Hej!
Ber om hjälp då denna maskin börjar göra mig galen 🙃
Har en Husqvarna automover 230 ACX, klipper bra och fint men för någon vecka sedan börja den blinka grönt i laddstation dvs ingen slingsignal. Hitta egentligen inget brott med felsökningsverktyget jag använde.
Därför köpte jag en helt ny slinga och la ut den, fungera kanon i några dagar, sen vill den inte gå ur station enligt schema helt plötsligt. Startar om laddstation, klippare osv då börjar den gå lite som vanligt igen.
Nu idag så klipper den bra och fint men på en större yta yrar den rundor och söker utan att klippa. Slänger den snart åt helvete eller säljer då modellen verkar populär 🤣 eller kan någon eventuellt förklara för mig vad felet kan vara? NY SLINGA OCH DEN LYSER GRÖNT I STATIONEN 🥸
Tacksam för svar! ❤️
Ber om hjälp då denna maskin börjar göra mig galen 🙃
Har en Husqvarna automover 230 ACX, klipper bra och fint men för någon vecka sedan börja den blinka grönt i laddstation dvs ingen slingsignal. Hitta egentligen inget brott med felsökningsverktyget jag använde.
Därför köpte jag en helt ny slinga och la ut den, fungera kanon i några dagar, sen vill den inte gå ur station enligt schema helt plötsligt. Startar om laddstation, klippare osv då börjar den gå lite som vanligt igen.
Nu idag så klipper den bra och fint men på en större yta yrar den rundor och söker utan att klippa. Slänger den snart åt helvete eller säljer då modellen verkar populär 🤣 eller kan någon eventuellt förklara för mig vad felet kan vara? NY SLINGA OCH DEN LYSER GRÖNT I STATIONEN 🥸
Tacksam för svar! ❤️
Blinkar grönt betyder att ECO-läget är aktivt, dvs. att slingan är avstängd för att klipparen är parkerad.R robbieswe skrev:
Blinkar blått = avbrott i slingan.
Säker på att den inte klipper?R robbieswe skrev:
När den detekterar högt gräs går den ibland över till spiralklippning, vilket kan se väldigt skumt ut.
Min 'Bob' gör gärna dessa spiraldanser när den hittar en yta med litet högre gräs. Helt normalt.R robbieswe skrev:
Som föregående kommentar, du kanske har hamnat i en udda inställning. Jag skulle nog försöka fabriks-resetta hela konfigurationen i klipparen och börja om från början.
Min slutar klippa, det hör man på bladen, stannar jag den så står det ”söker”…S Snurrespratt skrev:
Min slutar klippa, det hör man på bladen, stannar jag den så står det ”söker”…C cpalm skrev:
Klicka här för att svara