Teknik
mexitegel: Placera centralen där du kommer få in fiber, fram tills dess så löser du så du får till teleuttag till centralen. Ett sätt är att du kopplar in inkommande jack på ett nätverksuttag och tar ut signalen i centralen till ditt ADSL.modem.
Mats: Japp. Det är just det där med att luftintagen kommer upp lite från golvet så att de får suga renare luft som i mina erfarenheter har gjort skillnaden. Det är inte en 100% lösning men det har gjort synbar skillnad hos bekanta till mig
hpnisse: Utan nån info om vilka apparater det rör sig om egentligen så kommer här en liten gissning... Kameran har ju Alarm IN, Alarm Out och Reset. Alarm IN = troligtvis så aktiverar du kameran / inspelningen Alarm OUT = Om du använder kamerans inbyggda röresleavkänning så Aktiveras denna när det rör sig. Reset = Stänger av kameran/inspelningen om den är aktiverad med Alarm IN Alarm IN och
anders07: [citat] Jag jobbar med IT säkerhet och jag är inte oroad det minsta. Den information jag håller på min dator är inte några jättehemligheter och all kommunikation med myndigheter och/eller bank går krypterat så den kan inte Microsoft ta del av. Jag är betydligt mer oroad när servitören tar mitt kreditkort och går iväg för att dra det eller att någon fiskar upp min post ur
kes0: Klockrena svar och tips :) Fast Google-grejen var ju läskig rentav :)
Jiiwas: Det finns en liten box (MultiSwitch) som man kopplar ihop ett QuattroLNB för varje sattelit (Canal Digital, Viasat) Sen körs det ut i 1 kabel som kopplas och splittas upp i uttag. Sök efter multiswitch parabol så hittar du mer info.
ion: Hade så klart varit uppe tidigare, https://www.byggahus.se/forum/ovrigt-husrelaterat/202904-hur-paverkar-ett-franluftsystem-brandvarnare.html inget nytt under solen.:)
camaro1969: [citat] jo jag har nu provat att köra funktionen "photo backup" i DS Photo, ser ju ut att fungera.. men det var ca 2500 bilder, så efter några hundra har den stannat, och verkar inte få igång den igen... telefonen säger då "lagringsutrymmet nästan fullt" och då stannar överföringen, men det man laddar upp till NASen blir väl inte en till kopia på telefonen får jag hoppas? kan inte
JanneSjo: jag har haft den i ett år i Luleå och har inte haft problem med kyla. Enda problem jag haft är att vboxen jag köpte till för internetåtkomst till låset tappat koppling till internet några gånger men det är inte låsets fel. ja efter 6 mån tog batterierna slut och jag hade inga nycklar med mig.... som tur var det någon hemma som kunde öppna en annan dörr. (Man kan använda ett 9V
Great: Hittade en lösning, kunde gå in ifrån spcpro o ändra lösen så nu e ja på banan igen :)
pelpet: Här är en fungerande länk: https://mobil.byggahus.se/forum/teknik/185726-ny-multi-room-setup-integrering-av-sonos-connect-zp90-med-5-1-a.html Tråden behandlar integration av sonos. Se iden om två zoner som ett alternativ. Det är en mycket enklare och billigare lösning som sedan enkelt kan modifieras till fler zoner. Jag själv är också skeptisk till att man verkligen vill spela olika
Isakare: Uppar denna tråd då jag hittat en bugg eller vad man ska kalla det, i detta ämne. Jag har iPhonen vidarekopplad till min egen telefon då jag tycker iPhone är en tämligen osmart pryl. Men här om dagen fick jag ett mail på iPhonen och skulle ringa ett nummer i mailet, men när det kopplade upp började det tuta i bilens handsfree (Jag har den uppkopplad via BT för att lyssna på bok) men
tiborric: Vad hade pem röret i diameter?
Salekärr: [citat] What! Det var mer än ett år sedan jag testade och då lät det förskräckligt, fantastiskt om de fått ordning på det! Då sa man på supporten att det var hårdvarurelaterat och att jag kunde stänga av delay (tror det var 70ms) men att det i så fall upphörde vara synk mellan zonerna. Men uppenbarligen stämmer det inte. Jag får testa igen vid läge.
lars_stefan_axelsson: [citat] Hej, tack! Den är dock slängt och vi har köpt en ny, ja dvs bättre begagnad, (för någon dag sedan), så det är inte aktuellt längre. Det skulle jag ha påpekat. Men som sagt, tack ändå! Lycka till med den nya maskinen.
