I
importensketsig: Ah sedär, tackar!
5 svar · 2,8k läst
·
B
breakman: Medan Hitachin är på rep så lånar jag denna av grannen. En gammal Bosch 70-talare med cirkelsågtillsats. :D [bild]
3 svar · 1,8k läst
·
M
magnuslar: Hej! Jag ska bygga ett ganska stort trädäck och lite andra saker, runt min nya pool, och tänkte att det är bra med en laser så det blir rätt i höjd och rakt. Men vad ska man då ha för linje/kryss-laser? Nån som har goda erfarenheter att dela? Vissa av de billigare verkar ju inte fungera utomhus (ska vara puls-funktion?), men det är inte så lätt att hitta rätt i det. Jag har hittat
0 svar · 1,7k läst
blackadder
blackadder: [citat] Jag glömde smileyn
11 svar · 2,0k läst
Remne
Remne: Extra Extra, read all about it.....D09 VS Whirlpool...TKO Whirlpool i rond 2...:cool:
43 svar · 8,0k läst
·
J
ion: Kan bara säga vad jag tycker och tror. Jag tror Biltema har varit med tillräckligt länge för att inse värdet av nöjda kunder, vilket innebär någorlunda bra kvalitet. De har ju även garanti på prylarna, jag är inte rädd för att handla verktyg på biltema. Jag tycker en avdragare ska dra rakt ut, den ska vara gjord av ett bra stål, ha någon form av lagring i spetsen och vara
7 svar · 10,6k läst
·
phl
phl: [citat] Det var den där stoppkanten jag fick för mig var problemet.
13 svar · 15,6k läst
P
Paxman: För just tak kan jag rekommendera "TakGTI" och då menar jag faktiskt inte vätskan i (där verkar Biltemas Facade Cleaner fungera precis lika bra) utan själva flaskan. Bara att koppla på slangen med maxtryck så når man lätt fem sex meter i alla fall, med vinden i ryggen längre. TakGTI är dyr i jämförelse men köper man den bara en gång för flaskans skull så blir det ju inte så
4 svar · 4,2k läst
tompas11
tompas11: http://weknowmemes.com/wp-content/uploads/2014/02/guy-sticks-stuff-in-beard-1.jpg
8 svar · 5,3k läst
·
Daniel_N
Daniel_N: Är den frisk så är det en bra såg. Kolla att klingskyddet funkar som det ska. Den kräver en bit MDF bakom för att kunna gera stående 12x56 golvsocklar, men det är lätt ordnat. Den kan inte spåra, men det är inte hela världen enligt mitt tycke. Är det ett bra stativ o sågen i skick så låter det som ett bra pris tycker jag.
1 svar · 1,5k läst
hal
hal: Min köpte jag på Rutlands för 3-4 år sedan http://rutlands.co.uk/, men jag ser nu att de inte längre säljer dessa. Storleken är en LC (i Contractor-serien), som passar lagom till alla handverktyg plus skruvdragaren och multimetern, men det är inte mycket plats kvar. På utsidan hänger jag Snickers elektrikerficka med en karbinhake som jag kan koppla loss och sätta på bältet vid behov.
13 svar · 8,8k läst
·
F
FredrikMedFuran: Det beror på användningsområde. Jag har bl.a. en MS200. Underbar såg att kvista och gälla mindre träd med. Det går även att fälla grövre träd med den, men då krävs det lite teknik och den känns lite klen. För vedsågning använder jag också en kraftigare (MS 241).
4 svar · 4,6k läst
·
bygga_bo
bygga_bo: SDS har två spår, SDS+ har fyra. Det innebär att en maskin med SDS+ accepterar både SDS och SDS+. En maskin med SDS accepterar däremot inte SDS+ borr.
