vespaman skrev:
Inte heller radio lyssnar jag på. Spotify på jobbet, spotify i bilen, spotify på tunnelbanan, spotify hemma, och så lite svt play nyheter. Har dock en gammal rörradio (Grundig) hemma som prydnad. Har funderat på att montera in en sonos connect i den, så man kan lyssna på ... Spotify. :)
Man kan lyssna på mycket annat än musik i radio, har du tex provat P3 dokumentär ?? Om inte rekommenderar jag dig att prova, finns ju på nätet nu för tiden, innan dom fanns där fastnade jag i bilen på gårdsplanen hemma flera gånger, en del program är så fängslande att man inte ens ville ta sig ut bilen och springa in till en radio, med risk för att missa nått.
Kan dra nått exempel "Diskoteksbranden i Göteborg" Som blåögd svensk tänker man, några invandrare som brann inne på ett diskotek, men höra brandmän, överlevande, anhöriga mm berätta hur det var utanför och inne på diskoteket när det brann, då tänker man inte längre på vilken typ/sort det var, utan att det var människor där inne, och vilken satans panik man skulle få själv.
 
  • Gilla
Müssli och 4 till
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Och tittar jag inte på reklamen och sömngångaraktigt går och köper Hennes kläder, ICAs flintastek och Hästens sängar så kommer jag undan. Springnota med andra ord :)

Men nu tittar jag ju varken på programmen eller reklamen.
Känner mig ibland som en osolidarisk smitare alltså :p
Din kunskap om vad som går på TV är osannolik, med tanke på att du inte har nån TV, jag tror du tjuvtittar lite, har en 12" gömd i källaren med bordsanten bakom gardinen ;)
 
Rikard Gjersvold skrev:
Din kunskap om vad som går på TV är osannolik, med tanke på att du inte har nån TV, jag tror du tjuvtittar lite, har en 12" gömd i källaren med bordsanten bakom gardinen ;)
Du får tro vad du vill, men det är 10 år gamla minnesbilder :)
Men inte finns väl hästens sängar fortfarande?

Har för övrigt ingen källare :)
 
KnockOnWood skrev:
Och tittar jag inte på reklamen och sömngångaraktigt går och köper Hennes kläder, ICAs flintastek och Hästens sängar så kommer jag undan. Springnota med andra ord :)

Men nu tittar jag ju varken på programmen eller reklamen.
Känner mig ibland som en osolidarisk smitare alltså :p
Fast handlar du på tex Ica så betalar du deras reklam vad du än handlar
 
Jag betalar TV-licensen. Sedan möjligheten till månadsvis betalning med autogiro möjliggjordes så går det lättare. Nu dras det dryg 170 kr automatiskt och är en summa jag inte tänker på. När det däremot damp ner en faktura på drygt 500 kr var tredje månad så kände det värre.

Även jag håller med om att SR och SVT, tyvärr, är väldigt vänsterorienterade.

//Patrik
 
Rikard Gjersvold skrev:
Man kan lyssna på mycket annat än musik i radio, har du tex provat P3 dokumentär ?? Om inte rekommenderar jag dig att prova, finns ju på nätet nu för tiden, innan dom fanns där fastnade jag i bilen på gårdsplanen hemma flera gånger, en del program är så fängslande att man inte ens ville ta sig ut bilen och springa in till en radio, med risk för att missa nått.
Visst finns det bra radioprogram, det är jag övertygad om, men aldrig när jag har tid/lust att lyssna. Därför har jag inte ens rattat in kanalerna i bilradion. På sätt så är tidningar och böcker mer tillgängliga för mig.
Men, nu är semestern här - kanske ska försöka sätta mig in i programtablån för att testa lite granna! Såg ju intressant ut på p3 dok hemsida.
SR borde kanske läggas ut på spotify, så skulle det kännas naturligare.. :)

Tack för tipset!
 
vespaman skrev:
Visst finns det bra radioprogram, det är jag övertygad om, men aldrig när jag har tid/lust att lyssna. Därför har jag inte ens rattat in kanalerna i bilradion. På sätt så är tidningar och böcker mer tillgängliga för mig.
Men, nu är semestern här - kanske ska försöka sätta mig in i programtablån för att testa lite granna! Såg ju intressant ut på p3 dok hemsida.
SR borde kanske läggas ut på spotify, så skulle det kännas naturligare.. :)

Tack för tipset!
Om du inte lyssnade precis kan jag rekommendera "Kjell, 62: försvunnen" på P1, höll mig från morgonens byggaktiviteter, omöjligt att sluta lyssna.

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/590486?programid=909

Såna program finns inte om man inte betalar TV-licens. För folk som inte betalar, det är fritt fram att lyssna, jag som betalar bjuder på det :).
 
  • Gilla
LaT och 1 till
  • Laddar…
galento
harry73 skrev:
Jag betalat tv-avgift och är väldigt nöjd att jag slipper titta på reklam eller smygreklam när jag tittar på svt, eller samma gäller givitvis för barnen, när de tittar på bollibompa
Vi betalar också,skönt att inte ha reklamavbrott i programmen som vi har med Canal Digital.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.