fubar
fubar: Köpte nyligen en dammsugare på 2200W, men det står även sugeffekt 500W. Så den är egentligen en stor miljöbov, där den skulle kunna suga nästan dubbelt så mycket med en mindre motor. Måste kunna jämföras med en jänkare som drar massor med bensin och bara glider fram. Öh, typ.
5 svar · 4,2k läst
D
dsub: [citat] För att förtydliga bilden lite, vart ju rätt dålig kvalité. Han har inte surrat eller spänt fast skivorna alls utan håller dem med handen genom fönstret. När han skulle iväg i korsningen tog han det väldigt lugnt om man så säger.
50 svar · 12,2k läst
·
prototypen
prototypen: [citat] För liten såg, den orkar kanske inte. Protte
15 svar · 5,8k läst
mycke_nu
mycke_nu: Vi har som sagt UPS för 1 h, men det kostar mer än det smakar att bygga ut den. Att värmen är ett problem vet vi eftersom vi kört i fem år och det blir ohyggligt varmt i boden även med fläkt, så det krävs AC. Likaså vet vi att Telias matning klarar betydligt längre avbrott än 1 h.
42 svar · 17,2k läst
T
Timpah: Hej! Jag har fått tag i nya stål, och låter slipa de gamla, som tydligen var hårdmetallskär och inte vanligt HSS stål. Men jag kunde inte få tag på drev till matarverket. Fabriken är nerlagd... De ser inte så roliga ut. Ska byta lager och byta plats på de identiska dreven så borde jag kunna få en slät slityta på kuggen.
2 svar · 7,0k läst
·
jojjeblom
jojjeblom: Okay, tar en funderare till ang vilken såg jag ska köpa:) Sågkläder har jag iaf beställt, blev dessa jag länkar till nedan. http://webshop.gårab.se/oregon/waipoua-hangslebyxor-typ-a.html http://webshop.gårab.se/oregon/yukon-ii-gummistovlar-med-sagskydd-295384.html http://webshop.gårab.se/oregon/skyddsutrustning/waipoua-skogshjalm-562413.html
6 svar · 2,6k läst
H
Helioz: Verkar ganska användbar när man jobbar själv, inte farligt dyr heller. På tal om nya roliga verktyg så har Makita precis kommit ut med en kaffekokare på 18V systemet: [bild] http://toolguyd.com/makita-cordless-coffee-maker/
1 svar · 1,4k läst
·
M
MaxPax: Okay, en liten uppdatering är på sin plats. Jag körde med GK100's tips ett tag, men den släppte bannemej ändå. Sedan dess har jag stört mig som vanligt varje gång det vispats och dragit åt med nyckeln som börjar bli bra sliten. Idag tröttnade jag. Jag skruvade loss chucken med blandarstaven i, åtdragen så mycket som gick. Såhär der den ut: [bild] Efter ett tag med stålborste i
18 svar · 3,1k läst
·
F
fredl: Ska sätta upp stängsel på tryckade stolpar. Har köpt vanlig spikkrampor "märlor" men dessa är snudd på omöjliga att sätta upp på egen hand. Har funderat på om det fungerar med någon slags klammer för tråd eller om det finns spikpistoler som kan skjuta krampor? Såg att Rapid hade system om det var stängsel med spänntråd (men det är det inte jag har köpt). För att kunna spänna
0 svar · 7,0k läst
ceson
ceson: Det har kommit lite nya modeller av boxxar däribland en smörgåsboxx i livsmedelsgodkänd plast som också är maskindiskbar:) länkar till tyska sidan då jag inte hittade smörgåsboxxen på svenska sidan.
0 svar · 2,2k läst
N
nissenhj: Köpte på MFT produkter kan bar rekommendera dessa killar. Det vet vad service och bemötande är för någonting, något som många inom service branschen saknar idag
52 svar · 39,3k läst
·
D
davvel: Se till att du får nya modellen av DW745, type 4. Klarar 60cm bredd + lite andra nyheter.
1 svar · 1,7k läst
S
Sten96: Hej, Blev lite fördröjning i uppdateringen men beställde ett kolset från småmaskinservice, artnr: 373091-02. Kolen kom med hållare och det passade perfekt! Nu är det bara för far att köra vidare :-) Tack alla för hjälpen Med vänlig hälsning, Sten
23 svar · 9,5k läst
·
R
runohm: Ok, det låter intressant. Vad är det för egenskaper jag får då? Beskriv gärna för jag har ingen erfarenhet av någon av dessa sticksågar
11 svar · 5,5k läst
Daniel_N
Daniel_N: Bahco, ridgid är bra. Starrett o lenox kanske klassen bättre.
