändigt att ha extra stödrullar också. Men jag tror vilket bord som helst är bättre än inget, de tar dessutom ingen speciell plats i garaget om man är orolig för det. Fördelen med lite dyrare KAN vara att de är lättare att sätta upp och har extra finesser som anslag, längre utdrag och justerbart ben osv. Som sagt, hellre ÖoB-bord av enklaste sort än ligga och kräla på marken eller dra pallar fram och tillbaka. (tycker jag)
Halva bordets funktion för mig är anslagen, så mitt råd är att köpa ett bord med anslag.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Fråga avs besiktning av huset innan försäljning till er husköpare:
Juridik -
Hjälp mig köpa billig kap/gersåg, behöver svar i dag.
Verktyg & Maskiner -
Vart köpa Bosch Carbide tigersågsblad eller jämbördiga?
Verktyg & Maskiner -
Förslag på bra kap/gersåg med teleskoparm?
Verktyg & Maskiner -
Var köpa Kap- & gersåg till altanbygge? Max 1000kr
Verktyg & Maskiner