D
Flyttad
D
Flyttad
F
f91jsw: Sagem hade en serie digitalboxar som stördes ut av ljuset från vissa plasma- och LCD-tv. Även indirekt ljus. Inte så praktiskt.
5 svar · 879 läst
F
Floppman: [citat] Du måste ha JFB på uttag i badrum.
9 svar · 1,8k läst
general82
general82: Ingen som har tips på fler dimbara lågenergilampor. Gärna så små som möjligt.
5 svar · 1,5k läst
C
Casca: Är det panik så hör med valfri markentreprenör, stor risk att de har. Giter du köra till Höör kan du få av mig //J
13 svar · 3,5k läst
V
victor713: ok då vet jag tackar
8 svar · 816 läst
Rikard Ågren
Rikard Ågren: Det går att få in en hel del i utanpåliggande dosor också, med lite planering :)
4 svar · 1,1k läst
U
utgång: Efter det här inlägget tittade jag lite närmare i bruxen och där står faktiskt att de här uren ska gå också utan batterier. Så det blev en stunds felsökning och mycket riktigt var en reglerzener trasig. Bytte och nu fungerar uret som det ska, också på nätström utan monterade batterier. Det här felet har jag haft sedan uret var nytt (för rätt många år sedan) då det aldrig
38 svar · 7,3k läst
·
blåhaken
blåhaken: Det värsta är att jag har alla grejer för en fast installation. Jag kom över kabel och alla kontakter på ett jobb jag hade. Jag får helt enkelt försöka med en dragfjäder. Det är ju trots allt gratis. Om det inte funkar så verkar ju HomePlug vara en stark konkurent.
15 svar · 3,0k läst
J
jakim: Det blir en dosa inne i bänkskåpet direkt under hällen på baksidan om jag förstått rätt? :)
4 svar · 2,0k läst
D
davidnordin: Yep, och svart används snarare för funktionsjordning (avstörning etc)
51 svar · 11,2k läst
pellefant
pellefant: [citat] en snickare som salar på väggarna och en elektriker som drar rör och spikar dosor;)
16 svar · 2,2k läst
Rrrrr
Rrrrr: Finns ju annars Eljo Renova som är rätt lik gamla brytare.. och är inte så dyrt. Om en kund kom med en låda 50tals brytare som han ville ha uppsatta så skulle jag nog vända i dörren :)
11 svar · 2,3k läst
E
el_richard: 1 = brun in 2 = blå in + blå till pump 4 = liten kabel till 1 5 = brun till pump. Grön/gul kopplas ihop som du skrev. Kom ihåg att använda någon typ av dragavlastning så att kabeln inte kan drasut ur sin anslutning.
2 svar · 2,8k läst
pellefant
pellefant: normalt brukar man ju bocka röret så det passar in... eller gjorde ni "öppna" skarvar inne i väggen av röret utan skarvmuffar? dvs att kabeln syns i rörskarvarna innan ni byggde igen väggen eller hur menar du?
23 svar · 6,0k läst
Rikard Ågren
Rikard Ågren: Ja, de vinner väl knappast något designpris. Men det är iallafall mindre jobb än att hacka in dosor :)
9 svar · 1,9k läst
E
el_richard: 3 x 2 eller 4 x 2 med dimmer och 20 Watt. Det räcker. Ta armatur med klart glas...
2 svar · 1,1k läst
E
elmont: Dimmer och trafo måste passa tillsamman, så kolla att dimmern klarar den typen av trafo. Om inte är det nog bara att köpa nytt som passar ihop.
1 svar · 950 läst
D
dubbelnolla: Tackar. Nu hittade jag dem. Inte så mycket att välja på vad gäller just 12Voltare, men alltid något! :-)
4 svar · 3,3k läst
M
Mossfeldt: Har 2 st transformatorer inom några hundra meter från huset men det ger väl ingen större garanti angående matningen in till mitt hus. Jag ska kolla upp med nätbolaget och elektriker och se vad de säger. Tack för era svar mycke_nu och snickarboden
4 svar · 2,9k läst
M
Mossfeldt: [citat] Absolut, dock så satt spisen här när jag köpte huset och jag antar att den får sitta kvar tills den går sönder.
17 svar · 3,1k läst
J
jerk: Jag känner igen det problemet. jag har för mig att det sitter en termostyrd begränsare i den största plattan som ibland stryper effekten efter ett tag när det blivit varmt. Något slags överkokningsskydd tror jag det är. Vi hade en service tekniker som kom och kollade på det problemet och han bytte nått kretskort under hällen och sedan blev det lite bättre men det skulle tydligen vara
4 svar · 7,9k läst
Rikard Ågren
Rikard Ågren: Nebraska Seal IP65 [bild] Länk till Maxels sida http://www.maxel.se/Product.asp?PageNumber=10&Product_Id=196 Tycker att det var lämplig storlek på dom. Yttermått 80 mm. Bifogar en bild på hur de ser ut i mitt tak.
7 svar · 1,6k läst
·
Rikard Ågren
Rikard Ågren: Ang kabelval Vi brukar köra med PLS 90 http://www.elbutik.se/product.html?product_id=122558&search_page= Kanske onödigt grov för 230V. Finns billigare med 1.5mm area: http://www.elbutik.se/product.html?product_id=253813&search_page=
10 svar · 1,6k läst
·
R
RobZombie: [citat] Första gången det hände vet jag inte om någon av apparaterna var igång men ikväll vet jag att dom inte var det.
4 svar · 3,0k läst
tio_Pepe
tio_Pepe: [citat] Därför att ibland så är frågorna så virrigt formulerade att man blir osäker på att det ska gå att förklara så att frågeställaren förstår. I det här fallet så var det dessutom illa stavat vilket inte gör saken bättre. Serch, lär dig använda punkt och stor bokstav åtminstone så blir det lättare att läsa och förstå vad du skriver.
13 svar · 1,4k läst
·
Rikard Ågren
Rikard Ågren: Jo då är det hammaren som gäller. Med lite känsla sitter all färg kvar även med räfflad tång.
6 svar · 7,9k läst
Mikael_L
Mikael_L: [citat] Men säg hellre kan än skall ... ;)
23 svar · 13,0k läst
prototypen
prototypen: Det går ju fortare med beredaren kopplad för 3 kW men man riskerar samtidigt att bränna elementet fortare, behöver man 3 kW koppla så då men om det inte har så stor betydelse att det ska gå fort så koppla den som 1 kW. Protte
3 svar · 7,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.