3 604 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Sticksåg ~1000:- Bosch PST 900 PEL bra val?
Hej, jag har en gammal biltema-sticksåg som jag är väldigt missnöjd med och tänkt byta ut.
Är Bosch PST 900 PEL ett bra val om man vill ha en lite billigare sticksåg, eller finns det något bättre i ungefär samma prisklass ?
Är Bosch PST 900 PEL ett bra val om man vill ha en lite billigare sticksåg, eller finns det något bättre i ungefär samma prisklass ?
Medlem
· Västra Götaland
· 62 inlägg
Om du kan höja några hundra är Bosch GST 90 på iaf en bra såg.
Finns från 1150:- inkl fakt.
Edit: PST 900 PEL vet jag inget direkt om, men GST modellerna är har ofta bra omdöme, även den enklaste gst 90 eller föregångaren gst 85
Finns från 1150:- inkl fakt.
Edit: PST 900 PEL vet jag inget direkt om, men GST modellerna är har ofta bra omdöme, även den enklaste gst 90 eller föregångaren gst 85
Redigerat:
Jag vet heller inget om pst:n, men jag vet att jag har ett fånigt flin på läpparna när jag plockar fram min (begagnade) gst85, 90:an borde ju inte vara sämre, och för bara 150:- över budget så skulle jag inte tveka.
Medlem
· Västra Götaland
· 62 inlägg
Gst 150 är väll en "vassare" model än 90, sen vilka saker av betydelse som skiljer dom åt har jag ingen koll på direkt .
Sen är det en smaksak om man vill ha B modellerna. B modellerna (BCE/BE) är handväsketypen och CE/E är "limpmodellerna".
Sen är det en smaksak om man vill ha B modellerna. B modellerna (BCE/BE) är handväsketypen och CE/E är "limpmodellerna".
Klicka här för att svara