Anna1984
Anna1984: Nu slog jag på skiten. Valde att sätta den svarta ringen ytterst. Vet inte om det blev rätt, men den rullar i alla fall :-)
10 svar · 2,4k läst
·
R
Roundup: Jag tycker de röda Meec-grejerna på Jula är prisvärda, när man inte är ute efter proffsgrejer. 399 för cirkelsågen såg jag.
7 svar · 1,8k läst
Y
Yrrol: Så vad säger ni idag då, 4 år senare? Känner att min stora kompressor bara är besvärlig att flyttarunt. Vill ha en liten sak till garaget - ha under bänken och blåsa rent, fylla däck, osv. Som jag lätt kan lyfta med en hand om jag ska fylla hydroforen, skjuta några dykert inne i huset ,eller kanske spika några panelbrädor på bondgården - spikarna behöver inte bottna samtidigt så
10 svar · 13,8k läst
hantverkare1
hantverkare1: Läste bara igenom snabbt men har du kollat så det inte är för mycket vattein i bränslefiltret?
41 svar · 70,5k läst
S
Simba83: Här blev det en Sverige beställning till sist då det bara blev slipmaskin. Men om någon annan beställt får ni gärna dela med er från er upplevelse av köp & leverans.
16 svar · 5,9k läst
jac
jac: bygga_bo beskriver sin metod här: http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/146775-borde-inte-det-fasta-45-graderslaget-pa-gcm8s-vara-exakt.html#5
2 svar · 10,7k läst
pjodden
pjodden: Jag kör med Julas rullbockar som även har ett stöd med kulor som går att fälla upp. Tycker att det har funkat bra just för att bocken inte ska tvinga arbetsstycket åt något håll.
18 svar · 13,2k läst
·
Ludwig
Ludwig: [citat] Jag trodde det var tillverkningsdatum eftersom jag aldrig hittat någon ny med framtida datum? :confused:
59 svar · 16,8k läst
iwe
iwe: Man tycker ju att pro sortimentet iallafall borde övergår till det mer och mer eftersom det är en sån genialisk lösning.
155 svar · 42,4k läst
·
palbin
palbin: Katterna satte sig på tangentbordet - fast det vet de inte får det (: ... ! Katter ... .
14 svar · 5,2k läst
·
B
baaken: [citat] Antagligen finns det inga originaladapters i alla fall. Bosch vill väl att du skall köpa nya batterier och laddare.
5 svar · 3,5k läst
C
champion: Japp, jag tänkte tillverka egen läkt. Visst kan jag köpa läkt så jag slipper det arbetet. Då det redan finns brädor i massor som är ca 5m långa. Då det är gratis så tänkte jag köpa något för att göra läkten själv. Kanske bara är jobbigt och tidskrävande? Kanske är värt att köpa det färdigt på en gång. Då skiter jag nog i en kombinerad kap/ger/bordsåg. får bli en
3 svar · 4,9k läst
S
SaabAero: Det som avgör fjäderns hårdhet är i princip tråddiametern och antal aktiva varv. Kapar du fjädern, dvs minskar antalet aktiva varv blir den också styvare men samtidigt tappar man i markfrigång och fjädringsväg. Att sänkta bilar blir obekväma beror kanske till viss del på att dom blir lite styvare men framförallt på att fjädringen bottnar lättare. Vill man åka fort på riktigt
15 svar · 9,4k läst
Elkludde
Elkludde: Uppdatering det blev en TE-VC 1820 från ebay 715 ink frakt ca 300 billigare än Sweden butiker
7 svar · 1,9k läst
·
M
Micro: Ren spekulation nu..Kanske för att kunna koppla in en extra tank.:)
1 svar · 847 läst
palbin
palbin: Ja då får jag tacka igen för inbesparade pengar :) !
