6 609 läst ·
45 svar
7k läst
45 svar
Dags för ny TV. Men när är det readags egentligen...?
Sida 1 av 4
Den snart 9 år gamla 40" börjar sjunga på sista versen. Eller ja, den har sjungit på sista versen rätt länge, typ 4 år eller så. Den kostade 18 papp, den är HD-ready. Det har hänt en del på TV-fronten sedan dessa.
Nu är det dags för en fet rackabajsare i tv-rummet.
Jag tänker 55" (trots att tittavståndet är ca
Jag tänker HD, dvs inte 4K.
Jag tänker trådat nät till den.
Jag tänker SVTPlay måste funka.
Jag tänker DLNA.
Jag tänker väggfäste.
Jag tänker svart ram (mörk vägg som den ska hänga på).
Jag tänker matt glas på skärmen (snarare än högblankt som reflekterar så hårt).
Vad mer borde jag tänka?
Och framför allt, varför är det inte tokrea på en tv som passar mig fint just nu..?
Någon som precis shoppat ny tv och vill ge lite dagsaktuella tips...?
Nu är det dags för en fet rackabajsare i tv-rummet.
Jag tänker 55" (trots att tittavståndet är ca
Jag tänker HD, dvs inte 4K.
Jag tänker trådat nät till den.
Jag tänker SVTPlay måste funka.
Jag tänker DLNA.
Jag tänker väggfäste.
Jag tänker svart ram (mörk vägg som den ska hänga på).
Jag tänker matt glas på skärmen (snarare än högblankt som reflekterar så hårt).
Vad mer borde jag tänka?
Och framför allt, varför är det inte tokrea på en tv som passar mig fint just nu..?
Någon som precis shoppat ny tv och vill ge lite dagsaktuella tips...?
Ganska många parametrar är samma som jag hade (inte så specifik med ramfärg och glans), så det blev hela sveriges standard: samsung (55", minns ej exakt beteckning). SVT Play funkar dock inte direkt, appen är bortplockad från deras app store. Funkar dock väldigt bra (utom texten) i Plex-appen i kombo med en plexserver någonstans i huset.
För mig var det också viktigt med inbyggd box med stöd för Boxer (i väntan på fiber vemfanvetnär) för att slippa extra lådor och fjärrkontroller...
Readags? Mellandagarna kanske
För mig var det också viktigt med inbyggd box med stöd för Boxer (i väntan på fiber vemfanvetnär) för att slippa extra lådor och fjärrkontroller...
Readags? Mellandagarna kanske
Redigerat:
Medlem
· Halland
· 4 507 inlägg
Nej 19 är sweetspot. Jag tittar i princip bara på TV medans jag äter eller tar en lördagsgrogg vid matbordet samtidigt som jag surfar på BH. Övrig tid går åt att fixa trädgården eller fixa huset. Blir så med ett ofixat hus från 1974. Och räcker inte det så fins det en V70 2007 ch en scooter att fixa.
Jag har en vrå bakom arbetsbänken i köket där jag satt upp en 19-tummare, finns inte plats för mycket större, kanske 22. Så 40 Pioneer plasman från 2004 används mest av frugan för att kolla på DVD. Har ibland funderat på det här med internet men kommer på att jag aldrig har tid att titta. Så Boxer med 35 kanaler duger mer än väl.
Jag har en vrå bakom arbetsbänken i köket där jag satt upp en 19-tummare, finns inte plats för mycket större, kanske 22. Så 40 Pioneer plasman från 2004 används mest av frugan för att kolla på DVD. Har ibland funderat på det här med internet men kommer på att jag aldrig har tid att titta. Så Boxer med 35 kanaler duger mer än väl.
Slimmad, smart 55-tums Full HD 3D LED-TV
Samsung UE55H6475SUXXE
pris 7990
Den är nästan två gånger så stor som din befintliga, har 2 gånger mer pixlar, drar betydlig mindre el och kostar mindre än hälften. Varför väntar du på rean?
Samsung UE55H6475SUXXE
pris 7990
Den är nästan två gånger så stor som din befintliga, har 2 gånger mer pixlar, drar betydlig mindre el och kostar mindre än hälften. Varför väntar du på rean?
Tack för tipset.harry73 skrev:
Och ja, det är väl för att jag inte vill kasta mer pengar än nödvändigt på ett elektronikvaruhus
Kan någon se vad det är för skillnad mellan dessa två samsung-apparater...?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=2636396,2584083
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=2636396,2584083