150 892 läst ·
1 037 svar
151k läst
1,0k svar
Landxcape LX810/812i
Har precis köpt hus där en 812i ingick.
Den är nog nummret lite för liten för gräsmattan.
Jag funderar på att köpa ett större batteri, så att första klippningen på dagen blir längre.
Sedan kommer självklart laddningen att ta längre tid till nästa klippning.
Jag får idag ut ca 1 timme klippning och sedan 1tim laddning. Och så håller det på under dagen.
Det jag vill åt är några ytor som den inte kommer till, lite snett bakom laddstationen, som jag tror beror på att klipparen åker ur laddstationen åt samma håll. Dvs snett framåt.
Jag funderar på att köpa ett större batteri, så att första klippningen på dagen blir längre.
Jag får idag ut ca 1 timme klippning och sedan 1tim laddning. Och så håller det på under dagen.
Det jag vill åt är några ytor som den inte kommer till, lite snett bakom laddstationen, som jag tror beror på att klipparen åker ur laddstationen åt samma håll. Dvs snett framåt.
Ursäkta det sena svaret.O Olof Bra. skrev:Har precis köpt hus där en 812i ingick.
Testa och lägga in kant klippning i schemat så tar den precis efter stationen.
Ytterligare ett år har passerat med denna grymma maskin som bara går o går.
Ledsnade på att leta efter en gränskabelskada (vet en sån där där kabeln är lite skadad så klippar stannar bara ibland), åkte o köpte ett billigt elstängsel aggregat, kopplade bort slingan från basstationen och in i aggregatet.
Tog 30 sekunder (!) o hitta felet, hördes på 5 meters håll var det var😁.
Ledsnade på att leta efter en gränskabelskada (vet en sån där där kabeln är lite skadad så klippar stannar bara ibland), åkte o köpte ett billigt elstängsel aggregat, kopplade bort slingan från basstationen och in i aggregatet.
Tog 30 sekunder (!) o hitta felet, hördes på 5 meters håll var det var😁.
Klicka här för att svara