För att få båda gräsmattorna klippta av samma robot, så är det förmodligen lättast med en slinglös klippare?
Ytan till vänster är ca 200 m² och ytan till höger är ca 75 m².
Där emellan är en gång med plattor ca 15 m lång, och ett porthål på ca 1 m bredd.
Skulle vilja ha en klippare som fixa detta till mig.

• IMG_0283.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har fått några förslag av en säljare.

Mammotion Yuka 2 mini 800

Segway Navimow H500E​

Någon som har erfarenhet av dessa?

• Gilla
LommaO
  • Laddar…
Även en klippare med slinga skulle klara det. Antigen med två öar och att du lyfter klipparen till den lilla ytan, låter den klippa och lyfter tillbaka den senare, eller en klippare med guidekabel som du lägger mellan eller under plattorna.

Det är ju lite mer jobb för dig så priset behöver vara därefter.

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Yuka mini 2 1000 isåfall. Den har lidar.

Jag har den är hyffsat nöjd faktiskt.

• Gilla
anelma och 2 till
  • Laddar…
J
Har en Dreame A2 med lidar och kamera. Har inte behov av korridor själv, men det finns funktion för det. Är nöjd med klipparen i övrigt, så kanske ytterligare ett alternativ.

• Gilla
österby92 och 1 till
  • Laddar…
Jag kan rekommendera slinglösa ecovacs goat o1200 lidar. Den var lätt att installera och sköter sig utmärkt. Min kostade 9000 kr men jag tror att det även finns en billigare modell för mindre gräsmattor som borde räcka för dina gräsmattor.

• Gilla
Chefred
  • Laddar…
@
C Chefred skrev:
För att få båda gräsmattorna klippta av samma robot, så är det förmodligen lättast med en slinglös klippare?
Ytan till vänster är ca 200 m² och ytan till höger är ca 75 m².
Där emellan är en gång med plattor ca 15 m lång, och ett porthål på ca 1 m bredd.
Skulle vilja ha en klippare som fixa detta till mig.
WORX WR305E såldes nyss med tak och kantklippare för 5.999 kr på flera olika ställen.

https://eu.worx.com/sv-se/robotgras...-cloud-for-grasmattor-upp-till-500-m2-wr305e/

• Gilla
Chefred
  • Laddar…
P
Har en Yuka mini 800 och den klarar fint att klippa 4 områden. Mellan dem kör den på grusgången eller en brant slänt. Screenshot_20260621_105526_Mammotion.jpg
Skapa konto

• Gilla
Chefred
  • Laddar…
Personligen hade jag köpt en Luba 2 3000X , mycket snyggare med 40cm klippbredd och dubbla tallrikar med 12 rakblad. AWD är också välkommet.

Har du budget så kan du absolut köpa Luba 3 , men den fanns inte på marknaden när jag köpte min Luba 2.

• Gilla
Chefred
  • Laddar…
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Yuka mini 2 1000 isåfall. Den har lidar.

Jag har den är hyffsat nöjd faktiskt.
Yuka mini 800 har också Lidar.

• Gilla
Chefred
  • Laddar…
P Peter_K skrev:
Yuka mini 800 har också Lidar.
Nej det kan du tydligt se

800
1782040611621.jpeg
Skapa konto

1000
1782040644948.jpeg
Skapa konto

800 saknar lidar bollen på toppen

• Gilla
Chefred
  • Laddar…
P
Nej det kan du tydligt se

800
[bild]

1000
[bild]

800 saknar lidar bollen på toppen
Ok du har rätt. Hade för mig att det stod att den hade det men hur som verkar den fungera bra utan Lidar med enbart kameran. Har haft min igång sedan i april utan problem. Bra pris när jag köpte den i vintras, 6995 kr.

• Gilla
Chefred
  • Laddar…
P Peter_K skrev:
Ok du har rätt. Hade för mig att det stod att den hade det men hur som verkar den fungera bra utan Lidar med enbart kameran. Har haft min igång sedan i april utan problem. Bra pris när jag köpte den i vintras, 6995 kr.
Jag har bara hört av några i forumet att 800 ibland lämnar mappat område. Medans min 1000 är väldigt exakt. Men har ingen erfarenhet av 800

• Gilla
Chefred
  • Laddar…
Det är mest sträckan mellan gräsmattorna som jag tänker kan va ett problem för vissa robotar. Men så är det kanske inte? Har inte så mycket erfarenhet av robotar.

P
Jag har bara hört av några i forumet att 800 ibland lämnar mappat område. Medans min 1000 är väldigt exakt. Men har ingen erfarenhet av 800
Ok inget jag har märkt ännu men det kanske kommer. Kör min utan RTK stationen nu.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.