Y
Yrrol: Tack, då hamnar den i lådan som ska ner till verkstaden. :)
4 svar · 1,1k läst
·
L
lt1cobra: [citat] Ja det är fin fint :-) bra köp med hel skalle också. Jag tycker det ser snyggare ut vid panelspikning.
10 svar · 12,4k läst
E
erik832995: Där satt den ! verkar vara det jag söker . Tack för hjälpen ! Erk
6 svar · 1,8k läst
M
martinradbo: Daniel: lite bilder och rapporter finns här: http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/223036-vad-ar-lamplig-truck-mig-8.html?perpage=15#post1868168
124 svar · 24,3k läst
·
mattiasp
mattiasp: OK, då skulle jag rigga rullbockar och/eller kalla på en medhjälpare och göra så här: Planhyvla alla brädor på platten, var och en för sig, och se till att alla får ett sista dimensioneringsslick på hyveln med samma inställning. Självklart båda sidorna. Därefter skulle jag bunta allt till ett paket och sätta en lagom stor tving och klämma ihop på båda ändarna, och slutligen
7 svar · 1,7k läst
·
F
fiskbuggaren: Jag är rätt ny på hela maskinspiksområdet och har bara skjutit t-dyckert tidigare. De sitter som bekant inte jättehårt. Jag har heller inte jättestort förtroende för julas egna produkter, men i mitt kökstak behöver jag några passbitar för att fästa akustikprofil i tak som aldrig varit cc60 och här kändes det klockrent. Sedan var jag tvungen att dra bort en. [bild] 90-spik genom
0 svar · 767 läst
·
C
Christian Servin: Hej! Det finns kontinuerligt under gång, oavsett bandhastighet. Har kört den lite mer och det verkar fungera som det ska! Kanske det kan ha varit kolborstarna - tack för den infon! Mvh Christian
4 svar · 1,4k läst
FredrikR
FredrikR: [citat] Jag mätte så gott de gick, men det är inga 90grader att lita på om man skulle använda benchdogs för o limma nåt.. :) Tänkte använda vinkelanslaget först men det saknar/de ju hål så.. Mätte och körde vänstra långsidan, och fortsatte sedan runt till andra långsidan. Sedan flyttade jag den längs med långsidorna och fräste 6 hål och sedan flyttade.
125 svar · 26,4k läst
·
N
norrbottenstorpet: Är ingen VVS-are, men ha pressat lite grand. V-backens hylsor har en lite längre kant än M-backen. Jag använder främst v-backar och TH till pex/alupex. Youtube är din vän i övrigt samt googla fram montageinstruktionerna till det system du vill använda. https://www.youtube.com/watch?v=6UcxUtnpcq0
1 svar · 1,8k läst
M
martinradbo: [citat] Finns på Ahlsell för er som har konto där. Kommer beställa två dimensioner från dem imorgon.
16 svar · 9,9k läst
·
P
pyro: [citat] Skarvstycke för skenorna vill du ha två stycken. Vill minnas att det säljs i enpack, men det går att sätta två i skenorna och det vill man göra. Köper du den dyrare sågen (REBQ) ingår det en 48 tandad klinga så då behöver du inte köpa den lös. Det är den kombinationen jag hade gått på. Jag tycker man klarar sig bra med 48-tandaren och klyvklingan, så jag tror inte du
29 svar · 8,2k läst
A
Amarace: Jag köpte en stanley på jula, skulle vara 280l/min fritt avgivet (2,2kw). När jag kör den mutterpurra som följde med, Stanley även den, som ska dra 200l/min, så orkar inte kompressorn mata den särskilt länge innan luften tar slut = bara fantasier på fritt avgivet. Min gamla Atlas Copco på 300l/min fritt avgivet, som bara går på en cylinder, den klarar att hålla luften längre :(
5 svar · 2,3k läst
·
Ola C
Ola C: Importerat en sån här http://www.axminster.co.uk/axminster-trade-series-ub-801f-extractor Medveten om att den kanske är för klen för vissa applikationer men den kommer duga gott i mitt lilla snickeri.
