Byggahus.se
ullberg
Mikael_L skrev:
Rejält trådlyft. :D

Kjell rear just nu ut lite av sina dekalsatser.
[länk]
Ganska motiverat trådlyft...

... Men _varför_ hamnade du här? _Hur_ funkar du egentligen? Mr byggahus?!

/U - gapande...

Ja hur Mikael fungerar, han fungerara då inte som han sa i början.
Då han började här var han barnledig och skulle kanske då och då titta in på detta forumet.
Nu är han här ett i ett för att inte säga rent ut att han bor här inne bland serverns ettor och nollor.

Protte

prototypen skrev:
Nu är han här ett i ett för att inte säga rent ut att han bor här inne bland serverns ettor och nollor.
Har ni varsitt rum eller delar ni? ;)

• Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
Varken Protte eller jag är här så mycket...... ;)

ullberg
Nej, inte jämfört med Mikael...

Kanske ska förtydliga att det jag menade var inte hur hamnade Mikael på BH utan: hur funkar mikaels huvud när han hittar en bra deal på larmdekaler och då rotar rätt på en X år gammal tråd för att dela med sig med denna information? Varför inte notera, ev. köpa och sen glömma.

Men jag är tacksam för din omtänksamhet!

/U

Måste säga att jag hittade ett par riktigt snygga larmdekaler på en sida som heter larmhem.se. Nackdelen är att dom ej har det i lager:( Men jag skulle få ett par helt gratis när dom var i lager. Det får man väl tacka för :D Ta gärna en titt på deras hemlarm med gsm som dom inom kort ska lansera.

Personligen tycker jag att larmdekaler har ett skrämmade intryck, och hoppas lika så inbrottstjuven känner lika dant.

Mikael_L
ullberg skrev:
Kanske ska förtydliga att det jag menade var inte hur hamnade Mikael på BH utan: hur funkar mikaels huvud när han hittar en bra deal på larmdekaler och då rotar rätt på en X år gammal tråd för att dela med sig med denna information? Varför inte notera, ev. köpa och sen glömma.

Men jag är tacksam för din omtänksamhet!

/U
Ja egentligen gick det till såhär:
* Jag satt och ögnade genom rea-sakerna på Kjells sida och stötte på nedsatta larmdekaler.
* "Hmm, kan det vara någon idé, funkar det?", ahh jag kan ju prova att googla.
* Då stötte jag snart på denna tråd och tänkte att det är väl lika bra att lyfta den med tipset, för de som just nu söker dekaler.

ps, jag köpte aldrig några dekaler själv.
Jag bestämde mig för att det i så fall är bättre att bara sätta upp en ren universal kamerabevakningsskylt i så fall. Den gör antagligen buset lika oroliga samt går inte att känna igen som en redan känd fejk-dekal.

pss.
Jag har givetvis inte köpt någon sådan skylt heller, det ligger på någon ytterst lågprioriterad lista med ganska oviktiga saker som först måste bestämmas om det öht ska ske.

Martin_B
Hade varit intressant att veta vad larmföretagen anser om vem som har rätt till larmskyltarna i det fall ett hus har köpts med befintliga larmskyltar, utan att abonnemanget har förlängts.

Det vill säga, det sitter skyltar i fönster, på dörrar och fasad osv., men det finns inget abonnemang hos företaget som säger sig äga skyltarna.

Om ägaren i detta fall vill behålla skyltarna, vad skall larmföretaget då ta till för åtgärder för att med lagens hjälp avlägsna skyltarna från byggnaden? Ägaren har ju varken stulit eller köpt skyltarna. Ägaren har helt enkelt köpt en fastighet där det redan suttit skyltar.

Jag är en aning tveksam till att larmföretaget skulle få röra skyltarna, även om det står att skyltarna är larmföretagets egendom.

Y
Det som skrämmer mest är nog hundar så en varningsskylt med konturen av ett hundhuvud kanske är bättre. :cool:

Låt oss jämföra:

35921_pid.jpg

51bTUvYIeDL._SX300_.jpg

Vilket hus hade du tvekat mest att tjyva i.... ;)

Redigerat:
Farfar hade ett STORT hundhalsband hängande på trappräcket och en vattenskål.

Hade inte haft hund på 20 år.

Edit... Det skrev jag visst redan 2005 i denna tråd :)

Redigerat:
Martin_B
Det är bara för tjuven att bröta lite vid dörren. Kommer ingen hund skällande så förstår nog tjuven att där inte gömmer sig en best där inne :D

Martin_B skrev:
Hade varit intressant att veta vad larmföretagen anser om vem som har rätt till larmskyltarna i det fall ett hus har köpts med befintliga larmskyltar, utan att abonnemanget har förlängts.

Det vill säga, det sitter skyltar i fönster, på dörrar och fasad osv., men det finns inget abonnemang hos företaget som säger sig äga skyltarna.

Om ägaren i detta fall vill behålla skyltarna, vad skall larmföretaget då ta till för åtgärder för att med lagens hjälp avlägsna skyltarna från byggnaden? Ägaren har ju varken stulit eller köpt skyltarna. Ägaren har helt enkelt köpt en fastighet där det redan suttit skyltar.

Jag är en aning tveksam till att larmföretaget skulle få röra skyltarna, även om det står att skyltarna är larmföretagets egendom.
När det kommer till större objekt så brukar skyltar och klistermärken tillhöra företaget som utför bevakningen, och när deras kontrakt upphör så tar de med sig alla skyltar.

Det är lite prestige i att lyckas sno åt sig en skylt av företaget som bevakade där innan. När jag jobbade som vakt hade vi en vägg på 10x3 meter i garaget som var full med skyltar från andra vaktbolag.

Men för att återknyta till tråden så är "falska" larmdekaler något som bara håller random narkomaner och snorungar borta.

De som är "seriösa" inbrottstjuvar ser att det är en "no-name" dekal och kan snabbt reka om det faktiskt finns larm eller inte.

Martin_B
oobum skrev:
När det kommer till större objekt så brukar skyltar och klistermärken tillhöra företaget som utför bevakningen, och när deras kontrakt upphör så tar de med sig alla skyltar.
Men om de inte tar med sig skyltarna då, utan lämnar det på dörrar och fönster osv. Hur skall de kunna komma i efterhand och bara plocka ner de? Är det inte fastighetsägaren som borde få avgöra om han skall ha kvar skyltarna eller ej, oavsett vad det står på dem?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.