oj oj vänta här nu...

valfri filhanterare, är det tex ds file eller vadå? jag brukar streama via iphone till appletv:n

bara klicka på dem i chrome? måste säkert göra nnån inställning för hos mig startar utorrent då.... som jag tidigare använt som torrentklient

Jag andvänder "ES Filutforskaren" finns säkert andra appar till iphone. Klicka på filen du vill titta på så startar den med valfri videospelare

Du får associera om magnetlänken/torrentfilen till DS download. Vet inte hur man gör/ sitter på jobbet.

Den kan ju va så att det är så här enkelt om man kör Android....:cool:

Edit: För ES Filutforskare så lägger du till din nätverksenhet genom att skriva in IP nummer och användare/lösen. Den kan även hantera Dropbox osv.

Redigerat:
Noseone skrev:
Jag andvänder "ES Filutforskaren" finns säkert andra appar till iphone. Klicka på filen du vill titta på så startar den med valfri videospelare.
Som valfri videospelare och skamlös självmarknadsföring så rekommenderar jag SerialVideoPlayer. Kommer en ny version om någon vecka med en shitload nyheter i. Lättviktig och 100% gjorde för mobilt tittandes behov.

thestrut skrev:
jag försöker använda DS video och ds audio och tycker det fungerar rätt bra via iphonen. dock lite seegt
skulle du rekommendera mig att försöka mig på Plex, jag antar det är ett program som ska installeras på nasen?
Jag testade de andra, men Plex var den som jag gillade bäst.

thestrut skrev:
vad är SMB?
Protokollet för fildelning i Windows. Finns också öppna implementationer (SAMBA och CIFS).

thestrut skrev:
vad har du för torrentprogram? är det synologys downloadstation som är bäst/enklast?
Download Station, tillsammans med Chrome-plugin (för de nedladdningar jag inte startar med automatik).

hallå här igen!

kör min synology men tycker den är lite småbökig att hålla på med...

jag har nu försökt hitta någon lösning för att bilder automatiskt ska laddas upp från iphonen när man knäpper dem, direkt till nasen..

jag lyckas inte med detta... nån som har något tips?

mathiasS, ditt svar försvann =/

thestrut skrev:
mathiasS, ditt svar försvann =/
Jag missade att du ville ha bilderna till naset i realtid, inte bara automagiskt när du är hemma. Jag använder Sweet home på android för auto hemmasync.

hmm njaa i realtid spelar inte så stor roll... kommer den dit när telefonen har wifi går det lika bra...

men minnet är alltid fullt i iphonen eftersom man har så mkt bilder där...

ska se om sweet home finns till ios med (och om det är gratis )

har kikat på den men har typ lovat mig själv att aldrig köpa en app...

jag har ju synology nas... och de har ju en app som heter synology ds photo.... den borde kunna göra jobbet... men jag fattar inte hur

Har du läst i hjälpen som finns i DS Photo-appen?
Nu har jag inte aktiverat den funktionen än men vad jag kan tyda hjälpen så ska det vara väldigt enkelt.

Jag provade att följa hjälpen i DS Photo-appen, det var hur enkelt som helst, jag han knappt göra färdigt inställningarna innan paddan började ladda upp bilder & filmer till den valda mappen på NASen.

thestrut skrev:
hallå här igen!

kör min synology men tycker den är lite småbökig att hålla på med...

jag har nu försökt hitta någon lösning för att bilder automatiskt ska laddas upp från iphonen när man knäpper dem, direkt till nasen..

jag lyckas inte med detta... nån som har något tips?
Jag har gjort det med Android.

Jag använder helt enkelt DSCloud, så att jag synkar fotokatalogen på luren med en katalog på servern. Sedan kör jag ett script som automatiskt flyttar alla bilder i den katalogen till den verkliga lagringskatalogen.

Summan av kardemumman är att bilderna flyttas från telefonen till NASen, och inom en minut så är de borta från telefonen och ligger säkert på NASen.

Jag gjorde det för att ha en säker lösning om man skulle vilja plåta ett otillbörligt myndighetsutövande, eftersom det förekommer att poliser tar telefonen och förstör den eller raderar fotona (se tex på Gate-Gate-affären). På detta sätt behöver man bara förhala en minut, så är bilderna säkra.

Demmpa skrev:
Jag provade att följa hjälpen i DS Photo-appen, det var hur enkelt som helst, jag han knappt göra färdigt inställningarna innan paddan började ladda upp bilder & filmer till den valda mappen på NASen.
jo jag har nu provat att köra funktionen "photo backup" i DS Photo, ser ju ut att fungera..

men det var ca 2500 bilder, så efter några hundra har den stannat, och verkar inte få igång den igen...

telefonen säger då "lagringsutrymmet nästan fullt" och då stannar överföringen, men det man laddar upp till NASen blir väl inte en till kopia på telefonen får jag hoppas? kan inte se tecken på det nånstans iaf...

hmm får försöka ta bort lite bilder som redan är överförda till nasen då

Edit, det är när en film på 1,3 GB skulle föras över som den säger ifrån pga lagringsutrymme..

kan det vara så att en tillfällig kopia måste skapas just vid överföringen, jag har nu bockat i "överför endast bilder" i DS photo appen... nu verkar den ticka på igen =)

vore ju fantastiskt om det skulle fungera!

Redigerat:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.