4 svar · 3,0k läst
·
Fredrik.engdahl
Fredrik.engdahl: Där finns hjul till cs70 men det hjälper inte mycket när man ska upp för trappor
3 svar · 3,3k läst
DennisCA
DennisCA: Tack för tipsen iallafall, det blev Makitan tack vare din information, tog t.om. ett lite bättre kitt, 50 euros skillnad var så lite med tanke på priserna: http://www.toolstop.co.uk/makita-dlx2005m-18v-cordless-li-ion-2-piece-cordless-kit-2-x-4ah-batteries-p66888
7 svar · 11,1k läst
ullberg
ullberg: Den där referensstickan verkar vara ett smart verktyg att ha med sig, du kanske borde kopiera verkstadens och på lite längre sikt tipsa MB om att produktifiera den och lägga in den på tillvalslistan...
1 svar · 1,4k läst
mycke_nu
mycke_nu: Liten uppdatering.. Bilen är helt körbar, men det ligger fortfarande på en aning så nytt ok är beställt till på torsdag. 1200 spänn på Mekonomen.
29 svar · 11,4k läst
·
G
ion: [citat] 4% av 100 är ju självklart mer än 4% på 10. Jag menar att det betyder mer om det är finlir.:)
69 svar · 48,7k läst
T
Tanga: Paketet kom idag. Snabbt och geschwint, allt enligt tysk standard! Jag är mycket nöjd med AW-Tools.
11 svar · 3,7k läst
H
Helioz: Priserna på Hiltimaskinerna (speciellt den sista) känns extremt låga, kan vara stöldgods om de inte var mycket slitna.
3 svar · 2,7k läst
F
fiskbuggaren: Skräp, skräp, skräp. [bild] Många hål blir det. [bild]
26 svar · 6,1k läst
·
pär h
pär h: Det är helt galet jag tittade på länken om hultafors "nya" skölp som dom tagit fram. Det har testats av två erfarna yrkes män i 2 mån med 50 års erfarenhet. Och enligt dom är den fantastisk en revolution nu kan dom arbeta med precision. Innan har dom fått använda en flat borr med diametern 22 eller ett litet stämjärn. Har alltså yrkes skolor eller låssmeder inte bättre koll på
4 svar · 7,2k läst
·
S
snyggsomfan: Tack för tipset där, det kanske är enklast så. Ger nog upp limfogfräsen iallafall..
8 svar · 5,2k läst
·
M
myrstack: 8 försök till samtal, endast en firma lyfte luren, härligt med svenska semestertider. Nu är slaghammaren i alla fall inlämnade hos elektrolindning i högdalen där en ensam tekniker jobbade när alla andra var på semester. En månad uppskattade de till för att komma till en kostnadsuppfattning. Givet att man fick vada genom högar av verktyg i varierande tillstånd av felsökning,
7 svar · 2,0k läst
H
hempularen: Vedkap går troligen inte. Den skulle i så fall ha samma varvtal som en vinkelslip, och samma diameter på axelhålet. Dessutom så behöver du kunna köra den fram o tillbaka över plattan. Har du bara ett fast läge så får det vara väldigt små plattor. Köp en billig vinkelslip för 230mm klinga. Brukar gå att få tag på för typ 300kr. Köp en diamantklinga, typ 200kr. Se till att ha en
1 svar · 987 läst
Anna1984
Anna1984: [citat] Borta :-(
16 svar · 4,4k läst
·
Anna1984
16 svar · 4,4k läst
·
Johan Gunverth
Johan Gunverth: En bättre uthyrningsfirma borde kunna sälja den till dig. Jag vet att t.ex. Perssons hyrmaskiner äver säljer nya maskiner om du vill köpa.
11 svar · 11,7k läst
·
Remne
Remne: Nope, jag har redan en Fein-nibbler....behöver ingen ny ;)
17 svar · 5,9k läst
·
J
Johan Jatko: Har lånat broderns bosch blå nätansluten excenter-maskin när jag slipade bänkskivorna (ek), och med grovdammsugare ansluten så blev det faktiskt riktigt riktigt bra! Slipade ner bänkskivorna från ikea som hade avsevärd höjdskillnad, och det blev ett riktigt bra resultat. Gick i steg från korn 80 till 320, och det blev som ett salsagolv.
25 svar · 10,4k läst
jonmo
jonmo: Jag hittade ett tips om en "Shinto Saw Rasp" som träfil. Någon som testat? [bild]
20 svar · 14,8k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.