En klen skruv med en minimal droppe superlim på och sen låta det härda ordentligt och sedan dra i skruven.
Blir dock värre om du får in lim på fel ställe....
Sätter du limmet i toppen på en gipsskruv kan du ju dra den i en träbit som mothåll.
Blir dock värre om du får in lim på fel ställe....
Sätter du limmet i toppen på en gipsskruv kan du ju dra den i en träbit som mothåll.
Produkter som diskuteras: "gipsskruv"
Gips- & skivskruv
Skivskruvar är specialdesignade för att säkert fästa skivor av olika material utan att skada dem. Dessa skruvar har ofta en platt undersida eller en försänkt huvudkonstruktion som hjälper till att fördela trycket jämnt över skivan, vilket
Läs mer
Medlem
· Västerbotten
· 550 inlägg
Jag skulle nog provat borra ett tunt hål i bitsen och försöka få en skruv eller skruvutdragare att få fäste i hålet. Försök två hade nog varit en dutt lim i hålen, ner med borren jag gjorde hålet med, låt härda och dra med tång av något slag. Förmodligen hade det slutat med fastlimmat borr i bitsen som gått av nån millimeter ovanför bitsen, svordomar och gråt. Lycka till .. 
Medlem
· Västerbotten
· 550 inlägg
Jag har för övrigt också dragit av en bits, som i samband med det kilade fast sig lite inuti, men det stack ut tillräckligt för att kunna nypa om stumpen med hovtång, så jag hade mer tur än dig.
Produkter som diskuteras: "hovtång"
Hovtänger
Hovtänger är specialverktyg som används av hovslagare och djurägare för att trimma och underhålla hovar på hästar och andra hovbärande djur. De är utformade för att klippa genom den hårda keratin som hovarna består av, vilket kräver en
Läs mer
Tror också på denna. Ibland sitter bitsen fast hållare har jag märkt - särskilt om jag har kört med slagskruvdragare. Men med lite knackande så kommer de loss.End skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 2 563 inlägg
Trevligt med återkoppling. Och att det gick bra. 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden