Demmpa
Demmpa: Eftersom vi inte vet var du bor och vilken sändarmast du riktat antennen mot, vilken antenn du har, hur bra mottagningsförhållande det är på platsen, vilken antennförstärkare du har idag, vilka uttag & splittar du har idag, vilka uttag & splittar du funderar på att köpa, så kan vi inte svara ja eller nej på din fråga. Varje kabel/utgång på förstärkare/splitt ska antingen vara
5 svar · 1,9k läst
·
Müssli
Müssli: Jag har en Tellstick Duo som jag använder för att se temp och fukt på fyra ställen i och runt huset. Krypgrunden, ute på fasaden, inomhus och i växthuset. Det funkar utmärkt och var enkelt att installera. Nu undrar jag vad jag missar, finns det andra roliga möjligheter? Jag vet att man kan styra utebelysning men den sköts redan av ett astro-ur så det går bort. Finns det något annat?
0 svar · 1,5k läst
mexitegel
mexitegel: Tycker hon är lite nyckfull, men ska kolla över inställningarna. Det kanske får henne på bättre humör. Något som Jag dock tycker funkar grymt är dikteringsfunktionen när man mailar eller smsar. :)
12 svar · 1,5k läst
prototypen
prototypen: Jaha, det är flera kablar inblandade och den 4trådiga är mycket riktigt en fyrskruv och ur den får man två par....... Protte
24 svar · 8,5k läst
·
F
fuselage: Hej. Jag har en 4 år gammal tvätt/tork från Samsung. Vid tvätten idag började den leva rövare. Trumman snurrade runt som den skulle med den wobblade riktigt mycket. När jag rörde med handen kunde jag lätt röra trumman "upp/ner" men "inåt/utåt" satt den hårt. Är det ett lager som är trasigt eller kan det vara något annat? Är det värt att laga själv eller ska man köpa nytt? Var
0 svar · 778 läst
T
trojlee: Syrran ska köpa GPS åt sin sambo. Han ska används den som gps på sin mc damt när fsmoljen letar geo-catchar. Kraven är: *handburen *inbyggt batteri *lämplig till mc&geo-catch Jag har tittat lite på garmin montana 600 och 650 men vad skiljer dessa? Finns det någon annan gps i detta segment? / M
0 svar · 733 läst
D
DennisLarsson: Löst. Tydligen en form av barnlås. Hittade manualen strax efter inlägget las in. [bild]
1 svar · 1,1k läst
·
Müssli
Müssli: Det finns bara två aktörer inom parabol i Sverige, Canal Digital och Viasat. Väldigt förenklat kan man säga att om du gillar golf och motorsport är det Viasat som gäller, Elitserien i hockey är det Canal Digital. Vill ni ha Boxer är det en bra idé att be om möjlighet att prova innan ni binder upp er. Att det funkar kanon för vissa säger ingenting, det är lokala förhållanden runt
8 svar · 1,6k läst
·
L
Lantbrukarparet: Slitsen ska gå nästan hela vägen, och du har gods kvar om 10-20 mm uppe och nere!
7 svar · 4,6k läst
·
B
b_hasse: Har du en uppvärmd källare bör det inte spela någon roll för energiförbrukningen, men utan isolering kan golven ändå kännas kalla, så att man höjer värmen av komfortskäl. Har du en "kall" källare är det förmodligen en dålig idé. Vad har du för uppvärmningssystem?
2 svar · 769 läst
B
b_hasse: Jag fick ingen ordning på det, så jag raderade mitt konto från den inbyggda mail-klienten och installerade "K-9 Mail". Där väljer man inte antal dagar för synkronisering, utan antalet mail, upp till 1000 st. K-9 verkar fungera bra.
1 svar · 899 läst
F
fredrik.johansson: Flera tips har kommit, men än har inte mpeg streamclip nämnts. Jag har använt det för att få ut redigerbara videofiler (tror jag använde .dv-filer) från en dvd-skiva tillverkad av en Sony dvd-inspelare. Verkar dock inte utvecklats så mycket de sista åren, men det funkar säkert ändå och stöder ett stort antal format. Gratis! Källmaterialet var suddigt, interlacat och allmänt
31 svar · 7,9k läst
M
Mackan1935: Tack, Jag slängde upp antennstumpen på vinden och får agera permanent lösning tills problem uppstår :)
3 svar · 2,1k läst
P
Polyene: Fick just se att åtminstone en uppgift för den modell som vi har (Neato botvac, kom på plats 14/25) inte stämmer i Råd & röns test, och jag skulle inte hålla med om bedömningen av den på flera punkter, så man bör nog inte gå endast på detta test när man väljer modell.