Miles: Provade att koppla förbi trasig antennförstärkare, fick in alla kanaler utom nät4 på Vedyxa-Uppsala. Åkte ner till Kjell&co som självklart inte hade någon Televes-förstärkare hemma (trots att det skulle finnas det enligt lager-info). Fick köpa en Macab ... funkar bra! Har ibland på vintern haft bildbortfall på ngn enstaka kanal, hoppas inbyggt 4G-filter och bättre förstärkning
rgba: Telia Play+ http://www.telia.se/privat/tv/tvpaket/produkt/lagom?intcmp=pufftv_julikampanj_lagom#/playPlus kanske är ett alternativ dock inga Viasatkanaler.
fundersam63: Hej, funderar på att köpa ett larm och hittade Wolfguard Fortress och undrar om någon har erfarenhet från detta larm? Har det fungerat bra och stabilt samt är det lätt att använda? Några irriterande brister? /henrik
galento: Ok det låter ju bra,vi har funderat på den inspelningsbara boxen då vi tycker detta är bra.Vi tänkte ta kontakt med ett företag till veckan ang. antenner och info.
vincentt: I ain't Homer! =). Gjorde ett tappert försök igen och banne mig samma resultat. Sket i det och kom på en annan lösning. Drog bort alla taklister borrade lite hål i gipset (taklisten kommer att följa hålen sen) precis ovanför en dosa. Firade ner kablarna till den dosan som går till plan 2. Gjorde självklart hål i dosan för att lirka i kablarna i dosan och sen up and away i VP rören.
lars_stefan_axelsson: Hmm, ditt "ps" kommando ser misstänkt ut. Kan du skriva "ps -aux | grep nfs" istället och kolla om du ser några "nfsd"-processer ("d" för daemon). Sedan så behövs det (antagligen) en /etc/exports. Har du någon sådan? (fstab osv. listar typiskt filsystem som du skall montera via nfs. Så serveruppsättningen av filsystem som du skall exportera via nfs nämns typiskt inte där).
MathiasS: Precis som alla andra tillverkare har sony bra apparater och dåliga apparater. Vad är konstigt med det?
lars_stefan_axelsson: Ni har båda rätt. En enhet byter mellan stationer med samma SSID, MEN det är inte bra specat hur det skall gå till. Så det är mycket upp till klienten hur bra det fungerar. Traditionellt så hänger en enhet kvar så länge som det bara går tills det blir helt ohållbart innan den byter. Bytet tog nämligen mera tid förut, och det blev klagomål på "hack" i överföringen med enheter som
lars_stefan_axelsson: [citat] Det är första gången jag hör något om det. Man lär sig något nytt varje dag. Vet du något om codecar, bitrates, kodning osv? Jag hittar inget vid en googling. [citat] Det beror som sagt på ovanstående. (Ja dvs, om man sänder enligt samma standardad som då så går det naturligtvis).
galento: [citat] Vi betalar också,skönt att inte ha reklamavbrott i programmen som vi har med Canal Digital.
Amatörsnickaren: Tänkte använda plastkanal eller snickra en som kan målas i fasadfärg. Att dra kablarna i kanal inne gör jag idag och det ser väll "ok" ut men när vi nu skall renovera har frun lagt in "veto" mot alla synliga kablar och kanaler (men hon nämnde bara innomhus :-))....
Martin_B: [citat] Men om de inte tar med sig skyltarna då, utan lämnar det på dörrar och fönster osv. Hur skall de kunna komma i efterhand och bara plocka ner de? Är det inte fastighetsägaren som borde få avgöra om han skall ha kvar skyltarna eller ej, oavsett vad det står på dem?
tomson: Gammal tråd, jag vet, men den löste mitt problem :) Har en torktumlare Miele T4222C Exclusive där värmen lagt av, öppnade och såg ingen röd knapp för återställning däremot något jag misstänkte vara överhettningsskydd. Gjorde som Paulin_763 föreslog la den i frysen (mätte den först och det var ingen kontakt igenom). Därefter tog ut den, mätte fortfarande ingen kontakt igenom,
Xyliot: Det är det jag just nu försöker att hitta. Osäkert... Någon som vet?