epoxy menar jag limma huvudet på skuven för att kunna skruva ut den. Men det blir antagligen inte starkt nog. Beroende på hur hårt den sitterMultiMan skrev:
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 856 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 856 inlägg
Kommer aldrig hålla, inte enligt min erfarenhet iaf. Ibland kan kan få lossa miniskruvar (typ 0-000 genom att superlimma fast något men det är väldigt mycket mindre moment som krävs.S sepani skrev:
Är det något du provat själv eller gissar du att det kanske funkar?
Jag kan rekommendera denna tång från Knipex som ett rent allmänt tips:
https://amzn.eu/d/0eWiisFZ
Kräver dock att det finns något kvar att greppa, annars är mitt första tips bäst, slipa en skåra.
Edit: Finns med enklare handtag för bara lite över 200kr. Rena fyndet med tanke på vilka problem den kan lösa: https://amzn.eu/d/0f95H1wY
Redigerat:
Jag gissar att det INTE funkar men är nyfiken på om någon prövat….😳MultiMan skrev:
Kommer aldrig hålla, inte enligt min erfarenhet iaf. Ibland kan kan få lossa miniskruvar (typ 0-000 genom att superlimma fast något men det är väldigt mycket mindre moment som krävs.
Är det något du provat själv eller gissar du att det kanske funkar?
Jag kan rekommendera denna tång från Knipex som ett rent allmänt tips:
[länk]
[bild]
Kräver dock att det finns något kvar att greppa, annars är mitt första tips bäst, slipa en skåra.
Edit: Finns med enklare handtag för bara lite över 200kr. Rena fyndet med tanke på vilka problem den kan lösa: [länk]
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 227 inlägg
Knivdisken ser hårt sliten ut. En ny kostar runt 250:- och då löser du problemet också.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 227 inlägg
Beror på klipparmodell, men de jag har sett är med tre försänkta M5-skruvar dragna i motoraxelflänsen. De får inte dras för hårt för då kan plasten spricka i knivdisken. Kolla åtdragningsmoment eller använd gänglåsvätska och dra försiktigt. Du behöver först lossa hasplåten med tre gängpresskruvar som är fästa i lagerbussningen. Försiktig åtdragninge här också.S sepani skrev: