Jag behöver råd/hjälp från proffsen.
Jag har köpt en ny varvtalsregulator från Elko.
Kopplingsschema enl denna länk, se sid 51 (Elko 400HR).
http://www.elko.se/elko_sve/userhtml/download/elektronikkatalogen_web.pdf
Tidigare hade jag en Elko 350 och
svart kabel var kopplad till uttag P.
Brun kabel var kopplad till ett uttag med en pil nedåt, det fanns även en symbol med något som liknade ett liggande S och med en pil uppåt igenom på samma uttag.
Blå kabel var kopplad till uttag märkt N
Jag har nu kopplat in på följande sätt. Svart kabel längst till vänster (L) och brun kabel längst till höger.
Fläkten funkar fint och "dimmern" går att använda.
Jag har dock ej kopplat in den Blå kabeln. Ska man göra det? Varför? Vart ska den sitta??
Det verkar som om bara den svarta och bruna kabeln går upp till fläkten. Jag tror att den blå kabeln går ner till källaren. Till säkringsskåpet?
Vad säger proffsen???
