1 798 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
frässtål sökes
Hej ,jag söker ett stål för att göra dekorativa spår längs formade kanter , i detta fall hyllkonsoller .
Tror mig då behöva stål med lager för att följa kurvade former ock lämna ett rundat spår 5-8mm brett 3-4 mm djupt . Har hittat större ,Wealden tool radus groover , borde finnas på fler ställen . Cobolt tror jag hade ännu större . 8 mm skaft är önskvärt . ( annars kanske man MÅSTE
köpa nåt i en större systainer ..)Erik
Tror mig då behöva stål med lager för att följa kurvade former ock lämna ett rundat spår 5-8mm brett 3-4 mm djupt . Har hittat större ,Wealden tool radus groover , borde finnas på fler ställen . Cobolt tror jag hade ännu större . 8 mm skaft är önskvärt . ( annars kanske man MÅSTE
Mycket kul att kolla på där ! Dock är det enda som liknar det jag söker " flute and bead cutter set" utan lager , utan mått och 1/2 tum skaft . Erik
Kanske tänker jag fel , är nybörjare .
Kanske tänker jag fel , är nybörjare .
Redigerat:
Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg
Jag förstår inte exakt vad du är ute efter men om du vill offsetta med hjälp av ett lager i annan storlek än skäret vill du nog köra metriskt. Utbudet av olika lagerstorlekar för tummått är förvånansvärt kasst.erik832995 skrev:
Uttrycker mg säkert dumt , men kolla wealdon tool , Radius groover , så vill jag stålet/n ska se ut .Erik
Där satt den ! verkar vara det jag söker . Tack för hjälpen ! Erk
Klicka här för att svara