Som vanligt är jag osäker på vart jag ska lägga min tråd, men jag provar här.

Vår hammock har tappat några av stålkrokarna som spänner upp nätet i sitt och ryggdelen, dessa går inte att köpa som reservdel utan man får då köpa en helt ny sittdel, således funderar jag på att böja till egna krokar.

Vad skulle vara lämpligt material som inte böjer tillbaka sig samt var hittar jag det? Befintlig tråd är ca 3.5mm tjock.

• Ej komplett hammocknät fastsatt med stålkrokar på metallram mot trä och tegelbakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Svart hammockställning med ett slitet nät utan flera krokar framför en tegelmur och fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Håller elektroden för att böja?
Stängseltråden låter lite lämpligare, så länge den inte böjer tillbaka sig.

Jag gissar att det är fjäderstål i ståltrådarna, eftersom det är funktionen som eftersökt i konstruktionen. Ståltrådskonstruktionen ska vara fjädrande.

*Edit*
Nu såg jag att fjädrarna ligger utanför ståltrådskonstruktionen. Glöm min första kommentar.

Hmm, undrar om jag kanske inte har lämpligt spik hemma :thinking:

R
Tänk på att det inte rostar , även galvade spikar rostar om dom utsätts för slitage , galven gnages bort

Varmgalvad stängseltråd är riktigt stryktålig, men du behöver nog låsa den bättre än en enkel böj. Farsan lagade en bilsätesunderrede med denna tråd och det funkar än idag. Ingen töjning eller liknande

Jag skulle tro att kraftiga buntband skulle kunna göra jobbet också. Visserligen inte så snyggt, men troligtvis rätt enkelt.

Jag skulle gärna ha det så likt originallösningen som möjligt, men går det inte så går det inte.

Får leta runt och prova lite material!

ClasseClas
Åk till tippen och be snällt om lov att få plocka lite delar från en slängd turistsäng.

13th Marine 13th Marine skrev:
Håller elektroden för att böja?
Stängseltråden låter lite lämpligare, så länge den inte böjer tillbaka sig.
Elektroden knackar man bort höljet på så bara tråden blir kvar. Tråden går utmärkt att böja om man nu inte finner allt för udda tråd.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.