E
___EM: Kan för den nyfikne meddela att det till slut blev en sväng ner till Malmö (70 mil t&r). Kom hem med en EJCA L1500 Profi. Fantastisk maskin. Kvalité rakt igenom! Nu går jag åter till min jakt på rikt/plan :)
8 svar · 11,3k läst
·
nanowire
nanowire: [citat] Jag känner nog att jag vill ha en trycktank i kraftigare gods oavsett. Rätt som det är så har den nya tanken blivit gammal och rostig inuti. Bättre då att den var överdimensionerad från början.
22 svar · 12,8k läst
B
b8q: Kan ju tillägga att trots att jag har en budgetmodell så har den räckt till för mig som hemmapulare. Det är inget stort problem att den inte har 360-gradersfunktion, det är bara att rotera en bit i taget. Inte heller har det varit problem att linjens skärpa och styrka på sträckor över 8-10 meter är dålig, bara att flytta lasern närmare när man kommer dit, och överföra höjder
5 svar · 3,5k läst
ceson
ceson: Valet är inte lätt det brukar sluta med att man som jag har flera. Skall man bara ha en så kanske 16G är mest användbar, dock blir det lite större märken efter den. Detta kan ju vara lite tråkigt om man kör färdigmålat, den kan också tendera att spräcka klena lister. Alla lister jag satt med 18G sitter som berget och den lämnar minimalt med märke efter sig. Jag valde en lite
5 svar · 8,5k läst
P
-PC-: Hur gick det, fick du tag på någon manual? Jag söker nämligen en nu :-)
1 svar · 2,7k läst
Fario
Fario: Jag fick lite verktyg av en bekant som fått dem av en bekant. En kompis kompis fast på riktigt... Det var rätt mycket slitna verktyg som nu gått till återvinning men där fanns några Wera och Wiha skruvmejslar samt såg och några hyvlar och lite annat. Det jag är lite nyfiken på är hammaren på bilden som jag förstått är en fransk hammare och utformningen skall underlätta vid
0 svar · 1,5k läst
·
useless
useless: [citat] Finns för 1500:- på Jula t ex.
14 svar · 2,7k läst
Lostmoose
Lostmoose: För mig har den räckt ypperligt till både 70-80kvm altan och mycket mycket annat. Jag kommer inte att byta ut den innan den rasar (vilket den säkert gör nästa gång jag är dum nog att sätta en 150mm hålsåg i den och mosa genom ett par reglar). Numera kanske jag inte klarar att skruva trall nonstop på bara 2st 1,5ah batterier och lilla laddaren eftersom den har några år på nacken,
1 svar · 1,2k läst
C
crazytok: Gammal tråd, men tänkte ändå kolla om BigGitt vart nöjd med sin padda från Jula?? Dom säljer ju fortfarande liknande, dock utav märket Stanley för 4000kr just nu. 63kg. :)
27 svar · 36,7k läst
·
É
ÉlPon: Den fanns såklart inte i någon butik, och de tar 300kr i frakt så då var det inte lika intressant längre.
10 svar · 13,3k läst
End
End: [citat] Japanska symboler är minsta problemet, köpte själv min 148 från just Japan långt innan det fanns i Europa. Avråder starkt från att köpa från Japan för de har lite annorlunda längd på bitsens nedsvarvade del så våra bitsar här glappar ordentligt i chucken på japanska modeller. Rätt störigt, att byta chuck kostar också då flera delar måste bytas.
24 svar · 17,8k läst
M
Moverare: Det går att byta remmar utan att plocka isär hela slungan. Lite pilligt första gången, men inte värre än att jag klarade av det. Se bara till att få exakt dimension på remmarna, jag gjorde missen att köpa lågprisalternativ som tänjdes ut alldeles för fort. Nu har jag problem med min Norlett 8-27, skulle byta uttorkade bränsleslangar men lyckades peta loss en fjäder på förgasaren
1 svar · 4,8k läst
H
Hedas: Tack så jättemycket. Nu kan jag nog ställa in bladet. Bara remmen kvar.
2 svar · 9,8k läst
·
Daniel_N
Daniel_N: [citat] Kör ultraljudsttvätten på mindre prylar, men den jag har sväljer inte klingor. Å andra sidan blir de snabbt rena ändå.
