Hej.

Frugan har lovat mig en byggställning så att jag kan fixa och dona på huset här hemma i sommar :-)
Min fråga är hur hög ska jag köpa? Jag har ca 8 meter upp till nocken.
Ska jag köpa en som är 8 meter, eller räcker det med en som är 6 meter? Jag är ca 185cm hög själv, så jag borde ju kunna köpa en på 6 meter och sträcka på mig.
Jag är som sagt rätt så kluven till detta.

Det som ska göras först och främst nu i sommar är att byta vindskivor överallt, sen så ska huset börjas och målas lite.

Jag vänder mig till er som säkert har bättre erfarenhet av detta än vad jag har ;-)

Tacksam för svar!

Om man skall utföra arbete på 8 meters höjd hade jag själv köpt en som har ca 7 meter som högsta plattformshöjd.

Vi har också 8m till nock, och jag brukar bygga ställningen så högsta plattformen hamnar på 6m. Jag gissar att det funkar med en på 6m för dig.

Det brukar vara ca 2 meter mellan ställnings planen så får du översta på 6 meter kan du jobba upp till 8 meter utan problem. Vad hamnar priset på för en sån ställning för antar att du vill ha den ganska lång också så du når hela gaveln.

S smurfen72 skrev:
Det brukar vara ca 2 meter mellan ställnings planen så får du översta på 6 meter kan du jobba upp till 8 meter utan problem. Vad hamnar priset på för en sån ställning för antar att du vill ha den ganska lång också så du når hela gaveln.
Jag beställde en på 6 meter med påbyggnad upp till 8 meter, så att jag verkligen är säker på att nå upp Ställningen är 3 meter bred och 76cm djup .
Detta gick på 18'000:- med frakt

• Gilla
Skrutten18 och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.