Förmodar att det är fler som fått erbjudande att kunna ladda ner Windows 10 gratis på datorn.Är det nåt att ha för en som använder datorn till enkla surfningar,foton och o.d ?
Kör med Firefox dagligen och explorer i reserv.
Har Windows 7 nu i datorn.

Väldigt kort svar ja uppgradera till Windows 10 någon månad efter det släppts.

peternicklas
Pratade med en som har varit med under hela betatestningen av W10. Hans kommentar var att byt till W10 så fort den kommer.

Låter ju bra det.Är så pass gammal, så här hoppar man inte på nåt,utan att få lite stöd.

peternicklas
En sak som man ska tänka på är att kolla så att de program eller tillbehör man använder, har stöd för W10.

Om du är nöjd med windows 7 så kan du lugnt fortsätta med det.
Om du vill testa det senaste så kan du uppgradera till windows 10, men kontrollera innan om det är tillåtet att nedgradera igen om du inte trivs med det nya.

Y
Hänger lite på datorforum och i princip alla väntar och ser fram emot win10.
Men att lugna sig en månad efter släpp är nog inte fel för det brukar komma ut en uppdatering som fixar upptäckta fel efter släppet.

Ta det lungt 2-3 månade skulle jag säga.

Kraven på Hårdvaran är i Princip de samma på W7 som W10. Det finns några få undantag men är din dator nyare än 6 år så är du på den trygga sidan.

(det är några pentium-D processorer som inte funkar på W10)

Var uppmärksamma på att om man ska man uppgradera till W10 måste man göra det inom ett år efter släpp, sen kostar det pengar.

Win7 och Win10 har helt olika utseende och hantering av startmenyn. Det är många (ovana) användare som stör sig på det. Men naturligtvis ska man uppgradera nu när det är gratis, det är ju ändå det som är framtiden...

Skulle tro att något eller några av företagen som gjorde kod för att ersätta startknappen i W8/8.1 kommer att fortsätta att ta fram kod för att efterlikna W7. Skillnaden mellan W7/W8/W8.1 och W10 kanske inte behöver bli så stor om man använder Classic Shell eller liknande.

Win 7 kan man säkerligen fortsätta att använda 4-5 år till innan Minimjuk slutar med säkerhetsuppdateringarna.

Undrar om de Win 7 /8/8.1 licenser man har "dödas" om man går upp till Win 10, så det inte finns någon återvändo ?

Att få Win10 gratis är nog rätt bra eftersom det är "ändhållplats" så att säga. MS ska sluta släppa hela versioner av sitt operativsystem så som vi är vana vid och gå över till en modell med uppdateringar likt Linux och OSX.

Jag har också mest hört lovord om Win10. Men likt många redan nämnt i den här tråden så väntar jag jag personligen ett par månader för att barnsjukdomar ska ha botats. Det har rapporterats relativt få än så länge, men slipper jag vara testkanin så slipper jag gärna.

D
Vista floppade då den förde med sig mycket nytt, men allt var inte så klart som det borde varit.
Win 7 blev bra och var vad vista skulle varit.
win 8 (& 8.1) här gjordes stora ändringar många bra men det som fått uppmärksamhet är ändringar på utseendet, och att man försökte göra en plattform för pekenheter och datorer.
win 10 bygger på allt det som var bra i win 8 men de har gjort det rätt och återgått till att en dator är en dator.

Jag har uppgraderat till win 10. Ännu är jag nöjd.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.