En bits har gått av i min makita BTD140.

Någon som har något tips hur fan jag ska få väck den? Sitter lite fastkilad känns det som eftersom den inte går att dra ut med tång de få gånger man får grepp på den.

• uploadfromtaptalk1382173925364.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
En klen skruv med en minimal droppe superlim på och sen låta det härda ordentligt och sedan dra i skruven.
Blir dock värre om du får in lim på fel ställe....

Sätter du limmet i toppen på en gipsskruv kan du ju dra den i en träbit som mothåll.

Ta något smalt men tillräckligt starkt, t.ex. lite grövre spik, stoppa in så att spiken når bitsen och sen hamra lite lätt på spiken. Om det inte funkar, gör om det. Efter några gånger lossnar bitsen.

Jag skulle nog provat borra ett tunt hål i bitsen och försöka få en skruv eller skruvutdragare att få fäste i hålet. Försök två hade nog varit en dutt lim i hålen, ner med borren jag gjorde hålet med, låt härda och dra med tång av något slag. Förmodligen hade det slutat med fastlimmat borr i bitsen som gått av nån millimeter ovanför bitsen, svordomar och gråt. Lycka till .. ;)

Jag har för övrigt också dragit av en bits, som i samband med det kilade fast sig lite inuti, men det stack ut tillräckligt för att kunna nypa om stumpen med hovtång, så jag hade mer tur än dig.

End skrev:
Ta något smalt men tillräckligt starkt, t.ex. lite grövre spik, stoppa in så att spiken når bitsen och sen hamra lite lätt på spiken. Om det inte funkar, gör om det. Efter några gånger lossnar bitsen.
Tror också på denna. Ibland sitter bitsen fast hållare har jag märkt - särskilt om jag har kört med slagskruvdragare. Men med lite knackande så kommer de loss.

Trevligt med återkoppling. Och att det gick bra. :)

Ja jag är sjukt nöjd nu. Dragit på det länge eftersom jag sett en framför mig att det kommer sluta med att jag får lov att skicka den på service.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.