Hej go vänner, har råkat skruva isär min borrmaskin då jag trodde det var glapp i kablar. Tyvärr var så inte fallet, en skarvsladd visade sig vara dålig.

Ytterligare tyvärr så ramlade en kula, en fjäder och en bananbricka ut som jag nu inte får ihop.

Kan någon lista ut hur de ska sitta? Jag skulle tro att kulan ska ligga i hålet i det svarta plastvredet till höger på bilden.

Jag kan fixa mer bilder om det behövs.

Enormt tacksam för alla tips!

PS borrmaskinen är en bosch psb 420 re.

• Delar av en isärtagen borrmaskin med en fjäder, en kula och en bananbricka löst placerade bredvid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Isärskruvad Bosch PSB 420 RE borrmaskin med lösa delar (kula, fjäder, bananbricka) på en smutsig yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Gissar på att de ska sitta vid avtryckaren.

Hej Hasse, tackar för gissningen. Ganska säker på att de ska sitta vid själva vredet.
Jag testade nämligen att sätta ihop borrmaskinen utan dessa. Den funkar fint, men det är hela tiden slagborrs-läge. Jag använder denna maskin som skruvdragare. Så det känns sorgligt om jag inte får ihop den igen. Den är liksom en riktigt go kompis. Mvh
Fredrik

Det löste sig. Hittade inte plats för fjädern, men funkar fint ändå konstigt nog.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.