Hej jag har skaffat en fyrhjulsdriven Landroid Vision och rycker den funkar utmärkt på många sätt men har lite svårt att få den att köra själv på ramper jag gjort för att den ska kunna nå de fyra olika gräsmattor vi i har på vår kuperade tomt.
Är det någon har har någon bra erfarenhet eller ide hur man får den att köra.
Det är inga problem när jag för den manuellt...

J
Är allt mappat som ett enda stort område eller flera mindre?
Om det är ett enda stort område så kanske det fungerar bättre att dela upp varje del för sig och göra ramperna som passager i appen?
Den kan se ramperna som hinder och vägra köra där.

Du har inget foto på hur ramperna ser ut?

J jnse skrev:
Om det är ett enda stort område så kanske det fungerar bättre att dela upp varje del för sig och göra ramperna som passager i appen?

Det är mappat med transporter mellan mattorna. Den vänstra bilden kan den köra nedför men inte upp.
Det är snabbt ihop snickrat men jag vill inte bygga en riktig ramp som inte funkar

• PXL_20260618_115329901.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • PXL_20260618_115423832.jpg
    Skapa konto
J jnse skrev:

• Screenshot_20260617-193616.png
    Skapa konto
J
Är passagerna dragna ordentligt in på zonerna och inte bara kant i kant?

Det kan hända att den ser plattorna som ett hinder, nån hade väl löst det genom att måla sina plattor gröna men jag vet inte om det fungerar på passager.

J jnse skrev:
Är passagerna dragna ordentligt in på zonerna och inte bara kant i kant?

Det kan hända att den ser plattorna som ett hinder, nån hade väl löst det genom att måla sina plattor gröna men jag vet inte om det fungerar på passager.
Nej man vill ju veta vad den letar efter innan börjar måla och bygga för.mycket. kör man manuellt över ramperna är det noll problem

Passagerna är väll tilltagna

• Gilla
jnse
  • Laddar…
J
A AndersHHH skrev:
Nej man vill ju veta vad den letar efter innan börjar måla och bygga för.mycket. kör man manuellt över ramperna är det noll problem
Kör man manuellt så bryr den ju sig inte om nåt, om du inte kör in med kofångaren i något för då stannar den.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.