Någon som vet var man kan köpa en dimmer som klarar ip21 som inte kostar multum och helst är i krom eller liknande.
Ska även klara elektronisk transformator på 250 watt.

Varför ska du ha IP21?

Ska sitta i badrum 1,5m från där duschväggen slutar. Trodde det var ett krav.

Infälld får vara IP20.

OK.
Någon som vet var man kan köpa en dimmer som klarar ip2x som inte kostar multum och helst är i krom eller liknande.
Ska även klara elektronisk transformator på 250 watt.

Då kanske det stämmer bättre.

Redigerat:
Bezt skrev:
Har Clas Ohlson IP20 på deras dimmrar?
Jag har kollat runt på nätet och de jag hittar som är i krom och ip20 hamnar på runt 900 kr.
t.ex. [länk]

Du får gärna länka till någon produkt.
Är inte alla "normala" dimmrar IP20?

Ska dimmern vara av metall, eller ska de bara se ut som metall? (metalliserad plast eller vad dom nu kallar de)

Det spelar ingen roll, beror ju lite på hur plastiga de ser ut. Du menar att det räcker om det är plasthölje på de så är de godkända? Verkar ju konstigt om de inte skriver att de är ip20 för det skulle ju vara ett mervärde.
Men är det så är det ju kanon och det hela blir betydligt enklare.

Är inte riktigt säker, men som jag förstår det så finns det i princip inget som är sämre än IP20 att få tag på.

Jag har aldrig sett någon brytare/dimmer/uttag med sämre IP än IP20.. Inte NYA iaf.. finns de?

Låter ju bra, då blev det betydligt enklare. Tycker inte det informationen är så jättetydlig direkt,men tack så mycket för hjälpen.

Informationen kanske är tänkt för yrkesmän i första hand.

Ja kanske det, men en strömbrytare får man ju byta själv ändock.

Jag menar bara att dom som tillverkar grejerna och och skriver informationen i första hand vänder sig till den stora konsumentgruppen/köpare. Dom tror kanske inte ens att nån "vanlig" tänker på IP klass.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.