2
20tal: [citat] Knepigt det där med ”badge engineering”. Jag har en likadan fast grön. Den heter DurQ och såldes av Clas Ohlson för många år sedan. Kanske dom kan ha reservdelar?Fräsen funkar bra tycker jag. Stark men lite tung. Fast den är rätt annorlunda med många udda men användbara funktioner. Djupjusteringen är bra liksom den stora plattan.
17 svar · 15,9k läst
·
N
niblom: Jag köpte en AEG oljeslagskruvdragare. Makitan kostade nästan 4000 utan batteri. Den drog med lätthet i en 120x6mm! Dock så var det mycket mer moment i den, man fick hålla emot mer. Inte som med en vanlig dragare men mer än en vanlig slagskruvdragare. Den är ganska tung men ändå än skön kompromiss! /Niklas
9 svar · 5,4k läst
·
H
Hallerudsbo: Hej Det där är jic som det Skrevs tidigare tidigare. Dock kan jag inte säga att jic är skit koppling som det skrevs tidigare. Varför denna kopplingen börjar läcka är på grund av okunskap hur hårt en sådan ska dras. Överdrar man en jic så börjar den kona inåt och börjar läcka. Det vanligaste felet folk gör ar att dra så ögons är blå då förstör du kopplingen. Jag skulle ta
15 svar · 5,5k läst
·
prototypen
prototypen: [citat] Förstår inte vad du menar. Till Tspårsmutter har man endera lagom lång skruv eller pinnbultar/gängstång och mutter Protte
16 svar · 8,0k läst
·
FredrikR
FredrikR: [citat] Körbarakör! Det är sällan eller i stort sett aldrig några problem! (y)
6 svar · 1,4k läst
·
Ola C
Ola C: Här verkar va en hund begraven. Är skruven intakt så den inte knäckts av eller fått slitna gängor längst ut? Kan inte bidra med så mycket annat än en sprängskiss, kan du lägg upp en bild utan fotplatta så man ser hur detalj 54 sitter i huset? [bild]
3 svar · 2,0k läst
·
N
Nizztos: Tack för svaren. Tror inte det sitter spik där jag skall kapa så börjar med ny kedja på motorsågen. Om det inte fungerar tillfredställande så får jag fundera på en bättre multimaskin.
9 svar · 7,1k läst
Snipercat
Snipercat: [citat] hej jag har en likadan som jag köpte för nått år sedan. ska den spruta luft själv??? min blåser luft från munstycket utan att jag trycker någonting på handtaget å det verkar skumt. ska det vara så? mvh eddie
11 svar · 32,7k läst
P
pyro: [citat] Laddtiderna som jag angett är de Makita anger som tid på fabriksnya batterier. Mina 3or med flera år på nacken håller fortfarande 22 minuter. Mina 5or köptes i våras och tar mycket riktigt 45 minuter. För att lämna teorin kring detta och ge TS lite mer hjälp i sitt beslut så skulle jag nog vilja säga att om det bara är skruvdragare som är aktuellt spela inte
21 svar · 14,1k läst
MathiasS
MathiasS: [citat] Efter 12 år hade min släpvagns skiva nästan lossnat helt och ovansidan var i dåligt skick. Jag har nu vänt på skivan och skruvar fast med rf vagnsbult i befintliga hål. Som nytt igen!
42 svar · 96,3k läst
·
S
Schäfer: [citat] Japp, i utlandet verkar den kosta från ca 2600:-
3 svar · 3,7k läst
·
P
pleqtiz: Lånar tråden lite, men ni som har dessa billiga hissar, byter ni ut bultarna? Köpte en röd historia https://www.bauhaus.se/gipsskivehiss-hp-schou-med-tiltfunktion-max-68kg.html för ett tag seden och nu när jag montera ihop det lilla som behövdes montera ihop (den kommer nästan färdigmonterad) så är den det rangligaste jag varit med om! Den är väldigt glapp på 3 axlar nerifrån och
10 svar · 16,4k läst
T
tdahl: [citat] Testade detta - fungerade alldeles utmärkt - stort tack!
6 svar · 9,0k läst
·
W
Woodish: Tack för tipsen, ingen som vet vart jag kan köpa dem över disk?
6 svar · 4,4k läst
T
TottoGBG: Klart jag vill bli av med dem smidigt och snabbt men kanske inte riktigt så snabbt.
