Några snabba intryck utan att kört maskinen skarpt.
Den känns stabil, lite rassel från brytaren när man skakar maskinen känns OFestool, kanske är arvet från Fein 😜;-)
Sänkstativet var lite simpelt, men det är ett lyft jämfört med att försöka sänka Boschen manuellt
Fin maskin är det så långt, jag har dock inte sågat en mm.
Den känns stabil, lite rassel från brytaren när man skakar maskinen känns OFestool, kanske är arvet från Fein 😜;-)
Sänkstativet var lite simpelt, men det är ett lyft jämfört med att försöka sänka Boschen manuellt
Fin maskin är det så långt, jag har dock inte sågat en mm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
6100 i "set" versionen.
Det är en slant, men det finns mig veterligen inget alternativ om man vill ha sänksågningsanslag?
Det är en slant, men det finns mig veterligen inget alternativ om man vill ha sänksågningsanslag?
Ja du har säkert rätt, jag använder min maskin för att fixa smågrejor där andra maskiner går bet och har inte känt att jag har haft behov av superprecision . Men jag kanske skulle hitta användningsområde om jag haft råd att köpa en Vecturo.
Visst är det så, jag har haft min Bosch i många år, och den har gjort många frihandsjobb som inte går med andra maskintyper.
men ibland vill jag såga fyrkantiga precisionshål, använder jag handöverfräsen får jag hörnradier som ibland inte får finnas. Fila bort dem är besvärligt.
sen så har jag fått en elakartad släng av Festoolik, som bara botas tillfälligt av uppackande av beigefärgade lådor med gröna vred.
men ibland vill jag såga fyrkantiga precisionshål, använder jag handöverfräsen får jag hörnradier som ibland inte får finnas. Fila bort dem är besvärligt.
sen så har jag fått en elakartad släng av Festoolik, som bara botas tillfälligt av uppackande av beigefärgade lådor med gröna vred.
Då missar du även glädjen....
vår sekt är en glad sekt.
ett nöjje att använda verktygen, Boschgrunkorna har man kvar när grannarna vill låna verktyg.
då ser man hur pöbeln behandlar verkygen ;-)
vår sekt är en glad sekt.
ett nöjje att använda verktygen, Boschgrunkorna har man kvar när grannarna vill låna verktyg.
då ser man hur pöbeln behandlar verkygen ;-)
Den där sjukdomen är tyvärr kronisk, smittsam och obotlig. Jag är sjukt sugen på att sälja min Fein Multimaster och köpa denna istället. Trots att jag säkert använt min Fein hela 4 eller 5 gånger på 4 år...bulleribock skrev:
Jag har nog aldrig betraktat den här typen av verktyg (multiverktyg) som något man skall förvänta sig precision av men det kanske inte stämmer med Festools variant.bulleribock skrev:Visst är det så, jag har haft min Bosch i många år, och den har gjort många frihandsjobb som inte går med andra maskintyper.
När jag gjort fyrkantiga hål har jag istället använt en mall som jag flyttat runt som stöd för bladet till multiverktyget. Visst det kanske inte ger hundraprocentig precision hela vägen igenom men precisionen på ytan är tillräckligt bra för att få en fog utan synliga glipor i min applikation (spjälor i grindar).
Logga in
Skapa konto
Tyvärr hade jag ingen bild på själva mallen men mitt multiverktyg syns i bakgrunden (Cotech a' 299kr med Boschblad).
Jag är nöjd med detta verktyg men det är mot bakgrund av de projekt jag gjort med det... Each to their own som man brukar säga..
Ja, men du är skicklig så det är ingen rättvis jämförelse 
jag behöver en talangprotes :wow:
jag behöver en talangprotes :wow: