Hej,

Dags för spikpistol, väljer mellan Hitachi NR90AD och NR90AE.
Den första har D-huvud (clipped nails) på pappremsa och den andra runda huvud (full head). Runda huvud blir betydligt snyggare på ytterpanelen men finns det några nackdelar med det jämfört med D-huvud i andra tillämpningar som t.ex. stomspikning?

/Dea

De runda brukar ofta vara plastbandad, och det kan lämna lite spår runt spikhuvudet.

Har en NR90GR (gasHitachi) för rund skalle, som jag spikat panelen på garaget med bla.
Inga stora bekymmer med plastfnaset enligt mig, drar man med en handskbeklädd han över spikhuvudet så får man bort de som ev. blir sittande.
Har kört med Essve spik.

Finns även 34 graders plastbandad spik med rund skalle - det går alltså att spika med både helrund och D-skalle i en 34 graders pistol. Den är dyrare och svårare att få tag i däremot.

JPW skrev:
Finns även 34 graders plastbandad spik med rund skalle - det går alltså att spika med både helrund och D-skalle i en 34 graders pistol. Den är dyrare och svårare att få tag i däremot.
Vart hittar du sån spik?
Aldrig sett

FredrikR skrev:
Paslode har, eller iaf hade förut.

[länk]
Se på tusan.
Kostar säkert skjortan, tyvärr

Det bör dom göra, priset var ju ganska saftigt tyvärr.

Brukar betala runt 1000kr exkl moms för 10000 spik

Blev med runt huvud och när man väl har satt ytterpanel med pistol vill man knappt använda hammaren längre, det går verkligen ruskigt snabbt :)

Dea_34 skrev:
Blev med runt huvud och när man väl har satt ytterpanel med pistol vill man knappt använda hammaren längre, det går verkligen ruskigt snabbt :)
Ja det är fin fint :-) bra köp med hel skalle också. Jag tycker det ser snyggare ut vid panelspikning.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.