Medlem
· Östergötland
· 91 inlägg
Hej,
Hemma hoa farsan hittade jag en plan-, rikthyvel, fräs kombinaskin av något slag. Typ 20-25 år gammal och i rätt dåligt skick.
Någon som vet vad det är och om man ska göra något med den eller skrota den?
Johan
Hemma hoa farsan hittade jag en plan-, rikthyvel, fräs kombinaskin av något slag. Typ 20-25 år gammal och i rätt dåligt skick.
Någon som vet vad det är och om man ska göra något med den eller skrota den?
Johan
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Verktygstokig
· Halland
· 8 318 inlägg
Vad det är har du ju svarat på själv, dvs en kombimaskin, hyvel+fräs.johan.d.hallin skrev:
Den går säkert att få till att fungera hyggligt (under förutsättning att plåtborden inte är för snea/vinda. Vill du inte göra jobbet själv sälj den till någon för en billig peng så får de restaurera den
Medlem
· Östergötland
· 91 inlägg
Jo, alltså, jag vet ju vad det är men jag tänkte om någon vet exakt modell och så. Jag har inte kännt på den men jag antar att borden är bockad plåt så huruvida de är raka eller inte återstår att se.Frustrator skrev:
Frågan är också om det är värt att lägga energi på eller om man lika gärna kan köpa en 2000kr maskin på Clas Ohlson.
Egentligen vill jag ha en plan- & rikthyvel för 9000kr men så fick jag syn på denna som jag får gratis.
Verktygstokig
· Halland
· 8 318 inlägg
Ok, på det lilla man ser så liknar maskinen en emco Rex 2000 men behöver nog fler bilder för att vara säker.
Kolla om höj/sänkmekanismen för bordet är ok och om matarvalsarna ser hyggliga ut. Är borden plana så är maskinen snäppet bättre än classes nuvarande varianter.
Kolla om höj/sänkmekanismen för bordet är ok och om matarvalsarna ser hyggliga ut. Är borden plana så är maskinen snäppet bättre än classes nuvarande varianter.
Medlem
· Östergötland
· 91 inlägg
Tack!Frustrator skrev:
Jag får undersöka skicket i detalj och se om det är något att ha...
Klicka här för att svara