3 svar · 4,6k läst
mexitegel
mexitegel: Letar efter en stänkputsapparat att hyra men ingen av de vanliga firmorna har detta i sitt sortiment. Någon här som vet var 17 man kan få tag i en att hyra?
0 svar · 1,5k läst
V
verktygsgalningen: Det finns svenska ÅF. Den som länkats till längre upp i tråden är en mini-systainer. Den är väl typ 20cm bred..
8 svar · 3,6k läst
SC Aero
SC Aero: http://m.clasohlson.com/se/Mellantransformator/36-3534
8 svar · 3,7k läst
bobas
bobas: Bara att lampan är på rätt ställe är värt pengarna! ;-) Lådan är bra, men i mitt fall är den onödig för dragaren. Dock kan den vara bra till andra verktyg.
7 svar · 1,9k läst
·
Stefan N
Stefan N: Begränsning i längd brukar inte gå att tulla på, skruven tar i och går inte att skruva helt enkelt.
2 svar · 830 läst
L
Lemon 2010: Hej! Jag skall lägga fallande längder 18mm tjockt kalkstensgolv med ganska många detaljer att kapas. För att snabbt få det rakt och snyggt i kapen funderar jag på om jag kan köra med min vanliga träsågskap fast med en diamantklinga. Träsågen kan ju slida 305 mm vinkelrät lätt som en plätt. Är det en bra ide? Eller är en hemma gjord T-Linjarl i trä och vinkelslipen bättre?
0 svar · 2,9k läst
Fredrik.engdahl
Fredrik.engdahl: Du menar så man kan spänna fast den på en bänk? Tror inte det finns. Har du kollat deras hemsida?
1 svar · 1,0k läst
P
pleqtiz: [citat] apapapa va försiktig med att fråga om värme jackor på detta forum.. när jag startade en tråd om sådana så vart jag utdömd av hälften av alla användare :( såg även att det kommit lite nytt på 18v fronten med... däribland en ny batteri sticksåg i limpmodell som såg himla trevlig ut
3 svar · 2,0k läst
nino
nino: Pratade med verkstaden och han tar min generator till veckan, ska bara skruva ur den först... :)
3 svar · 1,0k läst
T
trojlee: jag har ändrat uppfattning i jakten på Ah på batterierna. Har man bara minst två batterier och snabbladdare så är det aldrig något problem. Jag svär varje gång jag har min största dragare och ska hantera den med en hand tex på en stege och ska skruva vågrätt eller uppåt, inge roligt att hålla i den då. Går direkt och hämtar någon av mina 10.8V dragare. Jag föredrar låg vikt
26 svar · 10,9k läst
·
trattalask
trattalask: Jag kör med en bosch SN350-34c om jag minns rätt. Men jag tror frågan är mer generell än för min pistol.
15 svar · 3,2k läst
A
AndersS: [citat] Kanske ingen annan som lagat någon utan köpt nya, då är trevligt om man beskriver sin lösning på problemet istället för att skriva ett ironiskt svar. ;)
2 svar · 1,5k läst
C
Chiippe: Så ja, med pistolen i ena näven och bebis i andra så har jag hunnit skjuta x antal lådor Jula dyckert utan ett enda problem. Har tyvärr inget att jämföra mot men det är blå kvalité som vanligt, rekommenderas! :thumbup: Köpte från toolab då Hornbach hade samma pris fast med minst 2 veckor leverans.
10 svar · 1,8k läst
DennisCA
DennisCA: Jag kan bara hålla med om att köpa gammal kvalité. 3-fas rekommenderas! Mera kraft, mindre strömförbrukning, håller längre, tystare. Ett glid/justerbord är guld värt, jag trodde inte jag ville ha något först utan ville köra amerikansk stil. Men glidbordet är så användbart att slädar kan inte mäta sig. Jag har kapat så många stora saker och skivor när jag monterat inredningen
9 svar · 4,8k läst
A
Affepaffe_8: M10-M18 (med M16H) 147:- http://www.ebay.com/itm/6150-Star-Bit-Set-5pc-M10-M12-M14-M16-M18-Heat-Chromate-Treatment-Tool-P575235-/141282022294?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item20e5109396
4 svar · 16,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.