Hej!

Som rubriken lyder så letar jag efter CEJN kopplingar.
Har Googlat som en dåre och bara hittat ett fåtal återförsäljare, verkar inte som man kan köpa nått från deras hemsida.

Det är deras nya kopplingar som lanserades i April CEJN eSafe jag vill åt.

Skulle bli otroligt glad om någon kunde ge mig ett svar.

Jag har tänkt tanken, men inte gjort det än.
Skulle va kul om man hittade en sida man kunde handla från.

Men kanske är så att man måste gå via deras säljare.

Men kontaktfomuläret du bifogade va bra, kan skicka iväg en fråga till dom.

Skriv gärna vad de svarar, kopplingarna ser intressanta ut!

Kolla med dem som säljer hydraulik och pneumatik. Tex Hydroscand eller Dunlophiflex. Båda har filialer runt om i Sverige.

Jag tog mig tid nu på lunchen och skickade iväg ett mail till CEJN via kontaktformuläret.
Har dom svarat uppdaterar jag alla intresserade vid nästa rast kl.3

Vi köper vår CEJN-kopplingar på TOOLS

Dom har svarat nu, frågade specifikt efter eSafe sortimentet.
Precis som du sa eemiil sa dom att det borde finnas på TOOLS eller Ahlsell, men har inte kunnat kolla.
Ska stanna efter jobbet, uppdaterar då.

De var inte gratis precis. 180kr/st ex moms...

Japp finns att köpa på tools, fanns dock inte några eSafe kopplingar men dom skulle ta hem ett gäng.
Håller med dig Robert dom är värkligen inte gratis, men så är det ju riktigt bra grejjer.
Med eSafe slipper man både rekylen när man ska byta verktyg och den höga smällen som uppstår.
Väldigt bra när man har barn som springer runt hemma.

Men jag får tacka alla som tatt sig tid att hjälpa mig, så tack tack.

Inga problem! Tack själv för att du tipsade om något som faktiskt kan vara en vettig investering trots prislappen.

Som jag förstått så är det en "USA" standard och en Eu standard för kopplingar man brukar ha till 1/4" slang. Någon som vet vilken av Cejn serierna som passar till dessa två?

Konstaterade att det är ju bara på kompressorn och på ena änden av slangarna man behöver sätta eSafe kopplingen på så då blev det ändå inte så brutala pengar.

Berätta gärna vad Tools vill ha för dem. Mitt pris vad var jag fick upp på Ahlsell med mina rabatter.

Yes uppdaterar med priser imån, svänger förbi efter jobbet.
Men för min del så kommer det nog kännas lite i plånboken, förutom att byta snabbkoplingen på kompressorn och spiralslangen så har jag även en väggmonterad slangrulle.

Har inte riktigt bestämt mig än, men tror jag ska köpa såna insticksnipplar med, altså dom på andra sidan på slangen.
Men det blir ju bara två och tror dom är ganska billiga.

Men som sagt uppdaterar med priser imån.

Hej sålänge!

Toppen!

Vad jag förstod av produktbladet så skall man inte behöva byta nippeln, bara man har en som passar kopplingen.

Jodå du har rätt, tror att just insticksnipplen är ganska universal.
Men det är Biltema nipplar som sitter på nu, skulle kännas bättre med CEJN ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.