37 svar · 16,4k läst
·
larsbj
larsbj: [citat] Det är den känsla jag har ,när jag tänker efter beror det nog också på hur den används, använder oftast smala klingor i snickeriet till att klyva med och där håller dom skärpan lika länge som en tjockare. Men ute på byggena slits smala klingor fortare än tjocka, både i byggsåg och gersåg. ( ligger ingen vetenskap bakom detta utan min subjektiva erfarenhet)
4 svar · 6,2k läst
magda136
magda136: Guuuud vad fint med en bensintrimmer :) Stihl FS87 var ju en bastant pjäs, backade nästan när jag var i butiken i veckan. Men det blev bra, hade inte funkat med något mindre. Jösses vad det har växt senaste dagarna....
17 svar · 3,9k läst
B
bYkICr: Sagt och gjort, nu har jag beställt en GSN 90-34 DK, får återkomma med närmare titt längre fram.
2 svar · 1,5k läst
T
toma25: Bra att veta Gabbe. Har beställt Hitachis spik, får se hur den fungerar ihop med Hitachis pistol. Återkommer i tråden när jag fått den och testat.
7 svar · 3,9k läst
Rund_skruvad
Rund_skruvad: Fick nycklarna idag och gick genast lös på att börja demontera min alfa gtv som ska renoveras. Jag kom åt bra på de bultskallar som har varit problem att komma åt med Bahco S4RM kombinycklarna, För att testa knappen/ spaken för att ändra riktning för drag, svetsa jag fast en bult och sedan stoppade jag in nyckeln i ett rör för att få ett lång skaft och drog överjävligt men
12 svar · 3,8k läst
·
Remne
Remne: Trådlyft angående Lövblåsen 18v BUB182 Läste om någon som använde den till att blåsa bilen torr efter tvätt, är det nån som provat???
20 svar · 8,7k läst
·
B
badtastex: Tror jag gav omkring 550kr för mina och det tyckte jag var dyrt först men efter att ha insett hur mycket jag använder dem så tycker jag inte att de är lika dyra... ;) Jobbar man mycket med 12mm och tunnare material kan det nog löna sig stt göra några småbitar att sätta mellan ämnet och tvingarna för de är strax över 12mm tjocka. Nör det gäller skenan så tycker jag det räckte
24 svar · 2,6k läst
·
prototypen
prototypen: Du kommer att tappa tryck, MÅSTE du ha 20 meter? Spikpistolen BÖR du nog köra med 3/8", jag fick förklaringen att det var för lite luft då slagstiftet inte gick tillbaka tillräckligt så nästa spik åkte fram. Protte
14 svar · 16,2k läst
Anna1984
Anna1984: Har inte sågen tillgänglig nu, men har kollat på Bosch optiline klingor. Är det samma som originalklingorna? Men om man ska köpa ny klinga, vilka ska man välja av de jag räknade upp tidigare? Fanns ju så många tjocklekar. Allt från 1,4 mm till 3,0. Verkade som att de tjockare var billigare.
12 svar · 3,8k läst
H
huggan: Har Makitan och den är också med reducerad vibration, gör väldigt mycket vid precisionsarbeten.
1 svar · 3,3k läst
J
ion: Det var bra priser det, 3Ah för ca500kr, hade det funnits när jag behövde hade jag aldrig mekat själv.
3 svar · 1,2k läst
P
patrik19836: Gst 150 är väll en "vassare" model än 90, sen vilka saker av betydelse som skiljer dom åt har jag ingen koll på direkt . Sen är det en smaksak om man vill ha B modellerna. B modellerna (BCE/BE) är handväsketypen och CE/E är "limpmodellerna".
4 svar · 3,6k läst
Ola C
Ola C: Vad har du för mått på spåret i sågen? Är det standard 3/4" bredd (19mm) så är det ganska enkelt att hitta skena som passar, här tex http://woodworking.se/Prislista.html (den som heter miter channel, hittade den bara i prislistan och inte på bild).
1 svar · 3,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.