19 693 läst ·
65 svar
20k läst
65 svar
Borrhammare för ca 1000-lappen?
Bosch 2100SRE är en av de få icke-festool-maskiner jag kan rekommendera. Min har hållit i ca 10år innan den nyligen gav upp och läckte ut allt fett. Den är på inget sätt för klen om man inte ska stå och borra/bila i betong dagarna i ända.
Det handlar nog inte bara om en extra chuck, utan också om möjligheten att växla mellan dem på ett enkelt sätt, samt att maskinen i sig ska vara lämpad för bägge alternativen.Mudde200 skrev:Hejsan.
Tråden verkar vara död sedan länge, men jag provar att skrämma liv i den.
Har sett att både boschs gröna borrhammare 2100re och 2100sre har nämnts i tråden. Jag är på jakt efter en borrhammare för att borra lite i källaren, lär väl förmodligen inte användas varje vecka precis. Har sneglat lite åt de gröna.
Om jag förstår det rätt är det samma maskin men SRE har extra chuck? Är detta något som försvarar att jula begär 1495 eller något sådant för den samtidigt som jag sett 2100re säljas för 890 på dina ställen? Inbillar mig att en extra chuck borde gå att införskaffa billigare än den mellanskillnaden.
Grön Bosch är som regel mitt förstaval för gör-det-självaren. Även om jag för egen del mest köper proffsmaskiner numer. Men det har både med mig och mina behov att göra
Fick för övrigt en ny röd meec+ på garanti idag. 3 år 2 mån gammal. Jula e bra
Att jag förmodligen klarar mig med en billig julamaskin som någon skrev betvivlar jag inte ett ögonblick, jag är bara en glad amatör som aldrig bott i hus förut och än mindre nyttjat en borrhammare. Men prisskillnaden mellan en röd meec och en grön bosch är ändå inte jättestor så kanske bättre att köpa en märkespryl.. Jaja vi får se hur det blir 
Den här PBH 1050 från lidl skulle jag verkligen kika på och överväga som ett val vid sök av budget-borrhannare.
3 J i slagenergi är inte så dumt ifall man någon gång behöver få upp lite större hål.
Det ingår även några borrar och bilningsmejslar samt en sds->chuck-adapter.
Känns som ett fyndläge.
3 J i slagenergi är inte så dumt ifall man någon gång behöver få upp lite större hål.
Det ingår även några borrar och bilningsmejslar samt en sds->chuck-adapter.
Känns som ett fyndläge.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden