Hejsan på er.

Nu är skatteåtebäringen inne på kontot och jag hade tänkt investera en del av dem pengarna i en ny Kap geingssåg.

Har varit runt och kikat lite överallt, Jag är ju ingen proffs snickare men vill ändå ha bra grejor som håller. Därför har jag kollat på lite bättre saker som Metabo, AEG, Blå Bosch, Dewalt, Makita.

Har fastnat för en AEG som är skapligt pris på hos Bauhaus. AEG-Powertools PS254L.
Någon som kört/kör denna kap? Pest/kolera?

Verkar rejäl och stabil finns så man kan koppla in sug osv. Vad säger ni? Ska man köpa eller välja annat märke modell?

PS: skulle även vilja ha tips på en bra excenterslipmaskin för en bra peng.

/Micke

SSSS
Jag har precis köpt en kap-/gersåg och efter att ha läst på lite fick det bli en Metabo såg & bord. Tror den kommer att passa mig bra. Jag har dock inte hunnit testa den än då jag fick den leverad från webhallen.com igår efter att ha beställt den i helgen, tre dagars leveranstid (hem till dörren) och en fraktkostnad på 129kr tycker jag är mycket bra.

webhallen.jpg
IMG_20140604_173012.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag har aeg och är nöjd med sågen.

Jag tror du blir mycket nöjd med din Metabo.

SSSS skrev:
Jag har precis köpt en kap-/gersåg och efter att ha läst på lite fick det bli en Metabo såg & bord. Tror den kommer att passa mig bra. Jag har dock inte hunnit testa den än då jag fick den leverad från webhallen.com igår efter att ha beställt den i helgen, tre dagars leveranstid (hem till dörren) och en fraktkostnad på 129kr tycker jag är mycket bra.

[bild]
[bild]

Ser nice ut. Hur många watt och hur stor klinga?

Är det laser och så man kan koppla på en sug? Tänker på kapning inomhus. AEG har så man kan dra på en grovis på sina.

/Micke

kör en Dewalt 777. Gillar de infällda glidskenorna vilka inte bygger bakåt. Blir lätt och smidig att hantera. bra kvalitet, bra såg, men enkel, har inte massa extra funktioner som vissa andra kan ha