3 svar · 11,0k läst
Fredrik.engdahl
Fredrik.engdahl: Du funderar inte på en batterihäftpistol? Makita ska ha en som funkar med deras 18v batteri
8 svar · 5,8k läst
·
M
myrstack: Klämde på denna någon vecka sedan och även om chucken kändes plastig så var inte dragaren som sådan plastigare eller billigare än de blå modellerna från denna sidan pölen. Inte billighetsmodell enligt mig mao. Eftersom jag är alergisk mot plastchuckar så körde jag på följande istället från cpooutlets:
1 svar · 1,7k läst
bygga_bo
bygga_bo: [citat] LA och WA (det som följer med sågen) är som natt och dag. Jag hade inte haft min CMS länge innan jag tröttnade på WA och skaffade LA. Funkar bra. Jag använder fortfarande WA, dock inte som det var tänkt av Festool. Den används istället som en av världens dyraste featherboardhållare... Letade upp en gammal tråd där jag visar upp en prototyp inspirerad av mattiasp. Det blev en
10 svar · 2,7k läst
·
R
Robert-san01: Lyfter en gammal tråd... Någon som vet om HD oljan färgar träet eller om den blir ofärgad när den torkat?
22 svar · 3,4k läst
PAF
PAF: Ok, går kolla vad de kostar där.
19 svar · 4,7k läst
L
lukaper: Jo, men kamaxeln sitter i blocket och inte i toppen och har inte rörts, fel sagt av mig. Har bytt till ett nytt short block då gamla blocket har ett fint hål i sig...
5 svar · 1,2k läst
C
corre: Du kan inte fästa en sån gummistrop man har till kapell i bilen och ställa kompressorn så hantaget är mot den ytan? Så spänner du antingen stroppen i kompressorn, eller tillbaka mot samma yta på väggen där den är fäst. Snabbt och enkelt.
10 svar · 1,4k läst
·
E
emwpoma: Jag känner mig med säker på nu att det borde inte vara några problem med ett hjul med en maxvikt av 200 kg eller liknande. Med fyra hjul blir det ju ca 800 kg. Med de delarna jag hade uppe kan ställningen inte väga mer än max 200 kg, vilket är det som ett hjul klarar av. Jag kunde ju lyfta ställningen på kortsidan utan större problem. Då får jag bara kolla axeldiametern, så är
8 svar · 3,9k läst
·
DennisCA
DennisCA: [citat] Tänkte på denna själv, Ska bygga en till min såg.
14 svar · 4,5k läst
·
N
Norrlands: [citat] Helt korrekt. Påsen är givetvis inte nödvändig men gör det lite bekvämare och att isoleringen inte smular sig när man kryper upp/ned ofta. Tackar som frågar. Grunden mår numera utmärkt efter installerad sorbtionsavfuktare, 16-17 grader och 62% relativ fuktighet.
11 svar · 6,5k läst
·
larsbj
larsbj: http://www.prishammeren.dk/shop/hitachi-hurtiglader-7-1280p.html
1 svar · 1,1k läst
slaskman
slaskman: Korkskruv
27 svar · 6,2k läst
·
FredrikR
FredrikR: Det är lättare att få förlåtelse än tillåtelse.. Du agerade helt rätt! :)
23 svar · 5,5k läst
F
ion: [citat] Helt rätt!:thumbup: Vet inte om de finns fortfarande, de borde göra det, materialbesparande gentemot vanliga buntband. [bild] Jo de finns. http://www.nirei.co.jp/en/personal/simesime45.html
32 svar · 12,0k läst
·
pär h
pär h: En ram till bandslipen som Meec har är alltid att föredra. Bosch bandslip PBS7A vet jag är en trevlig och bra maskin vad den kostar har jag ingen aning om. Pär
4 svar · 4,1k läst
M
martinradbo: [citat] Precis. Min kompis köpte sådana här led-lampor som jag behöver, och är nöjd (alltså: de fungerar fortfarande). När han berättade det köpte jag också sex lampor, men inte från samma leverantör eftersom de inte sålde sånt längre. Min lampor slutade fungera en efter en och efter nån månad eller två var alla sex trasiga... Den jag haft från JUla (inköpt för ca två år
5 svar · 5,3k läst
·
S
Sigge26: [bild]
33 svar · 29,0k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.