5 417 läst ·
41 svar
5k läst
41 svar
Windows 10
Sida 1 av 3
Förmodar att det är fler som fått erbjudande att kunna ladda ner Windows 10 gratis på datorn.Är det nåt att ha för en som använder datorn till enkla surfningar,foton och o.d ?
Kör med Firefox dagligen och explorer i reserv.
Har Windows 7 nu i datorn.
Kör med Firefox dagligen och explorer i reserv.
Har Windows 7 nu i datorn.
Medlem
· västragötaland
· 1 558 inlägg
Väldigt kort svar ja uppgradera till Windows 10 någon månad efter det släppts.
Om du är nöjd med windows 7 så kan du lugnt fortsätta med det.
Om du vill testa det senaste så kan du uppgradera till windows 10, men kontrollera innan om det är tillåtet att nedgradera igen om du inte trivs med det nya.
Om du vill testa det senaste så kan du uppgradera till windows 10, men kontrollera innan om det är tillåtet att nedgradera igen om du inte trivs med det nya.
Ta det lungt 2-3 månade skulle jag säga.
Kraven på Hårdvaran är i Princip de samma på W7 som W10. Det finns några få undantag men är din dator nyare än 6 år så är du på den trygga sidan.
(det är några pentium-D processorer som inte funkar på W10)
Kraven på Hårdvaran är i Princip de samma på W7 som W10. Det finns några få undantag men är din dator nyare än 6 år så är du på den trygga sidan.
(det är några pentium-D processorer som inte funkar på W10)
Medlem
· Östergötland
· 91 inlägg
Win7 och Win10 har helt olika utseende och hantering av startmenyn. Det är många (ovana) användare som stör sig på det. Men naturligtvis ska man uppgradera nu när det är gratis, det är ju ändå det som är framtiden...
Skulle tro att något eller några av företagen som gjorde kod för att ersätta startknappen i W8/8.1 kommer att fortsätta att ta fram kod för att efterlikna W7. Skillnaden mellan W7/W8/W8.1 och W10 kanske inte behöver bli så stor om man använder Classic Shell eller liknande.
Win 7 kan man säkerligen fortsätta att använda 4-5 år till innan Minimjuk slutar med säkerhetsuppdateringarna.
Undrar om de Win 7 /8/8.1 licenser man har "dödas" om man går upp till Win 10, så det inte finns någon återvändo ?
Undrar om de Win 7 /8/8.1 licenser man har "dödas" om man går upp till Win 10, så det inte finns någon återvändo ?
Att få Win10 gratis är nog rätt bra eftersom det är "ändhållplats" så att säga. MS ska sluta släppa hela versioner av sitt operativsystem så som vi är vana vid och gå över till en modell med uppdateringar likt Linux och OSX.
Jag har också mest hört lovord om Win10. Men likt många redan nämnt i den här tråden så väntar jag jag personligen ett par månader för att barnsjukdomar ska ha botats. Det har rapporterats relativt få än så länge, men slipper jag vara testkanin så slipper jag gärna.
Jag har också mest hört lovord om Win10. Men likt många redan nämnt i den här tråden så väntar jag jag personligen ett par månader för att barnsjukdomar ska ha botats. Det har rapporterats relativt få än så länge, men slipper jag vara testkanin så slipper jag gärna.
Vista floppade då den förde med sig mycket nytt, men allt var inte så klart som det borde varit.
Win 7 blev bra och var vad vista skulle varit.
win 8 (& 8.1) här gjordes stora ändringar många bra men det som fått uppmärksamhet är ändringar på utseendet, och att man försökte göra en plattform för pekenheter och datorer.
win 10 bygger på allt det som var bra i win 8 men de har gjort det rätt och återgått till att en dator är en dator.
Jag har uppgraderat till win 10. Ännu är jag nöjd.
Win 7 blev bra och var vad vista skulle varit.
win 8 (& 8.1) här gjordes stora ändringar många bra men det som fått uppmärksamhet är ändringar på utseendet, och att man försökte göra en plattform för pekenheter och datorer.
win 10 bygger på allt det som var bra i win 8 men de har gjort det rätt och återgått till att en dator är en dator.
Jag har uppgraderat till win 10. Ännu är jag nöjd.
Renoverare
· Stockholm
· 20 269 inlägg
