3 299 läst ·
13 svar
3k läst
13 svar
MAMMOTION YUKA mini 2 1000 vs Dreame A1 Pro 2000 360° LiDAR
Nu är vi där igen.
HQ 420 blinkar blått. Skillnaden från förra året när jag lyckade hitta en trasig skarv är att det denna gång blinkar blått oavsett om jag kopplar in guiden till höger eller vänster slinga. Tanken på en GPS styrd robot lockar allt mer.
Kontroll av huvudstationen är gjord så någonstans runt den ca 1000 km2 tomten är slingan bruten.
Vi köpte roboten 2017 och den har verkligen underlättat vardagen. Nytt batteri för 2 år sedan är den enda servicen den behövt förutom nya knivar då och då.
Nu funderar jag på klipparna i rubriken. Yuka mini 2 eller Dreame A1 Pro. Jag har en ganska okomplicerad tomt men har en slängt mot grannens hallonhäck på ca 40 grader där HQ 420 titt som tätt gled över slingar och fastnade. Inga stora lövträd som hindrar GPS.
Har ni något tips om vilken jag ska välja? Priserna är snarlika.
HQ 420 blinkar blått. Skillnaden från förra året när jag lyckade hitta en trasig skarv är att det denna gång blinkar blått oavsett om jag kopplar in guiden till höger eller vänster slinga. Tanken på en GPS styrd robot lockar allt mer.
Kontroll av huvudstationen är gjord så någonstans runt den ca 1000 km2 tomten är slingan bruten.
Vi köpte roboten 2017 och den har verkligen underlättat vardagen. Nytt batteri för 2 år sedan är den enda servicen den behövt förutom nya knivar då och då.
Nu funderar jag på klipparna i rubriken. Yuka mini 2 eller Dreame A1 Pro. Jag har en ganska okomplicerad tomt men har en slängt mot grannens hallonhäck på ca 40 grader där HQ 420 titt som tätt gled över slingar och fastnade. Inga stora lövträd som hindrar GPS.
trillade in i tråden i samma ämne, fast jag har även kikat på en navimow i2, någon speciell anledning till att du inte är intresserad av den?delux skrev:
Nu är vi där igen.
Om jag beställer Luba Mini 2 AWD 1000 via Mammotion EU sidan med 50 Euro rabatt, gratis frakt och betalning via Klarna blir det 1249 Euro. Det känns lockande. Finns det någon hake med att beställa via deras hemsida kontra tex Hylte som här den för ca 14300 kr?
vet ej, men bauhaus har den billigare. Jag föredrar att ha en fysisk butik att åka och skälla på om det inte går som det ska. Lite panik nu för min del för min lokala bauhaus i Malmö har 10% på allt idag, så jag behöver bestämma mig asap. 😅delux skrev:
My bad, jag läste att du var ute efter en "yuka mini 2", den som jag sneglade på. Den är billigare på Bauhaus än på mammotions egen sida.delux skrev:
Jag gick för en segway, mest för att jag läst att de har bättre kundservice och uppdaterar modellerna även år 3-4 osv. Mammotion verkar släppa förra årets modell och inte lägga nån energi på mjukvaran tyvärr.
OK. Blev det en Navimow i2? Återkom gärna med en kort recension.Kanakas123 skrev:
My bad, jag läste att du var ute efter en "yuka mini 2", den som jag sneglade på. Den är billigare på Bauhaus än på mammotions egen sida.
Jag gick för en segway, mest för att jag läst att de har bättre kundservice och uppdaterar modellerna även år 3-4 osv. Mammotion verkar släppa förra årets modell och inte lägga nån energi på mjukvaran tyvärr.
Hej. Är det någon som köpt någon av dessa? Har svårt att bestämma mig, någon som vill dela med sig av lite erfarenheter? Funderar även på Mova viax 600, den hade väl egentligen räckt till våran trädgård men den kanske inte är riktigt lika bra. Har iallafall bestämt mig för något med Lidar
Renoverare
· Stockholm
· 20 331 inlägg
Jag har en Yuka 2 1000, är på det stora hela nöjd. Den verkar mer exakt än de yuka 2 utan lidar.P Pokkepuck skrev:
Den kunde tagit närmare i hörnen är min enda kritik
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 3 140 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 3 140 inlägg
1 249 EUR är 13 989 SEK i denna sekund. Det är alltså inte någon enorm skillnad.delux skrev:
Kort recension:delux skrev:
Det är skitbra. Allting funkar alltid och den bara tröskar på. Appen är riktigt bra och ingenting har felat sen jag köpte den i april. Hade aldrig valt en mammotion för denna.
Den har lite jobbigt när den ska in under studsmattan då lidarn tror att den kör in i en grotta, men det har jag löst på annat sätt.
Grannen blev så avundsjuk att han köpte en likadan.
Vi har i210. Inte pro varianten.
Tack för uppdateringen.Kanakas123 skrev:
Kort recension:
Det är skitbra. Allting funkar alltid och den bara tröskar på. Appen är riktigt bra och ingenting har felat sen jag köpte den i april. Hade aldrig valt en mammotion för denna.
Den har lite jobbigt när den ska in under studsmattan då lidarn tror att den kör in i en grotta, men det har jag löst på annat sätt.
Grannen blev så avundsjuk att han köpte en likadan.
Vi har i210. Inte pro varianten.
Jag slog till på en Luba Mini 2 1000 när den fanns tillgänglig hos Clas Ohlson.
Jag är på det stora hela nöjd, men precis som nämnts i tråden kunde klippning i hörn vara bättre.
Klicka här för att svara