7 svar · 6,0k läst
NetNut
NetNut: Canton högtalarna är ju egentligen avsedda för att byggas in i ett litet utrymme i en vägg och inte i en stor högtalarlåda. Om du gör en infälld ram som högtalarna får plats i och denna är sluten baktill så funkar högtalarna, lämnar du ramen öppen bakåt så får högtalarna hela lådan att jobba med vilket förstärker lägre frekvenser och även ger en stor resonanslåda om du
1 svar · 2,7k läst
·
Janus82
Janus82: Hur gammalt är ditt hus? Om det inte är ett helt nybyggt hus så är diffusionsspärren mest för syns skull. I många gamla hus så la man diff-spärren på vinden mellan takstolarna vilket gör att det direkt fattas 5cm diff-spärr vid varje takstol, då spelar en millimeterstor glipa vid ett elrör ingen roll alls. I mitt hus har de dessutom slarvat med att dra diff-spärren på vinden ända
8 svar · 3,4k läst
hsd
hsd: :thumbup:
24 svar · 23,2k läst
·
hsd
24 svar · 23,2k läst
·
M
Micke_xyz: [citat] En GSM H700
5 svar · 1,4k läst
S
steve5432: [citat] Detta var det första jag försökte med och då kom endast 3 kontakter över. Jag hade en iPhone 4 en gång i tiden och då fungerade detta utmärkt, men sen läste jag att FB har ändrat sitt API och numera fungerar detta inte för alla kontakter utan bara de som har viss info. https://discussions.apple.com/thread/5072692 Om det som står i denna tråd stämmer tycker jag att det är
2 svar · 1,1k läst
tommib
tommib: Sannolikt. På Power 1616/1864 är den 1234 eller 123456 beroende på om fyr- eller sexsiffriga koder används. På amerikanska modeller kan det också finnas en mainenance code som är 5555 (eller 555555). Det finns ett sätt att göra en factory reset om inte den egenskapen är blockerad men jag vet inte säkert hur det görs på just ditt larm. Sannolikt är det samma som på ett Power 1864.
7 svar · 3,1k läst
·
S
steve5432: Tack för tipset! Ska testa det!
2 svar · 948 läst
K
Kingcool: [citat] De som ingår känns gedigna (y)
9 svar · 3,9k läst
E
erikssonjorgen: Hej, Jag har idag dubbelcylinder (cylinder på in- och utsida, inget vred). Någon som vet om det finns en lösning med kodlås som inte kräver vred på dörrens insida, eller har kod på både in- och utsida?? Eller behöver jag börja fundera ut en lösning med "bortalåsning" (när man friställer vredet via knapp)? Fler måste väl ha tänkt tanken att tjuven inte ska kunna gå in via
22 svar · 19,0k läst
S
sblixten: I Sverige är utbudet väldigt begränsat, men utomlands finns det en hel drös att välja på. Varm eller kall ånga, olika filter och ultrasonic etc. Räkna med 5000:- i inköp och sen skall filter bytas ibland.
7 svar · 5,7k läst
I
Ispep: Samsung - Artik1, Artik5, Artik10 för IOT (Arduino kompatibel!) Dök i helgen på ett ytterst intressant projekt från Samsung nämligen "Artik". :wow: Ser ut som att även dom håller på med en egen IOT lösning som även är certifierad som Arduino CPU! vilket ska tillåta användning av Arduinos egna ISE. Är det någon fler som hoppat på Alpha programmet? Samsung Artik info och Film [bild]
0 svar · 1,4k läst
·
B
BORNER: Stort tack för alla svar! [citat] De har specificerat att de behöver sätta upp tre stycken DUC (jag antar att detta alltså "tre-hål-i-väggen-uttag", men det finns inte specificerat någon förstärkare. Men även om det behövs en förstärkare så, förefaller detta relativt dyrt när de ändå skall dit och flytta på utrustningen och denna flytt enbart rör sig om ca fem meter i samma
4 svar · 4,6k läst
·
Stenolofanders
Stenolofanders: Slakta en mikro. Sådana synkronmotorer driver snurrtallriken i mikrovågsugnar. 230 V visserligen, kanske går att köra på 12 V också? Achtung, d finns farliga grejer i mikron också.
1 svar · 1,3k läst
I
ion: Kompressorn blev som ny, tack för hjälpen.:thumbup:
12 svar · 7,9k läst
AndersMalmgren
AndersMalmgren: Det finns hopp http://www.sweclockers.com/nyhet/20520-lg-visar-oled-skarm-tunnare-an-millimetern
80 svar · 12,7k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.