17 svar · 4,8k läst
P
pleqtiz: Okej ja.. har mailat kundtjänst där jag beställde (cdon) Mailade dagen efter jag frågade här, ännu har jag inte fått något svar ifrån dom.. i fredags så beställde jag nya batterier och laddare från toolab, de grejjerna fick jag igår! Så nu funkar det ! (y) Kanske onödigt att beställa nytt om jag får nytt på garanti men jag avskyr att vänta och det är alltid trevligt med dubbla
2 svar · 2,8k läst
MathiasS
MathiasS: Tror det finns lite bra saker i findus konstruktion, tex den för fasta nycklar. Jag orkar inte bygga en hel låda för detta men insatserna enligt tidigare bilder känns rimliga.
13 svar · 2,1k läst
·
Dan_Johansson
Dan_Johansson: Eftersom det bara (tror jag) säljs på jem och fix så skulle jag gissa på att det är deras egna märke...
1 svar · 2,7k läst
Nötegårdsgubben
Nötegårdsgubben: Så är det nog ofta, även om det i mitt fall var en relativt ordinär infästning (fästringar till ett kikarsikte). Men om vi antar att det ändå är det borde man kunna se en linjär (minst) ökning av antalet varianter och/eller storlekar allt eftersom de befintliga kommer med i stora bitssatser. Undra om det är så. Apple-skruvarna som det länkas till ovan är snart tio år gamla.
7 svar · 6,0k läst
nanowire
nanowire: [citat] Stöd under både före och efter behöver du med så långt ämne, bygg eller köp enkla stödbockar (stöd med rullar drar ofta snett). Medhjälparen ska bara se till att regeln inte fastnar i, inte försöka styra snittet. Det du också kan göra är att att sätta en “feather board” som pressar regeln mot anhållet strax innan klingan. Det är det kritiska stället där ämnet
7 svar · 2,4k läst
S
Shiraz: [citat] Bra tips 300kr för den är ju löjligt när man får en kärcher wd3 för 700kr...
4 svar · 1,1k läst
V
vectrex: Klingan går inte sönder av lite aluminium sådär. Hade det varit stål hade det varit en annan sak men Alu kapar jag ibland med flit på sågen, inga problem!
9 svar · 1,3k läst
·
I
Ivar Nelson: Jag har beställt mätklocka mm så nu ska vi se vad som kan vara i görning. Jag tror att ny remskiva måste inhandlas också.
3 svar · 5,0k läst
·
useless
useless: Jag har lutat gräsklipparen för mycket någon gång så att olja har runnit ut i förgasaren via vevhusventilationen. Då går den inte så bra... Gör rent tändstiftet och sätt tillbaks det sen tar du bort luftfiltret, slår i en skvätt bensin i insuget (typ en tesked eller två) och provar att starta den på full gas utan choke (om det finns en separat sån).
11 svar · 9,9k läst
plaggis
plaggis: [citat] Du har pm med ett pressat pris.
11 svar · 3,2k läst
·
E
erkka: [citat] Äger man ett släp, en el två axligt, bör man lära sig backa med det; det hör liksom till. Personligen tycker jag tvåaxliga släp är lättare att backa med, dom är inte lika fladdriga utan känns stabilare.
9 svar · 2,5k läst
bygga_bo
bygga_bo: Håller helt med om det ullberg skriver. Libellhuset är ca 30 cm enligt ögonmåttssminnet, så med förlängarna på en 120-skena blir passet ca 180 cm. Själv har jag 180-skena + förlängarna. Visst, det blir ett glapp mellan 90 och 180 cm, men jag kan inte påstå att det har ställt till med några större bekymmer. Det är däremot behändigt med en fast 180-skena (jmfr MST180). Man skall
4 svar · 1,6k läst
ceson
ceson: Finns iaf 1000pack:)
139 svar · 58,8k läst
·
H
heimlaga: Ja...sådär brukar det gå när produkter förbilligas.....tyvärr
6 svar · 2,9k läst
D
Dissonans: Jo, alla fyra sidor är fällbara (hoppas länken fungerar). https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1223937804416646&id=664259743717791
12 svar · 24,9k läst
B
Bjober: [citat] Elektroden knackar man bort höljet på så bara tråden blir kvar. Tråden går utmärkt att böja om man nu inte finner allt för udda tråd.
12 svar · 5,5k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.