Tänkte använda plastkanal eller snickra en som kan målas i fasadfärg.
Att dra kablarna i kanal inne gör jag idag och det ser väll "ok" ut men när vi nu skall renovera har frun lagt in "veto" mot alla synliga kablar och kanaler (men hon nämnde bara innomhus

)....