Verktyg & Maskiner
Ola C: Vet inte vad du har för maskiner men har du fräs som tar 12.7 hylsor kan du köra med förlängare och er20 hylsa som klarar stål med 12-13mm skaft. Kan kanske vara värt om det är många fina 13mm frässtål du har liggande.
slacker: [citat] Se på fanken - Läser precis samma sak själv - Min reflektion var även över att anhållet såg rakt ut på bilderna men vid närmare granskning så ser det onekligen ut som att man kan ta bort/flytta övre delen och möjliggöra för tilt även åt vänster...
Helioz: [citat] Maskinen är äldre G/G1 varianten av nuvarande "BSB 18G2 LI-152C " http://www.aeg-powertools.eu/cordless/bsb-18g2/ Nya maskinen har lite mer vridmoment och väger 100g mer.
p.lundgren: Enligt manualen http://webparts.nilfisk-advance.com/pdf/UM_C120.3_C120.5_SV.pdf finns ett överhettningsskydd. Så det ska räcka med att den kyls ned lite. Det kan också vara skit i munstycket enl felsökningsschemat
End: Lyfter denna tråd; Har letat som ett tok igenom i princip hela Stockholm efter PH2R 50 mm med bitsfäste för att ha direkt i skruvdragaren utan bitshållare. Finns det överhuvudtaget PH2R i detta utförande? Har bara sett 25 mm i välsorterade järnaffärer. Om någon vet var man kan få tag på 50 mm skriv gärna vad stället heter om det nu finns sånt överhuvudtaget.
GordonE: Det kanske är bortrationaliserat. Jag har för mig att det sitter i höjd med överdelen av toppen av toppen av den blå kåpan. Jag tror min är från 2007. Rensnål heter den visst. [bild]
buspojken: På tradera går de att fynda ibland, köpte en Dewalt klinga 40 t för 200 spänn där för nån månad sen
OlaF: Samma beteende oavsett munstycke. Jag tror jag hittat felet och att det är på tryckslangen. Vid fästet mot maskinen är det en dum brottanvisning och där ser slangen skadad ut och känns som om den är skadad innan för höljet. Ny slang kostar skjortan och maskinen har några år på nacken så jag köpte en enkel Nilfisk C125.3-8 istället för att lägga energi på att få igång den. Blir
Helioz: http://www.bosch-pt.com/se/sv/accocs/Tillbeh%C3%B6r/189051/construct-wood-till-bordssagar-%28spiktaliga%29/
Yrrol: Jag har lackat under en bil engång. Vitt med röda detaljer. :cool: Det blev hagmans 2k epoxy. ~300kr var inte så farligt ändå. Kan man ha dessa stående i all evighet (med locken stängda) eller sjunker kvaliten?
martin43: Men den har en röd plugg med litet ventilationshål till vevhuset ser det ut som på bilden? Alltså inte den stora svarta med två stora hål. Det är ju ett tydligt tecken på att den är av en familj som inte har detta problem!
fahlis: Tryckkärlet/lufttanken ska väl provtryckas vid besiktningen. Det har man sällan utrustning för att göra själv …
Yrrol: Börjat söka lite efter ny motor till min gräsklippare vilket var lite halvsvårt när jag höjde ribban på önskade motorer. I Usa är det relativt lätt att hitta företag som säljer sånt som försäkringsbolag har löstin. Men hur funkar det i Sverige? Hörde en som blev erbjuden att köpa billig bergborrutrustning av sitt försäkringsbolag. Innebär det att varje bolag har en egen skrot
DennisCA: Nä en skensåg eller improviserad skensåg från en cirkelsåg är därför det jag skulle gått på.
importensketsig: Vad gäller både lyftmekanismer och anhåll skulle jag hävda att det viktigaste är att det sitter åt när man väl hittat rätt. Att det tar några tiotals sekunder extra att HITTA rätt, är inget problem, om det bara stannar där det är, när man är där. Själv spenderar jag otroligt mycket mer tid på fundera på vilken höjd och var anhållet borde hamna, än på att få till det rätt
Remne: Finns det marknad för stora cykloner? större än den i Blocketannonsen.... har en på jobbet som "är över"...till synes ny, dock oanvänd de senaste 20åren.... typ
Johan-: [citat] Klockrent! Tack! Perfekt variant för att enkelt bocka längre bitar. Har gott om galvad tunnplåt och med denna kan jag lätt bocka till fotplåten.
frav: Jag tackar för informationen & tipsen. Då är det nog i princip bara orderläggningen kvar av en sänksåg. Blir troligen så att det får bli en med klyvkniv. Säkerheten först. Dewalt är jag inte sugen på, så då blir det nog en Festool. Någon annan med klyvkniv verkar inte finnas, förutom Niko DS-1600 & AEG TS55E, men dessa passar jag. Så m.a.o. 2x 1400 + 1x 800 skenor så är man
badtastex: Vill först säga att jag har mycket ringa erfarenhet av CS-70/50 men jag skulle gissa att en tätare genomföring för klingan skulle avhjälpa ditt problem - sök på "zero clearance insert". Då får du förstås hantera de där långa stickorna manuellt men det kanske är bättre än att behöva öppna då och då.
stilofunk: 495 :- på Ceteco.se tidigare1100:-. Någon som hittat en billigare? http://www.ceteco.se/blader-runner-gipsskararegipskniv-p-508-c-172.aspx
peternicklas: Köpte ett helt nytt Anssems PSX1300 för 12500:- 2006, tror inte heller jag behöver vara orolig för att gå back.:D
jbr: [citat] Jo, hade noterat det också, antagligen samma spruta. Men då är det ju det där med tid och fraktkostnad om man inte bor i närheten... Duabhuset anger tryck 3,4-4,8 bar som arbetstryck, något som jag är mycket tveksam till. Vad gäller Julas dokumentation är den också felaktig. I PDF'en som är kopplad till produkten står det att det finns en avluftningsventil för finjustering av
gruset: Fick svar från Axminster om kostnader för att skicka hela UJK fräsbord med bord i gjutjärn vs. bara gjutjärnsbordet. Det kostar att ligga på topp. "Thank you for your email and please see below for details on the respective shipping charges: Cast Iron Router Table - £78.00 ex VAT Just the Cast Iron Table Top - £53.00 ex VAT"
runohm: Kanon. Supertacksam om du hittar vart man kan köpa en sådan
badtastex: Inser när jag tittar igen på den bild som jag hade i åtanke att det inte var så utan snarare en synvilla. Det känns ju lite som att de tänkt fel med sitt anhåll, visst förenklar det om man skall bygga ett ryggstöd eller något liknande med en massa stående ribbor men man måste ju ändå mäta med precision på den andra biten som de skall in i. Alltså förenklar det inte 90-graders
slacker: Har inte alla DAHL butiker pressverktyg att hyra ut - Kanske bara till företag dock?
anders07: Eller den här: http://www.amazon.de/gp/product/B0058EBFFC/ref=ox_sc_sfl_title_1?ie=UTF8&psc=1&smid=A3JWKAKR8XB7XF 280 Euro inkl. frakt... lite drygt 2300 kr... Jag har en sån och den är helt super... :)