Hej!

Försöker hitta default login till Siemens SPC 4230 i manualen, men har än så länge inte varit framgångsrik. På sidan 119 finns de uppgifter gällande USB-uppkoppling, och då står det att man ska logga in med:
User ID: SPC
Password: siemens (standard)

Men jag har inte hittat någonstans där det framgår vad fabriksinställningarna till själva webgränssnittet, dvs när jag i webläsaren går direkt till centralenhetens inloggningsfönster via den lokala ip-adressen som routern tilldelat SPC-enheten...

Är det någon därute som kanske jobbar med SPC och som kan default-inloggningsuppgifterna till SPC:n utantill???

Tack!

PS.
I MANUALEN står det SPC6300 över bilden på inloggningsrutan, men när jag går in via min webläsare och kopplar upp mig mot centralenheten så står det SPC5300 över inloggningsrutan. Vad är skillnaden? Har det någon betydelse?
 
Redigerat:
Nu var det ett tag sedan jag installerade mitt men användaren du ska använda heter "Engineer" och koden är den du väljer vid uppstart vill jag minnas. Hade själv problem att hitta detta.

Om det står 5300 vid inloggningspromten tyder väl det på att du har en större central än 4230 som du angivit i rubriken. Alltså lite fler möjligheter till antal sektioner samt några andra funktioner.
 
Eventuellt måste du in i menyn som vanlig administratör, Meny - Bevilja åtkomst - Tillåt installatör, innan du kan logga in som Engineer. Har för mig att standardkonfigurationen kräver det.
 
RilleRock
Pewh skrev:
Eventuellt måste du in i menyn som vanlig administratör, Meny - Bevilja åtkomst - Tillåt installatör, innan du kan logga in som Engineer. Har för mig att standardkonfigurationen kräver det.
Pewh har koll :)
Stort E i Engineer är viktigt om du skall logga in som installatör.
Default installkod är 1111 och väljer du sedan tex 6 pinsiffror så innan du ändrat koden blir den 001111.

Annars kan även en vanlig användare logga in med det namn och kod han/hon fått tilldelad och ser vad det får enlighet med dens behörighet.
 
RilleRock
Inte för att vara petig men centralen heter 4320 med IP och 4220 utan IP. :)

Ang det visar 6300 i manualen beror på att det från början var bara 6000 serien som hade med IP.
 
bryter mig in i tråden, om jag lyckats ändra mitt installatörslösenord, till nåt riktigt bra, kan jag på nåt sätt lyckas få fram det eller måste jag backa till en gammal konfig, med en massa saker oinstallerade?

mina övriga lösenord kan jag utan problem, när jag skulle prova o ändra i SPCPro så kunde jag bara köra med siffror, kan man bara välja siffror, för då blir de ju lite lättare o sitta o chansa
 
RilleRock
Great skrev:
bryter mig in i tråden, om jag lyckats ändra mitt installatörslösenord, till nåt riktigt bra, kan jag på nåt sätt lyckas få fram det eller måste jag backa till en gammal konfig, med en massa saker oinstallerade?

mina övriga lösenord kan jag utan problem, när jag skulle prova o ändra i SPCPro så kunde jag bara köra med siffror, kan man bara välja siffror, för då blir de ju lite lättare o sitta o chansa
Det är siffror som gäller.
Tror inte det fungerar med en äldre konfig gällande installatörskoden.
Skulle nog tro du behöver fabriksåterställa centralen men pröva.
Aldrig hamnat i det läget som tur är.
 
Hittade en lösning, kunde gå in ifrån spcpro o ändra lösen så nu e ja på banan igen :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.