21 108 läst ·
25 svar
21k läst
25 svar
Vilken STOR betongblandare köper man?
Sida 1 av 2
Har börjat ruttna lite på att min 130liters julablandare alltid måste köras proppfull. Vill ha en större tombola. Julakvalitet är ok, det jag har visar inga tecken på att tröttna trots att den har många år och kubik i ryggen...
Så, var handlar man en större budgettombola? Helst över 200liter, pris under 4000kr. Nej jag vill inte hyra.
Hornbash har 190 liter tror jag, men det kanske finns några alternativ?
Så, var handlar man en större budgettombola? Helst över 200liter, pris under 4000kr. Nej jag vill inte hyra.
Hornbash har 190 liter tror jag, men det kanske finns några alternativ?
denna har jag precis köpt http://verktygsboden.se/betongblandare/betongblandare-210-l
Har inte använt den mer än kanske fem gånger, men har inte gjort mig besviken ännu. Lagom är att blanda en säck plus balast iden i taget. Går med 1.5 säckar, men då kan man inte ha den tippad så mycket vilket gör att det tar längre tid. Jag är nöjd med den än så länge iaf.
Har inte använt den mer än kanske fem gånger, men har inte gjort mig besviken ännu. Lagom är att blanda en säck plus balast iden i taget. Går med 1.5 säckar, men då kan man inte ha den tippad så mycket vilket gör att det tar längre tid. Jag är nöjd med den än så länge iaf.
Köp en beg gedigen äldre blandare istället?
Så får du en hållbar, bra storlek och rätt pris.
Jag rotade fram farfars gamla 3-fas blandare från 70-talet, 170L, de 2 blandare jag hyrt från Cramo tidigare hade inte mycket att sätta upp mot denna.
Så får du en hållbar, bra storlek och rätt pris.
Jag rotade fram farfars gamla 3-fas blandare från 70-talet, 170L, de 2 blandare jag hyrt från Cramo tidigare hade inte mycket att sätta upp mot denna.
Väldigt lik den jag har fast med större tombola. Ska jämföra denna med bländarna på hornbash. Tack för tipset!Octavianus skrev:denna har jag precis köpt [länk]
Har inget emot beggat, men det finns inget att köpa. De flesta blandarna som säljs är antingen små eller så dåligt skötta (oftast både och) att man inte vill ha dom. Fattar inte hur folk sköter sina prylar.....Pumba skrev:
Epox/imer kostar cirkus 15k. Det är det inte värt.SBH skrev:
Tvångsblandare har jag tittat på men det är också för dyrt.
Hyra funkar bara om man ska använda den en gång. Jag har många saker att gjuta och hyra tar för lång tid helt enkelt.
Traktordriven vore kul och då måste jag ju skaffa traktor också.....
Skicka hit den, trefas är ok.
Kollade på Hårnbasch idag och deras stora blandare är på 180liter, 165liter bruksvolym enligt uppgift (låter mycket) och kostar 3995.
Fabrikatet är Altrad, modellen heter HMP 180L. Samma modell säljs på Hornbash i tyskland och där anges en bruksvolym på 140liter. 299 EUR kostar den där...
Just denna modell verkar bara säljas på Hornbach. Andra modeller från Altrad har ett kraftigare underrede redan från 160liters trumvolym. Hittar ingen annan ÅF för just 180l modellen.
Kollade på Hårnbasch idag och deras stora blandare är på 180liter, 165liter bruksvolym enligt uppgift (låter mycket) och kostar 3995.
Fabrikatet är Altrad, modellen heter HMP 180L. Samma modell säljs på Hornbash i tyskland och där anges en bruksvolym på 140liter. 299 EUR kostar den där...
Just denna modell verkar bara säljas på Hornbach. Andra modeller från Altrad har ett kraftigare underrede redan från 160liters trumvolym. Hittar ingen annan ÅF för just 180l modellen.