thomasx skrev:
Snö? Jag trodde martinradbo bodde i göteborgsområdet. Snö, liksom, hallå eller?
Med lite tur blir det tjäle, sen är det bara att köra hur mycket som helst överallt :)
I mitt normala liv (innan jag började bygga hus...) så satsade jag ganska mycket på längdskidåkning och det finns alltid nån snö att åka på, men man får inte vänta i några dgr för då kan den vara borta igen.

Remne skrev:
Påminner mig om en incident på fabriken....vi skulle bygga till...väggarna var resta och taket på plats...
Gruset va packat och förberett för betongen....då en kollega fick den alldeles briljanta iden att prova trucken om det gick att köra... En 3-hjulig Atlet (likt din) hämtades för testet...upp på grusbädden och full fart...han som körde klappade på trucken o sa "gamla bettan klarar allt" i samma stund ha sa det sjönk den som Titanic....vi fick ringa efter hjullastare och "gräva" upp den.....gissa hur glada byggarna va efter det???? :cool:
Hehe... tur att vår grusyta skall göras om nästan i sin helhet så småningom innan beläggningen kommer på där. :-)

Hur har det gått med truck-körandet martin?

Daniel_N skrev:
Hur har det gått med truck-körandet martin?
Det har gått ungefär som förväntat. Tror jag skrivit lite om det tidigare i tråden också.

På hårt packat grus (där man parkerat bilen under några månader) fungerar det att köra, på mindre packat grus fastnar man.
Jag la ut OSB som jag skruvade ihop med lite lister så de låg still. Många av dem är nu skräp men gjorde att jag kunde köra det som behövdes.

Just nu fokus på annat i bygget, men efter inflyttning i höst skall jag sortera alla byggbilder och lovar då återkomma med några godbitar från truckandet. :-)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.