För att få båda gräsmattorna klippta av samma robot, så är det förmodligen lättast med en slinglös klippare?
Ytan till vänster är ca 200 m² och ytan till höger är ca 75 m².
Där emellan är en gång med plattor ca 15 m lång, och ett porthål på ca 1 m bredd.
Skulle vilja ha en klippare som fixa detta till mig.
Där emellan är en gång med plattor ca 15 m lång, och ett porthål på ca 1 m bredd.
Även en klippare med slinga skulle klara det. Antigen med två öar och att du lyfter klipparen till den lilla ytan, låter den klippa och lyfter tillbaka den senare, eller en klippare med guidekabel som du lägger mellan eller under plattorna.
Det är ju lite mer jobb för dig så priset behöver vara därefter.
Det är ju lite mer jobb för dig så priset behöver vara därefter.
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
Yuka mini 2 1000 isåfall. Den har lidar.
Jag har den är hyffsat nöjd faktiskt.
Jag har den är hyffsat nöjd faktiskt.
Jag kan rekommendera slinglösa ecovacs goat o1200 lidar. Den var lätt att installera och sköter sig utmärkt. Min kostade 9000 kr men jag tror att det även finns en billigare modell för mindre gräsmattor som borde räcka för dina gräsmattor.
WORX WR305E såldes nyss med tak och kantklippare för 5.999 kr på flera olika ställen.C Chefred skrev:För att få båda gräsmattorna klippta av samma robot, så är det förmodligen lättast med en slinglös klippare?
https://eu.worx.com/sv-se/robotgras...-cloud-for-grasmattor-upp-till-500-m2-wr305e/
P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 911 inlägg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2 911 inlägg
Personligen hade jag köpt en Luba 2 3000X , mycket snyggare med 40cm klippbredd och dubbla tallrikar med 12 rakblad. AWD är också välkommet.
Har du budget så kan du absolut köpa Luba 3 , men den fanns inte på marknaden när jag köpte min Luba 2.
Har du budget så kan du absolut köpa Luba 3 , men den fanns inte på marknaden när jag köpte min Luba 2.
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 911 inlägg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2 911 inlägg
Ok du har rätt. Hade för mig att det stod att den hade det men hur som verkar den fungera bra utan Lidar med enbart kameran. Har haft min igång sedan i april utan problem. Bra pris när jag köpte den i vintras, 6995 kr.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
Jag har bara hört av några i forumet att 800 ibland lämnar mappat område. Medans min 1000 är väldigt exakt. Men har ingen erfarenhet av 800P Peter_K skrev:
P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 911 inlägg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2 911 inlägg