B
Bjober: [citat] Elektroden knackar man bort höljet på så bara tråden blir kvar. Tråden går utmärkt att böja om man nu inte finner allt för udda tråd.
12 svar · 5,5k läst
·
Ola C
Ola C: För ett tag sedan gjorde jag räckesståndare åt en kollega, mönstret påminner ganska mycket om stål #1. Skulle våga påstå att det stålet enbart är för dekoration. Ståndarna jag gjorde var till en trappa i ett sekelskifteshus, original i vitt och mina kopior under. [bild]
5 svar · 3,9k läst
·
H
Hasse Hobbysnickare: [citat] OK. Bilderna ligger kanske i fel ordning. Säg till om något är oklart. MVH Hans
4 svar · 3,1k läst
·
ellie1
ellie1: Jag får inte loss mitt spolhandtag på min nilfisk 120-2 för byte
0 svar · 786 läst
L
Lutte: Skulle börja med att smörja chucken, ta fett och sätt på mejseln och på chucken o så monterar du ihop allt. Sen kör du igång på bilningsläget tryck hårt mot underlaget och kör om det inte kommer igång så stöter du mejseln hårt mot underlaget upprepade gånger. Då brukar allt skramla lös o funka
6 svar · 4,9k läst
FredrikR
FredrikR: Risken är att du är tvungen att använda DW skena. Boschs sänksåg funkar på från andra märken.
1 svar · 1,3k läst
Stefan N
Stefan N: Har kört Vecturon nu ett tag efter ha skickat iväg min Bosch GOP 300, måste säga att Vecturon slår Bosch med hästlängder. Den sågar mer och skakar mindre, lätt värt att uppgradera.
18 svar · 4,6k läst
·
FredrikR
FredrikR: All spik kommer ju inte med gas tyvärr.
13 svar · 6,1k läst
HogeN
HogeN: Den duger =)
1 svar · 2,2k läst
HogeN
1 svar · 2,2k läst
Fredrik.engdahl
Fredrik.engdahl: [citat] Sorry för att jag inte svarat. Jag beställde den från USA men den finns inte mer
13 svar · 6,4k läst
F
Fluxor: Vill du ha trappan snyggare? Måla!
86 svar · 17,7k läst
·
F
fsn: [citat] Det där har jag också klämt på. Alternativet är ett 3800 Bosch.
8 svar · 14,1k läst
·
Maxwells demon
Maxwells demon: Det är ett verktyg som tyskarna använder för att borra egna brunnar. Man sänker ner det i ett filterör som man har förborrat ner med en vanlig jordborr. Sen rycker man i kolven med en vajer som pumpar in sand i stålröret. Sen vinschar man upp den och tömmer "pumpen". Samtidigt åker filterröret ner djupare. De borrar egna brunnar på 10-15 meter såhär på en lördag.. Här finns en
2 svar · 3,7k läst
johan.d.hallin
johan.d.hallin: [citat] Tack! Jag får undersöka skicket i detalj och se om det är något att ha...
4 svar · 2,1k läst
·
D
Daniel 109: Det smäller ändå lika mycket om något händer.
24 svar · 8,7k läst
Björn Melander
Björn Melander: Jag behöver en smidig 18 V Makita borrhammare. Någon som har tips på bra modell? Maskinen behöver bara klara 6 mm i betong.
0 svar · 906 läst
E
Efi: Ok, det här en gammal tråd men skriver ändå för jag hittade den när jag själv googlade efter vilken typ av sticksåg en skulle införskaffa sig. Limpan är säkert bra, men den ska passa din hand också. Gå till en affär och testa hur de känns! Jag som har mindre händer (av tjejmodell) tyckte att jag inte fick något bra grepp om limpan alls så för min del fick det bli en
18 svar · 5,3k läst
phl
phl: Rör det sig om 8mm plattjärn eller liknande till ett staket behövs det ju inte riktigt samma doningar som för att svetsa ihop två 8mm plåtar stumt.
5 svar · 11,7k läst
nanowire
nanowire: När det blir kallt kompenserar jag det med en 2kW värmefläkt. Om du vill bygga filterenhet själv har jag för mig att John Heiz har några filmer om det på youtube, framgångskoncepet är att hitta en källa till billiga för- och finfilter och bygga enheten efter dessa.
4 svar · 3,6k läst
Fredrik Julin
Fredrik Julin: [citat] Jag beställde en på 6 meter med påbyggnad upp till 8 meter, så att jag verkligen är säker på att nå upp Ställningen är 3 meter bred och 76cm djup . Detta gick på 18'000:- med frakt
5 svar · 1,5k läst
A
andy999: Hittade en klinga på K-rauta från Makita, skulle den kunna funka till min såg? Den är bara 2.3mm tjock vilket är max för sågen har jag för mig. https://www.k-rauta.se/byggvaruhus/sågklinga-makita-250x30x2-3mm-z-60 Jag vill ha en klinga för att kunna såga upp ex. ekstavar för limning till skärbrädor mm.
7 svar · 11,0k läst
Dan_Johansson
Dan_Johansson: [citat] Kapa plast är nog precis vad en sån där duger till (jag har en) .. tyvärr är de inte gjorda för nån form av kontinuerlig drift ... @TotalControl om du är intresserad så kan du få ta över min dremel DSM för en hopplöst billlig peng, men jag tror inte den gör tunnare snitt än multiverktyget ....
11 svar · 3,1k läst
M
Magnus Larsson: Det har blivit svårare bara i år att fynda på nätauktion. Dom självklara grejerna som snickerimaskiner och pelarborrar är väldigt svåra att få till bra pris nu. Men man kan fortfarande fynda lite udda grejer till bra pris. Fick ju min pelarborr för typ 3500 i höstas men då var det 5-6st likadana på samma auktion.
18 svar · 14,8k läst
FreQa
FreQa: Mindre än 1 år senare funderar jag att istället ta Proffsmagasinets deal. Lägger man ihop alla delarna hos dom kostar den ca 5500 kr. Numera kostar samma på Axminister 4800 kr inkl frakt...
4 svar · 4,2k läst
·
L
Leif i Skåne: En träsvarv går inte tungt, så det är inte vridmomentet som är viktigt utan att kunna anpassa varvet på arbetsstycket, beroende vilken diameter du för tillfället bearbetar. Till exempel om du svarvar en tallrik, skall du kanske ha 100 r/min när du är vid kanten av en 250 mm skiva, men nära centrum behövs 600-700 r/min. Då är det bra att har en enkel potensiometer, eller bättre en
37 svar · 14,2k läst
R
rävlyan: Är då inte fel med dom ,´och start / stop sitter nära och inte på väggen , prismässigt så är rätt lika mellan det som sätts på på väggen och maskin , motorskyddet följer med om maskinen flyttas , dom flesta av den sorten har fasvändare på intaget Kolla in priserna , sök på typbeteckningen , finns i övriga europa med
7 svar · 3,1k läst
·
nanowire
nanowire: Gissar också på nya kol. OT Så räddade jag min stora bosch 180 köpt från skroten; nya kol för 100 kr från bosch eminenta support- och reservdelssida (samt ett nytt sladfställ från gömmorna) och nu är den som ny.
2 svar · 813 läst
raveper
raveper: Tanten fick sig ett rejält träningspass. Gubben ny koppling och typ 15.000kr fattigare.
33 svar · 12,4k läst
F
fredand44: Det löste sig. Hittade inte plats för fjädern, men funkar fint ändå konstigt nog.
4 svar · 1,2k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.