P
patrik19836: Gst 150 är väll en "vassare" model än 90, sen vilka saker av betydelse som skiljer dom åt har jag ingen koll på direkt . Sen är det en smaksak om man vill ha B modellerna. B modellerna (BCE/BE) är handväsketypen och CE/E är "limpmodellerna".
4 svar · 3,6k läst
Ola C
Ola C: Vad har du för mått på spåret i sågen? Är det standard 3/4" bredd (19mm) så är det ganska enkelt att hitta skena som passar, här tex http://woodworking.se/Prislista.html (den som heter miter channel, hittade den bara i prislistan och inte på bild).
1 svar · 3,9k läst
Alfredo
Alfredo: [citat] OK. Hade ingen aning om att det fanns sådan teknik för "småmotorer". Då har man lärt sig något nytt. Tack!
20 svar · 11,9k läst
O
oceanis: Jag skulle säga "ovärderligt" för en husägare........ Behåll det för det är nu och framåt du verkligen kommer att använda det. Det är nog ett av de mest använda "husägarredskap" jag har och som används mer eller mindre hela tiden. :)
5 svar · 9,5k läst
C
MaxPax: zarges har en också, men jag hittar den inte i någon webshop.
2 svar · 2,4k läst
bygga_bo
bygga_bo: [citat] Vet du att det funkar med en 190-klinga på en GCM8? Det kan mycket väl funka, men det är inte garanterat. Som du skriver borde inte snittlängden inte vara ett problem i detta fallet, men generellt sett kan en mindre klinga ställa till med två saker: 1) Den når inte ner hela vägen genom det man sågar 2) Den når inte ända fram till anhållet, vilket innebär att att det blir en
15 svar · 20,9k läst
O
Osek: [citat] Nej, får jag ett sådant bra bemötande samt service så värderar jag det lika högt som ett par hundringar i reseersättning :rolleyes:
8 svar · 4,6k läst
·
N
Nissemanpower88: [citat] Ja, det skall vara PMF 180 E.
2 svar · 6,0k läst
Scout
Scout: Bidde Proffsmagasinet och de var snabba ! Billigt är ju en relativ term men i just det här fallet var hastighet viktigare än pris.
4 svar · 1,9k läst
S
serdt: Ja jag är sjukt nöjd nu. Dragit på det länge eftersom jag sett en framför mig att det kommer sluta med att jag får lov att skicka den på service.
8 svar · 11,7k läst
·
R
Robert-san01: Jag köpte på Ahlsell. Är det någon som behöver hjälp att köpa ut där ifrån så kan jag hjälpa till. Skicka PM isf.
29 svar · 9,4k läst
M
Micro: Om du skaffar ett släp med gallergrindar så borde det inte vara så svårt att sätta 2st tillfälliga förstärkningar längst upp om du vill trä en presenning över. Skaffar du en riktig presenning som bönder har till sina säd vagnar så kan du med lite tålamod skära/klippa till den som ett kapell själv. Detta kan du då sätta utanpå galler ramarna vid dåligt väder och spänna fast
89 svar · 67,7k läst
·
Ola C
Ola C: Liten update. Slipade borden med 400, 600 och 1200 papper och därefter polerade jag in waxalit med trissa på borrmaskinen, sen handpolerade jag med 0000 (eller vad det var) stålull. Nu blev det ganska bra, klart acceptabelt glid iaf och det mesta av orginalytbeläggningen (som jag ville behålla) är kvar. Problemet med mina bord var att det inte bara var repor i längsled utan mer som något
15 svar · 4,1k läst
·
M
Mudde200: Slog faktiskt till på Lidl-maskinen, kikade på den och kändes för billig för att inte köpas. Verkar rejäl. Blir nog bra :)
65 svar · 19,7k läst
·
T
Taber: Hej forat! Jag blir galen på att inte se hur klingan jobbar och fäller ofta upp klingskyddet helt när jag sågar. Det är direkt obra och jag har därför letat efter en genomskinlig modell liknande den på storebror GTS 10. Jag har svårt att se på bilder om det skulle funka att köpa det genomskinliga från GTS som reservdel och montera på min såg, någon som vet? Jag vill helst slippa
0 svar · 1,6k läst
_bystrom_
_bystrom_: [citat] En liknande är det. Finner det intressant hur man ibland låser sig mentalt vid hur det ska vara - i det här fallet att jag behövde köpa handtaget. Men ni har ju visat att jag lika gärna kan göra ett eget... :-) Toppen och tack för ögonöppnaren.
