Från ingenstans så har RTK tappat signalen, vilket gör att Yuka minin inte går att använda, körde utanför området när den skulle börja idag, sedan (möjligen och kanske troligt) tappade RTK signalen samt lyser rött på själva RTKdosan. Ett antal Norskreset har gjorts utan framgång, roboten i sin tur har bra koppling mot satelliter, ingen förändring har gjorts, inte varit något problem sedan installationen 16 juni. Ingen åska.
Vad kan vara fel? Förutom att RTKn endast klarade 2-3 veckor och behöver bytas? Någon som känner igen detta?
Ingen uppdatering har gjorts sedan installationen och den har den senaste.

Några tips eller tankar?

Årets modeller levereras utan RTK antenn.
Även om du har förra årets modell kan du välja iNavi NetRTK och köra utan antennen.

Har inte testat det själv men sett att valet finns. Och har läst att andra kör med det för att slippa montera antennen.

Inget direkt svar på frågan men fungerar det kan det vara ett sätt att komma igång trots trasig antenn.

Har själv också varit med om att RTK antennen lagt av och klipparen kört helt snett. Men den kom igång efter en stund. Oklart om det var efter jag klickat mig in på antennen i appen (ungefär som man klickar på klipparen) eller om den kom igång av sig själv.

Redigerat:
G Gustav E skrev:
Årets modeller levereras utan RTK antenn.
Även om du har förra årets modell kan du välja iNavi NetRTK och köra utan antennen.

Har inte testat det själv men sett att valet finns. Och har läst att andra kör med det för att slippa montera antennen.

Inget direkt svar på frågan men fungerar det kan det vara ett sätt att komma igång trots trasig antenn.

Har själv också varit med om att RTK antennen lagt av och klipparen kört helt snett. Men den kom igång efter en stund. Oklart om det var efter jag klickat mig in på antennen i appen (ungefär som man klickar på klipparen) eller om den kom igång av sig själv.
Ja det är fjolårets med antenn, såg också i appen att jag hade inavi, trodde det bara var duka mini 2 som hade det, men har funderat på det som alternativ. Men då behöver dom nog 4G (det är mina gamla föräldrar som har gagn av den och på en gård, rätt komplicerat att täcka med wifi. Det andra som komplicerar är att jag är på långt avstånd, det var även därför den blev installerad först i år.
Men laddstation och antenn har startats om, flera ggr under dagen, den har även stått strömlös, men hela denna dag efter förta koll så är dioden på antennen röd, det ser även annorlunda ut i appen, står tex enkel när man går in på RTK.

Verkar inte ha antenn någonstans is appen som du beskriver att man kan klicka på den som roboten, såg även på youtube att den skulle läggas till, men där finns endast roboten, för att komplicera ytterligare så var det sonen som installerade den, så det är 3 generationer på distans som är inblandade😇
Var i appen skulle du säga att antennen finns för dig? Där man kan lägga till enheter?
Roboten var lite yr redan igår, frågan är om RTKn började "pajja" då, men inget klagomål i appen om det då iaf.
Det går inte alls att växla till inavi i appen, den säger något om positioneringsknapp då, kanske jag behöver vara inom blåtandsavstånd och inte 40 mil bort? Wifi ser bra ut, det är så jag når den, tänkte om vissa funktioner är begränsade till blåtand.

När du är är på den första sidan i appen där du ser en stor bild på roboten snett framifrån. Längst upp i appens vänstra hörn, vänster om robotens namn Yuka-XXXXXXX. 3 st vågräta streck.
Ja Enhetslista är rubriken på den sidan i appen.

Så ser det ut, endast roboten, du menar att du har antennen dör också?
Märkligt då det fungerat fram tills igår då🤔
Nu har den kört galet och stannat pga ingen RTK igen, startat av schemat.

• IMG_0567.png
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Sen ser det ut så, ingen kontakt för RTK och röd lampa, men märkligt om den då skulle försvinna ur appens enhetslista, kan inte svära på att den funnits där, men enligt förra bild är hur det ser ut nu när felet finns och ingen har pillat i den listan, då endast jag har appen nu.

• IMG_0569.png
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.