4 svar · 1,6k läst
Utsättaren
Utsättaren: Om man använder vinkelslip måste den gå långsammare. Rostfritt som skärs för varmt blir missfärgat.
6 svar · 1,8k läst
·
E
etjo: Skippa TIG:en, kör på pinne. Fogen ser kanske inte lika fin ut, men det är billigare, och det är lättare att få en bra genombränning (dvs hållbarhet). Som Leif sa OK 43.32 är väldigt lättsvetsad, men på tanke på att det ska vara under ett bord så kan du köra på vanlig OK 48.00.
13 svar · 6,3k läst
Y
yps: Gammal tråd, men läste i manualen till min Kärcher WD2, där står det att man kan skölja filtret med vatten och sen låta torka.
14 svar · 11,4k läst
R
Roundup: [citat] Hmm, jag borde nog tvätta bilen lite oftare. Men oavsett är det lite roligare med sån där skumpryl än utan.
11 svar · 7,3k läst
L
Lungebo: Slog till på den! ✌️ Tack för hjälp med tankarna på vägen!
8 svar · 2,4k läst
Dan_Johansson
Dan_Johansson: [citat] Om du bygger från grunden kommer du bli besviken... Det är inte lätt att få alla punkter raka, plus styrvinklar som ska funka ... Om det viktiga för dig är att cykla, snarare än bygga, så leta upp två likadana mtb i stål och börja bygg på dem ... Gärna äldre, så du slipper reducerade rör i ramen... Är det viktiga för dig att bygga, så börja med att leta upp minst tre
32 svar · 51,2k läst
O
OverAndOut: Tack för svaren! Det är gängerna på skruven som tar slut. Har provat med mellanlägg och nu kan jag spänna mer. Men axelcentrum kommer ganska högt. Vet inte om det påverkar? Sågkvalitén bättre, men den kan nog bli ännu bättre.. Fortfarande lite vågigt. Så det blir till att fortsätta men nu kommer ett par andra saker emellan. Hav tålamod!
64 svar · 15,1k läst
·
Huvudbrytaren
Huvudbrytaren: På jobbet har jag varit tvungen att använda en borrskruvdragare med två hastigheter plus slag. Som tur är den en Makita men onödigt tung och bånglig ändå . Vill vi göra hål i betongväggar finns det borrhammare eller sladdförsedd slagborrmaskin men till allt annat vill man ha en lätt och smidig maskin som man orkar hantera.
9 svar · 4,5k läst
I
Ivar Nelson: jag har köpt spånsugskåpa från http://www.elverktygsservice.se/ De är trevliga och hade bra priser.
1 svar · 3,5k läst
Utsättaren
Utsättaren: [citat] Spade? Minigrävare ska man såklart hyra eller köpa.
20 svar · 5,7k läst
Stefan N
Stefan N: Har lessnat på min Makita med sladd så nu kollas det på DeWalt med batteri. Har Flexvoltbatterier så denna lockar ju. https://www.bauhaus.se/tigersag-dewalt-dcs388n-xj-flexvolt-54v-utan-batteri.html Dock verkar den lite mindre 18-voltaren ganska smidig men kanske för klen? https://www.bauhaus.se/tigersag-dewalt-dcs367n-xj-18v-utan-batteri.html
17 svar · 10,7k läst
·
K_arlstrom
K_arlstrom: Borde fungera bra då de bara är 3 cm, hade lite problem med mina 5 cm betongstenar och en 125mm universalkapskiva då den inte nådde genom hela. Kollat om det finns en stenkap/slip att hyra? Dammade sjukt mycket för mig, tror de riktiga maskinerna har vatten för kylning/smörjning/dammupptagning. Lycka till!
1 svar · 3,0k läst
·
J
JohanSwed: Jag har två Ryobi skruvdragare (CDA1802M och DCD1802) och en cirkelsåg RWSL180. Alla maskinerna är inköpta 2012. Till dem har jag tre One+ batterier på 1.5 Ah. Tidigare hade jag lågpris skruvrdragare på 18V. När jag köpte första Ryobi skruvdragaren var kvalitetskänslan enorm. Det var riktigt nöje att använda maskinen. Stark med fin precision. Batterierna är nu sex år gamla, men de
24 svar · 54,9k läst
phl
phl: Något för att kunna spika i och dra ur någon form av klammer (klämmor?)?
2 svar · 3,1k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.