12 svar · 4,0k läst
·
S
shadowfire: Jag bumpar och hijackar tråden lite. Till cirkelsågar osv så känns det som om grovisen är naturlig, men hur sjutton ska jag få till en bra lösning för kap- och gersågen? Har en bosch pcm8 som används flitigt och planerar att bygga en mer snickarbänk åt den i höst, men ska jag försöka mig på en spånsug istället för en grovis åt den? Är det något åt det som AndersS skriver
5 svar · 20,3k läst
pär h
pär h: kola med tole verktyg dom har nog alla hyvelstål till alla tänkbara maskiner. Speciellt till alla hobbymaskiner. Pär
15 svar · 11,9k läst
J
johanras: Färdig med inkopplingen av maskinen och den funkar såvitt jag kan se som den ska. Svårt att mäta varvtalet exakt men känns rätt. Tack för hjälpen!
27 svar · 3,7k läst
·
T
thomasx: [citat] Jag har kört slut på min röda Meec+ borrhammare från Jula, som jag anser vara mycket väl värd pengarna, å då är det i princip uteslutande granit jag borrat med den. Den har slagit både Hilti och någon annan märkesmaskin vars namn jag tappat ur minnet på fingrarna duktigt vad gäller avverkning. Den är specad till 4 J slagenergi. Den Biltema du nämner Pumba, är specad till
27 svar · 7,5k läst
M
memike: Bestämde mig för att beställa en Metabo KGS 254 M idag med tillhörande sågbord. Blev även en Metabo Cirkelsåg. Tror jag kommer bli nöjd till det jag ska använda dem till. Man vill ju alltid ha mer men men :) /Micke
19 svar · 4,4k läst
·
Remne
Remne: Efter lite letande hittade jag HÄR vet dock inte skillnaden på den för 117kr och den för 181kr. Samtidigt så undrar jag om det finns universal för att förvara 125mm runda skivor...tänkte mig till både vinkelslipen och excenterslip så småningom.....behöver ju inte va Festool Edit: nån som vet om dom passar i Makita´s SYS 3:a??
6 svar · 1,3k läst
·
FredrikR
FredrikR: Kolla om denna kan passa.. http://www.verktygsladan.nu/product_info.php/cPath/37_49/products_id/411
31 svar · 10,1k läst
nino
nino: Det kan vara så att det är mer lack där, var lite små stressad när jag tittade.... Nu har jag sån tur så jag behöver inte slipa och fräsa kanten, var bara själva skivan som skulle slipas och lackas Bara 98 bord kvar nu :)
9 svar · 3,9k läst
·
JoakimJohansson
JoakimJohansson: De e sant! Inget man stör sig på senare... Dock så blev dom skeva så jag ändrar mig och tar bort "kanske":t. Ska försöka justera det imorrn o hoppas de inte blir värre bara:-)
21 svar · 8,3k läst
·
M
Micro: Och nerför går det också innan Jkpg så du kan nog rulla utan växel i flera km och spara bränsle.:p
25 svar · 21,1k läst
Alfredo
Alfredo: [citat] Japp, det är en mycket viktig synpunkt. För min personliga del har jag möjlighet att "stå bra till" de (relativt få) gångerna jag kapar/slipar med vinkelslipen. Men som sagt, i fel miljö är den en riktig "braständare".
35 svar · 14,1k läst
mattiasp
mattiasp: Nedan finns det lite att läsa om kompressorer och tryckluft. Duab brukar ha en konkurrenskraftig prissättning på kompressorer. Det man kan ha att invända mot Duab är personalen. En gubbe, jag tror det är ägaren, är dryg och har en överlägsen attityd. När jag köpte min andra kompressor där ställde de kompressorn på en pall i sitt lager, men glömde bort att skicka den. Man får helt
11 svar · 10,9k läst
iSnobben
iSnobben: [citat] Kan bara hålla med...
69 svar · 12,8k läst
·
k_per
k_per: Tackar för svaren. Är det någon mer som vill dela lite erfarenhet från Makita BO4565K?
3 svar · 2,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.